آموزش وردپرس
خانه / سمپاشی کنه / سمپاشی کنه کبوتر
سمپاشی کنه کبوتری

سمپاشی کنه کبوتر

سمپاشی کنه

خطرات کنه ها برای ما؟

کنه و الرژی

گال
گال هجوم پوستی است که توسط کنه ایجاد و باعث خارش انسان  می شود. شما دچار بثورات می شوید و خارش شدیدی را تجربه خواهید کرد که در عصر بدتر می شود.

واکنش های آلرژیک ناشی از گرد و غبار
پوست، مدفوع و سایر ترشحات بدن، تنها برخی از 20 آلرژن مرتبط با کنه گرد و غبار تولید شده توسط این موجودات هستند.

 

چمن و باغ
چمن‌هایی که به خوبی کوددهی شده‌اند ممکن است کنه‌های شبدر را زمانی جذب کنند که غذاهای گیاهی آن‌ها کم باشد یا شرایط دیگر آنها را تشویق به حرکت در داخل خانه کند.

رویکرد نوید سلامت

 
 

گزارش
ما همیشه گزارش مفصلی از خدمات  ارائه شده و توصیه هایی برای کمک به حفظ خانه شما از آفات ارائه می دهیم.

مراقبت کردن
ما فضای داخلی خانه شما را از وجود ساس ایمن میکنیم  و مانیتورهای آفات را در مناطق مهم مانند آشپزخانه، حمام، اتاق های تاسیسات و گاراژ نصب می کنیم.

پیگیری
ما بازدیدهای برنامه ریزی شده منظم تا حل کامل مشکل ساس انجام داده و با شما در تماس خواهیم بود و به هر نیاز فوری پاسخ می دهیم.

بازرسی خانه
ما خانه شما را از بالا به پایین، از داخل و خارج، برای مشکلات فعلی یا احتمالی آفات بازرسی خواهیم کرد.

درزگیری
ما هر کاری که می توانیم برای جلوگیری از ورود حشرات انجام خواهیم داد – مهر و موم کردن، درزگیری، وصل کردن، و ایمن کردن شکاف ها و شکاف ها.

محافظت
ما محیط منزل شما را با سموم استانداردسمپاشی میکنیم، تمام حشرات موذی را حذف می کنیم و از ایمن ترین روش های موجود استفاده می کنیم.

روش حذف کنه کبوتر

گرچه کنه های پرندگان به ندرت باعث تحریک پوستی بیش از خفیف در انسان می شوند، اما خطرات زیادی برای انواع پرندگان از جمله پرندگان خانگی و طیور ایجاد می کنند. کسانی که مایل به حذف کنه های پرندگان از خانه یا مزرعه هستند، اغلب از روش هایی مانند استفاده از حشره کش ها استفاده می کنند. در حالی که این روش ممکن است به طور موقت موفقیت آمیز باشد، پس از اینکه نمونه های زنده دوباره شروع به تولید مثل کردند، آلودگی ها دوباره ظاهر می شوند.

شناسایی صحیح آفت برای موفقیت راه حل های کنترل آفات سفارشی ما بسیار مهم است – این فرآیند فراتر از یک روش نابودسازی است. شناسایی نادرست می تواند تمام تلاش های کنترلی را بی فایده کند.

همچنین لازم است همه لانه های پرندگان آفت را در منطقه آسیب دیده مکان یابی و دور انداخت. لانه ها معمولاً در لبه بام ها، دودکش ها، فضاهای پشت بام، لبه های پنجره ها و شکاف ها یا حفره های کوچک در دیوارها یافت می شوند.

با این حال، تمام   مقررات دولتی باید رعایت شود، زیرا گونه های خاصی از پرندگان محافظت می شوند و اقدامات خاص ممکن است محدود شود. در مرغداری ها، تمام مواد لانه سازی نیاز به تعویض دارند.

مناطق لانه سازی همچنین ممکن است نیاز به استفاده از آفت کش های مناسب داشته باشند که طبق قوانین و برچسب ها اعمال می شود تا از حذف جمعیت کنه پرندگان اطمینان حاصل شود. تعمیر چین‌ها در دیوارها، لبه‌ها و تاقچه‌ها ممکن است از ساختن بیشتر لانه جلوگیری کند.

این رویه ها باید به طور منظم برای اطمینان از اثربخشی انجام شوند. برای بهترین نتیجه، با متخصصان کنترل آفات محلی خود تماس بگیرید. آنها می دانند که چگونه با هجوم کنه های پرندگان به ایمن ترین و موثرترین روش مقابله کنند.

سمپاشی کنه کبوتری برای منازل و ادارات و کلیه اماکن عمومی

کنه کبوتر جز حشراتی است که مشکلات زیاد بهداشتی را برای انسان ایجاد میکند. این حشره خونخوار بوده و بیماری های زیادی را به انسان منتقل میکند

کنه ها به و ته کنه سخت و کنه نرم تقسیم بندی میشوند و کنه کبوتری در این دسته بنی کنه نرم میباشد و انگل بیشتر پرندگان بخصوص کبوتر و یا همان کفتر چاهی میباشد. کبوتر از جمله پرندگانی است که نه تنها در همه جا میتوان دید بلکه افراد زیادی هم هستند که آن را پرورش میدهند و خرید و فروش میکنند.

