آموزش وردپرس
شیلد صورت

شیلد صورت:

شیلد صورت چیست؟

شیلدهای صورت معمولاً از یک صفحه شفاف (یا گیره) و یک بند سر قابل تنظیم تشکیل شده اند. صفحه نمایش در اطراف صورت خمیده می شود و از ورود قطرات عفونی و مواد شیمیایی در اشکال مختلف پودر و مایع به چشم، بینی و دهان جلوگیری می کند و تا زیر چانه امتداد می یابد.

شیلد صورت

شیلدهای صورت متفاوت از ماسک های صورت، اغلب شفاف هستند و کل صورت را می پوشانند.

شیلد صورت، وسیله ای از تجهیزات حفاظت فردی با هدف محافظت از کل صورت (یا بخشی از آن) پوشنده در برابر خطراتی مانند اشیاء پرنده و زباله های جاده، پاشش شیمیایی (در آزمایشگاه ها یا در صنعت)، یا بالقوه مواد عفونی(در محیط های پزشکی و آزمایشگاهی) است.

شیلد صورت

بسته به نوع مورد استفاده، شیلدصورت ممکن است از پوشنده خود در برابر خطرات فیزیکی، پاشش شیمیایی یا خطرات بیولوژیکی محافظت کند.

شیلدهای صورت انواع مختلفی دارند. برخی تنها بخشی از صورت را می پوشانند، در حالی که برخی دیگر به طور کامل از آن محافظت می کنند و ممکن است در کنار سر گسترش یابد.

شیلد صورت

گیره که لنز یا پنجره نیز نامیده می شود، معمولاً از پلی کربنات ساخته شده است و می توان آن را برای جلوگیری از تابش خیره کننده، مه آلود شدن و خراشیدگی و همچنین محافظت در برابر نور ماوراء بنفش استفاده کرد.

شیلد صورت

قاب گیر عموماً از پلاستیک سبک ساخته شده است و می تواند اجازه جدا شدن گیره را برای تعویض آن بدهد و ممکن است شامل گیره هایی باشد که به آن اجازه می دهد به عینک متصل شود.

سیستم تعلیق می تواند از سربندهای پلاستیکی، تسمه های الاستیک، میله های شقیقه یا پدهای بینی تشکیل شده باشد و هدف آن حفظ موقعیت و ثبات محافظ صورت روی سر است.

شیلد صورت

اطلاعات کلی در مورد شیلدهای صورت

_شیلد صورت قطعه ای از پلاستیک سفت و شفاف است که به یک هدبند متصل شده است.
_شیلدهای صورت در اشکال مختلفی مانند یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد وجود دارند، اما همگی یک مانع پلاستیکی شفاف ایجاد می کنند که صورت را می پوشاند.


_شفافیت نوری در یک محافظ پلاستیکی بسیار مهم است.
_در صورت امکان، شیلدصورت خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.
_اگر تعداد کافی شیلد صورت موجود نیست تا هر فرد بتواند محافظ صورت خود را اختصاص دهد، حتماً شیلد صورت خود را قبل از اشتراک گذاری با شخص دیگری تمیز و ضدعفونی کنید.

شیلد صورت


برای محافظت بهینه، شیلد صورت باید از زیر چانه به سمت قدامی، تا گوش‌ها به سمت جانبی کشیده شود، و نباید فاصله‌ای بین پیشانی و سر محافظ وجود داشته باشد.

برخی از مواد سفت‌تر از سایرین هستند و برخی از سپرها در برابر خراش مقاوم‌تر هستند و عمر کلی سپر را طولانی‌تر می‌کنند.


_شیلدهای صورت ممکن است به صورت داوطلبانه به عنوان یک تجهیزات محافظ شخصی عمومی پوشیده شوند، یا ممکن است بر اساس ارزیابی خطر از کار انجام شده، به تجهیزات حفاظت فردی نیاز داشته باشند.

شیلد صورت


_شیلدهای صورت مورد استفاده باید مطابق با استاندارد 29 CFR 1910.133 OSHA باشد که به استفاده از محافظ چشم و صورت در زمانی که کارگران در معرض خطرات چشم یا صورت مانند اشیاء پرنده، فلز مذاب، مواد شیمیایی مایع، اسیدها یا مایعات سوزاننده، گازها یا بخارات شیمیایی ،یا تابش نور بالقوه مضر قرار می گیرند، نیاز دارد.

شیلد صورت


_اکثر شیلدهای مورد نیاز چشم و صورت که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، مطابق با استاندارد ملی آمریکا، ANSI Z87.1-2010 موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) طراحی، آزمایش و تولید می شوند.


شیلدهای صورت عمومی نیازی به رعایت استانداردهای ANSI ندارند و ممکن است به صورت داوطلبانه استفاده شوند.
_شیلدهای عمومی برای صورت جایگزینی برای پوشش صورت نیستند، بلکه باید همراه با پوشش صورت استفاده شوند.

شیلد صورت


_شیلدهای معمولی برای محافظت در برابر COVID-19 مزایای متعددی را ارائه می دهند، به ویژه هنگامی که همراه با 1_پوشش صورت استفاده می شوند:
2_شیلدهای صورت محافظت کامل از صورت را فراهم می کنند و پوشیدن نادرست آنها تقریبا غیرممکن است.
3_آنها می توانند به طور نامحدود استفاده مجدد شوند.
4_به راحتی تمیز می شوند.
5_آنها با جلوگیری از لمس صورت خود توسط پوشنده، پتانسیل خود تلقیح را کاهش می دهند.
6_شیلدهای صورت باید حداقل هر روز پس از استفاده تمیز شوند.

شیلد صورت در آزمایشگاه

محافظ صورت به طور کامل از چشم ها محافظت نمی کند، بنابراین پوشیدن محافظ چشم (عینک برای خطر پاشش مواد شیمیایی، عینک برای خطر ذرات و زباله های پرنده) باید زیر محافظ صورت استفاده شود.

شیلد صورت


روش‌های مختلف در یک آزمایشگاه، یک کارگر آزمایشگاه را ملزم می‌کند که از محافظ صورت به عنوان بخشی از تجهیزات حفاظت شخصی خود استفاده کند. به عنوان مثال، هنگام پر کردن / توزیع نیتروژن مایع، محافظ صورت، همراه با عینک ایمنی ضروری است.

شیلد صورت
شیلد صورت https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B4%DB%8C%D9%84%D8%AF_%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA

شیلدهای صورت در فعالیت های نگهداری و تعمیرات

انواع مختلفی از شیلدهای صورت مخصوص وجود دارد که ممکن است توسط پرسنل تعمیر و نگهداری استفاده شود. آن ها عبارتند از :

شیلد صورت

فلاش قوس – این شیلدهای صورت برای محافظت در برابر فلاش قوس استفاده می شود. الزامات حفاظت از فلاش قوس الکتریکی در استاندارد 70E انجمن ملی حفاظت از آتش (NFPA) آورده شده است.

شیلد صورت

گرما و تشعشع – اینها از گرما و تشعشع محافظت می کنند. این شیلدهای صورت با فیلتر کردن اشعه ماوراء بنفش شدید (UV) و مادون قرمز (IR) از سوختگی جلوگیری می کنند. آنها از پلی کربنات با پوشش های ویژه ساخته شده اند. نمونه ای از این کار اضافه کردن یک لایه نازک از فیلم طلا برای افزایش بازتاب است.

شیلد صورت


جوشکاری – شیلدهای صورت جوشکاری سایه دار در برابر اشعه ماوراء بنفش و IR که هنگام کار با فلز مذاب ایجاد می شود محافظت می کند.

لوله کشی – به دلیل انتشار احتمالی ویروس COVID-19 در مواد مدفوع و فاضلاب، کارگران لوله کشی ممکن است برای جلوگیری از پاشش فاضلاب به صورت و غشاهای مخاطی، علاوه بر عینک، ازشیلد صورت استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *