آموزش وردپرس
خانه / خدمات شرکت / بهینه سازی سیستم های تصفیه فاضلاب شهری ، صنعتی و بیمارستانی

بهینه سازی سیستم های تصفیه فاضلاب شهری ، صنعتی و بیمارستانی

am_ritune_011

بر اساس تحقیق انجام یافته متاسفانه بیشتر تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی موجود در کشور یا پس از گذشت مدت کوتاهی از راهبری، به کلی از کار افتاده اند و یا اینکه با بازدهی پایین راهبری می شوند….

دلایل گوناگونی برای بروز این مشکل ذکر شده است.عوامل دخیل در این مسئله به ترتیب اهمیت عبارتند از:

  • راهبری نادرست تصفیه خانه ها به علت عدم آشنایی گردانندگان ( اوپراتورهای ) تصفیه خانه با اصول و مبانی تصفیه فاضلاب.
  • اهمیت ندادن و کوچک شمردن اداره تصفیه خانه فاضلاب از جانب مدیران صنایع و تفکر سطحی و گاهاً نادرست نسبت به این موضوع.
  •    عدم توجه مهندس طراح به بروز تنگناهای احتمالی در حین بهره برداری از تصفیه خانه.
  •   عدم انتخاب روش مناسب جهت تصفیه فاضلاب.
  •    عدم آگاهی برخی از مهندسین طراح نسبت به ویژگیهای فاضلاب و استفاده نادرست از داده ها و اطلاعات موجود در کتابهای خارجی.

راهبری  نادرست  تصفیه خانه ها عمدتاً  از دیدگاه  نادرست  نسبت  به  تصفیه خانه  و عملکرد آن ناشی می شود. اغلب گردانندگان تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی بر این باورند که تصفیه بیولوژیکی – که از قدرت میکروارگانیسم ها برای  انجام تصفیه استفاده می نماید – قادر است ورود هرنوع ماده آلاینده را به هر میزانی ( شوکهای آلی و سمی ) تحمل کرده و آلاینده ها را تصفیه نماید. در حالیکه آنان غافل از این نکته اند که میکروارگانیسم ها و در راس آنها باکتری ها که عمل تصفیه را از طریق جذب، هضم و تثبیت مواد آلی انجام می دهند همانند سایر موجودات زنده باید مواد غذایی را به شکل مناسب و در حد متعادل در اختیار داشته باشند تا قادر به بکارگیری این مواد در متابولیسم خود شوند.

یکی از مهم ترین و بزرگترین مشکلات زیست محیطی ، عدم رعایت حداقل استانداردها  و الزامات زیست محیطی در پساب خروجی تصفیه خانه ها  می باشد متأستفانه  این امر موجبات تهدید جدی علیه بهداشت و سلامت و محیط زیست  بوده و در این ارتباط شکوائیه های متعدد صاحبان صنایع از یک طرف و سازمان محیط زیست از طرف دیگر را در پی داشته است.با توجه به اینکه صاحبان صنایع، هتل ها و سایر مدیرانی که سازمان آنها دارای تصفیه خانه می باشد هزینه زیادی را بابت احداث تصفیه خانه متحمل شده اند متاسفانه شاهد هستیم که این تصفیه خانه ها استاندارد های لازم زیست محیطی ارائه شده از طرف سازمان حفاظت محیط زیست را برآورده نمی کنند و این امر باعث می شود که سازمان محیط زیست و سایر نهاد های دولتی و حتی تشکل های زیست محیطی مردم نهاد، صنایع را از لحاظ قانونی تحت فشار قرار دهند که حتی منجر به تعطیلی کارخانه و یا اعمال جریمه بر اساس قوانین کشوری شده است.

بهینه سازی سیستم تصفیه فاضلاب باعث می شود که در بسیاری از موارد با صرف هزینه اندک و اضافه کردن یک واحدکوچک به تصفیه خانه و یا حتی تغییر راهبری آن مشکل عدم استاندارد بودن پساب خروجی حل شود.
شرکت ایمن محیط سیلک  با بهره گیری از دانش فنی متخصصان خود  آمادگی خود را برای بهینه سازی سیستم های تصفیه فاضلاب شهری ، صنعتی و بیمارستانی   اعلام می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی