سمپاشی موش

موش

موش‌ها این حیوانات باهوش که شرح قهرمانی‌های آنها در داستانها و فیلم‌های کودکان فراوان آمده است، در عین حال موجوداتی هستند که وجودشان بشر را به وحشت می‌اندازد، وحشت از بیماری و خسارت اقتصادی شاید تصور این مطلب که ما از پس مانده مواد غذایی موش‌ها تغذیه می‌کنیم برایمان مشکل باشد اما با مشاهده آمارهای موجود باید به این حقیقت اذعان نمود در نظر بگیرید که این حیوان به راحتی از بذری که در زمین پاشیده می‌شود تا ریشه، برگ، میوه، دانه و محصولات داخل انبار و مواد غذایی موجود در خانه و غذای پخته شده را می‌خورد و نابودمی‌کند حتی از پس مانده مواد غذایی موجود در زباله‌ها نیز روگردان نیست و مهم‌تر آن که به جای خوردن همه مواد غذایی مقداری از آن را خورده و بقیه را که باقی می‌گذارد قابل مصرف نیست در حقیقت اتلاف غذایی توسط این حیوان بیش از مقداری است که می‌خورد.
انواع موش
1- موش خانگی
2- موش قهوه‌ای
3ـ موش سیاه
عادات و رفتار
بطور کلی موش‌ها به محیط‌های ساکت و تاریک که حرارت معین و ثابت و همچنین رطوبت نسبی داشته باشند علاقه‌مند هستند .
موش‌های بزرگ معمولاً لانه خود را در محیط‌های وسیع نمی‌سازند و همواره سعی در پنهان شدن دارند تا بتوانند به راحتی نوزادان خود را تولید و پرورش دهند. موش‌های نر معمولاً حداقل یکبار در روز محیط اطراف خود را بازرسی می‌کنند و چنانچه تغییراتی در محیط مشاهده نمودند بلافاصله لانه خود را معدوم و جای دیگری را برای خود آماده می‌کنند. موش‌ها معمولاً یک ساعت بعد از نیمه‌شب فعالیت خود را شروع می‌کنند و این به علت ساکت بودن محیط و عدم حضور انسان است بدین ترتیب موش‌ها با آرامش خاطر به مواد مختلف خسارت وارد می‌کنند.

اهمیت مبارزه با موش
مبارزه با موش از دو جهت حائز اهمیت می‌باشد:
1. اقتصادی
2. بهداشتی
موش‌ها با وارد کردن خسارت به مواد غذائی و پایین آوردن ارزش آنها و انتشار و انتقال بیماری‌ها و بالاخره ایجاد مزاحمت برای انسانها مورد تنفر انسان بوده و برای بسیاری از افراد سبب ایجاد ناراحتی فکری و روحی می‌گردند.
بیماری‌های منتقله از طریق موش
موش‌ها معمولاً 35 نوع بیماری مختلف را به انسان منتقل می‌کند عبارتند از :
LCM
اولین علائم این بیماری در انسان سردرد و بروز حالت‌هایی شبیه آنفولانزا میباشند.
Rabies (هاری): یک بیماری ویروسی است که از طریق گاز گرفتگی در حیوان خونگرم به وجود می‌آید.
تب گازگرفتگی
در اثر گاز گرفتن موش تب ایجاد می‌شود و جای گاز گرفتگی متورم شده و به رنگ قرمز در می‌آید.
طاعون
این بیماری که به آن مرگ سیاه نیز می‌گویند از طریق گزش ‌کک‌هایی که از خون موش آلوده تغذیه کرده‌اند به انسان منتقل می‌شود.
لپتوسپیروز
این بیماری که به آن یرقان خون ریزی دهنده نیز می‌گویند باعث تب، خونریزی، دردناک شدن کبد، دردهای شکمی، خشک شدن و ریزش پوست می‌گردد.
سالمونلوزیز (حصبه)
آلوده شدن غذا به ادرار و مدفوع موش موجب مسمومیت غذائی و بروز این بیماری می‌شود.
یرسینیوزیز
این بیماری از طریق آلوده شدن مواد غذایی به ادرار و فضولات موش ایجاد شده و موجب بروز آپاندیسیت و بزرگ شدن روده‌ها می‌گردد.
تیفوس
در اثر خونریزی در شش‌ها و سینه پهلو باعث مرگ فرد مبتلا می‌شود.
توکسوپلاسموزیز
انتقال این بیماری که بیشتر از طریق مدفوع گربه به انسان صورت می‌گیرد اخیراً از طریق موش هم مشاهده شده است. این بیماری می‌تواند موجب کوری مادرزادی نوزاد شود.
تب راجعه
یک بیماری عفونی است و از علائم عمده آن حملات متناوب تب و ایجاد مسمومیت خونی می‌باشد.
تولارمی
مخزن این بیماری موش می‌باشد و علائم آن تب، سردرد درد دست و پا، کمر درد، ضعف عمومی، استفراغ و بزرگ شدن کبد و طحال می‌باشد.
سالک
این بیماری به صورت زخم پوستی و در اثر نیش پشه خاکی آلوده ایجاد می‌گردد.

روش‌های مبارزه:
1ـ اقدامات بهسازی و بهداشتی
2ـ استفاده از سموم شیمیایی
3ـ استفاده از امواج مافوق صوت
4ـ جلب کننده‌های شیمیایی
5ـ دور کننده‌ها
6ـ تله‌گذاری
7ـ مبارزه بیولوژیکی
8ـ مبارزه ژنتیکی
اقدامات بهسازی و بهداشتی:
1ـ محافظت ساختمان‌ها از ورود موش
2ـ از بین بردن لانه‌ موش‌ها و محروم‌ کردن آنها از دسترسی به آب و مواد غذائی
3- بهداشتی نگه داشتن محیط زیست شامل: جمع‌آوری، حمل و دفع زباله بطور بهداشتی، زباله باید در کیسه‌های سربسته قرار داده شده و فقط در ساعات مراجعه رفتگران در خارج از ساختمان گذاشته شود.
کشتن موش‌ها:
الف: بوسیله سموم شیمیایی
ب: بوسیله تله‌گذاری
معمولاً استفاده از سموم شیمیایی آخرین راه‌حل می‌باشد در صورتی که اقدامات بهداشتی و بهسازی بطور کامل مؤثر نبودند می‌توان آن را به عنوان یکی از وسایل مطمئن برای مبارزه با موش بکار برد.
امروزه از تکنیک تله‌گذاری در موارد زیر استفاده می‌شود:
زمانی که به علت وجود مواد غذایی استفاده از سموم غیرممکن باشد.
در محلهایی که امکان جمع‌آوری لاشه موش وجود نداشته باشد.
در صورتیکه موشها از خوردن طعمه خودداری کنند. زمانی که موش‌ها نسبت به سموم موش‌کش‌ مصون شده باشند.

جهت خرید سم موش کش کلیک کنید

روش صحیح تله‌گذاری:
در تله‌گذاری مساله انتخاب طعمه و دانستن رفتار و عادت موش‌ها اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. موش‌های بزرگ به علت ترس از چیزهای جدید و همچنین به علت داشتن کنجکاوی و احتیاط زیاد به زحمت به طرف تله‌ها جلب می‌شوند و گاهی برای گرفتن‌ آنها باید چند روز صبر کرد و برای حصول نتیجه بهتر باید چند روز تله را بدون اینکه فنر آن کار گذاشته شود با استفاده از طعمه جلب کننده در محل مستقر نمود تا موش‌ها به آن عادت کنند.
محل قرار دادن تله‌ها:
در مورد موش‌ قهوه‌ای و خانگی بهتر است تله را در گوشه راست و به طرف دیوار محل قرار داد به طوری که ماشه تله تقریباً‌ مماس با دیوار باشد.
در مورد موش سیاه تله را می‌توان به دیوار میخکوب کرد.
تله زنده‌گیر طعمه دار یا تله کشته‌گیر را باید نزدیک به دهانه ورودی لانه قرار داد و نه در داخل گذرگاه
تله را بهتر است با کیسه یا چیزهای جدید در موش به وجود نیاید. تله کشته گیر را می‌توان زیر لایه‌ای از آرد، خاک و یا سبوس مخفی کرد. وقتی تعداد تله‌ها زیاد است باید محل قرار گرفتن تله‌ها را یادداشت کرد.

موش از جمله جوندگانی است که علاوه بر ایجاد ترس و وحشت برای افراد خانواده عامل انتقال بسیاری از بیماری ها هم هست.سمپاشی موش (02177681330) راه حل این مشکل است.

راحت روی کاناپه در حال استراحت هستی و شبکه های تلویزیون را بالا پایین میکنی. داری از استراحت روز جمعه ت لذت میبری که صدای جیغ خانومت از جا میپروندت. سراسیمه وارد آشپزخونه میشی . چی شده؟ خانومت یه گوشه پناه آورده با نگرانی میپرسی چی شده. یخورده به خودش میاد میگه م….و…ش!

همه گیری طاعون که سال ها پیش عامل مرگ هزاران نفر بود از موش به انسان منتقل شد. علاوه بر ضرر جانی ضرر مالی هم از هنر های این جونده هست. از حمله به مواد غذایی مثل کیسه های برنج گرفته تاحبوبات.

موش ها انواع متفاوت دارند ولی موشی که بیشتر مردم میبینند همون موش های خانگی هست.

سوالی که بیشتر برای همه پیش میاد اینه که وقتی داری تو طبقه هفتم آپارتمان موش از کجا به خانه شما راه پیدا میکنه؟ به نظرتون جواب چیه؟ تو بیشتر خونه ها که کارشناسان شرکت سمپاشی نوید سلامت مراجعه کردند یک راه ورود اصلی پیدا کردند؟ ….. به دوستانی که پایین صفحه جواب های خود را بزارند برایشان پاسخ ارسال خواهد شد.

برای سمپاشی موش از چه روشی باید استفاده کرد؟

سمپاشی موش یک سمپاشی دو مرحله ای هست در مرحله اول کارشناسان شرکت سمپاشی نوید سلامت ابتدا از محل بازدید میکنند متناسب با ویژگی های محل مورد نظر نوع سم انتخاب میشود .

سمی که در مرحله اول انتخاب میشود سم مایع است. ابتدا محل با سم مایع به طور کامل سمپاشی میشود. در صورتی که شما مایل به سمپاشی محل کار و یا منزل خود به وسیله کارشناسان شرکت نوید سلامت نیستید میتوانید سم مخصوص را به طور جداگانه از ما درخواست کنید.

شرکت در کمتر از 12 ساعت سم را درب منزل تحویل شما میدهد. در مرحله دوم که حدود یک هفته بعد انجام میشود مرحله تله گذاری و طعمه گذاری انجام میشود .

موش کلا موجود باهوشی هست. اگر موشی ببینید که یک موش دیگر از یک طعمه استفاده کرد و از بین رفت موش بعدی سراغ طعمه نمیرود برای همین شرکت سمپاشی نوید سلامت از سموم ضد انعقادی برای از بین بردن موش استفاده میکند.

موش بعد از خوردن این سموم خونریزی داخلی میکند و بعد از یک هفته از بین میرود. دو ویژگی این نوع سموم این است که اولا بقیه موش ها متوجه نمیشود که موشی که از بین رفته سم خورده در نتیجه بقیه هم از اون سم تغذیه میکنند.

دوم اینکه موش مریض شده و در لانه خود از بین میرود و دیگر روی سقف کاذب منزل شما از بین نمیرود که مشکلات بوی ناشی از تعفن لاشه موش را داشته باشید.

شاید بیش از 40 درصد تماس هایی که با شرکت سمپاشی نوید سلامت گرفته می‌‌شود مربوط به سمپاشی موش است. برای از بین بردن موش 5 روش اصلی وجود دارد که در یک سمپاشی دو مرحله ای با بازه زمانی یک هفته انجام میشود.

1- روش شیمیایی با استفاده ازسموم ترکیبی

2- روش شیمیایی با استفاده از طعمه های حاد

3- روش شیمیایی با استفاده از طعمه های ضد انعقادی

4- روش فیزیکی با استفاده از مواد چسبناک

5- روش فیزیکی با استفاده از تله

6- روش فیزیکی با استفاده از لانه کوبی

البته روش بیوژیکی هم وجود دارد که مخصوص آزمایشگاه ها میباشد.جهت خرید سم موش کلیک کنید

اما قبل از اینکه جهت سمپاشی این جونده اقدام کنیم باید نوع موش را شناسایی کنیم تا بدانیم دقیقا از چه نوع سمی برای از بین بردن ان باید استفاه شود

انواع موش را بشناسیم

1- موش خانگی

2- موش بندری

3- موش سیاه

موش خانگی

وزن: 12-25 گرم

طول از سر تا پا:6-9 سانتیمتر

رنگ: خاکی

سمپاشی موش (02177681330)

موش سیاه

وزن: 150 – 250 گرم

اندازه از سر تا دم: 16-20 سانتیمتر

رنگ: سیاه

موش نروژی

وزن: 200-500 گرم

طول از سر تا دم: 18-25 سانتیمتر

رنگ: قهوه ای

در بیشتر موارد موش پنهان میشود و نمیتوان آن را دید. پس برای شناسایی آن باید چکار کنیم؟

فضله موش راه شناسایی آن میباشد. همیشه موش از خود فضله به جا میگذارد و این باعث میشود ما بفهمیم که در منزل خود موش داریم. حتی با آن میتوان نوع موش را نیز تعیین کرد. دقیقا همانطور که موش ها از نظر ابعاد به سه نوع موش خانگی- موش سیاه و موش نروژی تقسیم بندی میشوند فضله آنها نیز از نظر ابعاد شبیه است

جهت خرید طعمه موش کش کلیک کنید

بهترین زمان برای سمپاشی موش چه موقع است؟

از آنجا که موش ها در دو فصل بهار و پاییز زایمان میکنند لذا بهترین زمان برای سمپاشی موش ها همان تاریخ است

چرا موش ها به کابل های برق حمله میکنند؟

شاید تعجب کنید که چرا موش کابل برق میجود در حالی که این مورد غذایی برای موش به حساب نمیاید و از طرفی باعث برق گرفتگی آنها نیز میشود. بارها پیش آمده که برق یک منطقه صنعتی قطع شده است که ضرر های هنگفتی به مجموعه میزند و وقتی علت را بررسی میکنند متوجه میشوند که یک موش به سراغ کابل برق رفته و آن را جویده است. موش نگون بخش درجا خشک شده و برق منطقه صنعتی رفته و ضرر هنگفتی به کارفرما زده است.

موش جونده است.دندان های جلوی جوندگان دایم رشد میکند. اگر آنها چیزی را نجوند بعد مدت کوتاهی رشد دندان های آنان به حدی میرسد که مرگ آنان را در پی دارد. بنابراین شروع به جویدن هرچیزی میکنند که دم دستشان میاد . موش با این عمل جلوی رشد دندان خود را گرفته و باعث تیز شدن آن نیز میگردد.

همین نکته بالا باعث میشود موش ها دائماً در حال جویدن وسایل و مواد غذایی و آسفالت و سیم برق و …. باشند و خساراتی را به انسانها وارد می کنند.

پیمایش به بالا
چت آنلاین
چت آنلاین
Scan the code
حریم شخصی شما محفوظ است.