شاید اصطلاح کفتربازی را شنیده باشید. بهرحال پرورش و نگهداری از کبوتر جز علاقه مندی ها و تفریحات افراد زیادی در کشور میباشد و کنه بهترین میزبان خود را روی بدن کبوتر پیدا میکند

امروزه با توجه به اینکه بیشتر خانه های شهرنشین ها آپارتمانی شده است و درز انتقطاع جهت حفظ استحکام ساختمان اجتناب ناپذیر شده است خود این مسئله به همراه وجود سقف های کاذب در آپارتمان ها محلی برای لانه گزینی کبوتر شده که بالتبع آن کنه وارد زندگی افراد شده و سلامت آنان را به خطر میاندازد.

 

چرا گزش کنه کبوتری خطرناک است؟

گزش کنه کبوتری در بسیاری از افراد شوک آنافیلاکسی ایجاد میکند که در صورتی که درمان نشود در افرادی با حساسیت بالا باعث ایجاد خفگی و یا حتی مرگ میشود. همچنین بسیاری از پاتوژن ها از این طریق به بدن انسان منتقل میشود. برخی از بیماری ها مثل تب راجعه و اسهال خونی را به کنه کبوتری نسبت میدهند

از کجا بفهمیم توسط کنه گزیده شده ایم؟

زمانی که کنه انسان را نیش میزند جای آن ملتهب شده و ورم میکند به شدت درد میکند و یا حتی در محل گزش زخم ایجاد میشود. یگر نشانه های گزش به شرح ذیل میباشد

 

    • خارش زیاد پوست

    • ایجا جوش در قسمت دست و پا و بازو

برای سمپاشی کنه کبوتری باید چکار کنیم؟

به احتمال بسیار بالا کنه کبوتری را میتوان در سقف های کاذب و یا کانال کولر مشاهده کرد. برای از بین بردن آنها کافی است تلفن را برداشته و با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. 02177681330 را بگیرید . بقیه کارها را کارشناسان شرکت اجام میدهند و تمام!

سمپاشی حشرات و جوتدگان موذی

 

حذف کامل حشرات و جوندگان با ضمانت یکساله

شوک آنافیلاکسی که در اثر گزش کنه کبوتری ایجاد میشود چه علایمی دارد؟

 

    • گر گرفتگی بدن

    • قرمز شن پوست، کهیر

    • درد شکم، استفراغ و تهوع

    • خواب رفتن دست و پا

    • باد کردن دهان و زبان و لب ها

    • اختلال در تنفس و ضربان قلب

تحت هیچ شرایطی خودتان سمپاشی نکنید. این کار نه تنها باعث میشود کنه از بین نرود بلکه نسبت به سموم نیز مقاوم شود. اگر احساس کردید که کنه کبوتری در منزل خود دارید کافی است با کارشناسان شرکت سمپاشی نوید سلامت با شماره 09120791564 تماس بگیرید.

 

شرکت سمپاشی نوید سلامت / حذف کامل کنه کبوتری

تاثیرات مضر کنه کبوتری بر روی انسان

کبوترهای وحشی خطر قابل توجهی برای سلامتی جمعیت انسانی دارند. آنها ناقل بیماری های عفونی و منبع آنتی ژن های ایجاد کننده بیماری های آلرژیک هستند. مکان‌های پرورش و رشد کبوتران دارای انگل‌هایی هستند که ممکن است انسان‌ها را آلوده کنند.

انگلی شدن همزمان یک کبوتر ماده جوان با 3 انگل نابجا مختلف ساس، کنه کبوتر و کنه قرمز گزارش شده است. انگل‌ها از بالکنی که کبوترهای وحشی به عنوان پناهگاه استفاده می‌کردند به آپارتمان حمله میکنند و بیمار را به طور مداوم در مدت بیش از 2 ماه آلوده میکنند. .

کبوترهای وحشی تقریباً در تمام شهرهای بزرگ جهان زندگی می کنند. غذا دادن به کبوترها توسط انسان، به عمد یا تصادفی، امکان ایجاد جمعیت زیادی را فراهم می کند که می تواند مشکلات مختلفی را ایجاد کند، در درجه اول آلودگی ساختمان ها و بناهای تاریخی توسط فضولات آنها. فضولات پرندگان وحشی منبع شناخته شده ای از میکروارگانیسم های بیماری زا هستند که می توانند باعث عفونت در انسان شوند.

مهم‌ترین انگل‌های بیرونی کبوترهای وحشی، کنه قرمز خون، Dermanyssus gallinae، و کنه کبوتر، آرگاس رفلکسوس هستند، که هر دو با از دست دادن میزبان طبیعی خود می‌توانند به فضای زندگی انسان مهاجرت کنند. گزش کنه قرمز خونی تحریک‌کننده اما بی‌ضرر است، در حالی که کنه کبوتر می‌تواند مشکلات سلامتی شدیدی را برای افراد مستعد ایجاد کند.

پس از نیش های مکرر از A.-reflexus، افراد ممکن است دچار آلرژی IgE (نوع I) شوند که در شرایط شدید ممکن است منجر به علائم تهدید کننده زندگی شوک آنافیلاکتیک شود. تاکنون یک مورد مرگ و میر ناشی از A. reflexus ناشی از کبوترهای وحشی گزارش شده است. در مورد هجوم انگلی به انسان، باید با حذف کبوترها از پرورش بیشتر و با سمپاشی محیط محل های پرورش کبوتر، منشا آن را حذف کرد.

کبوترهای وحشی (Columba livia Gmelin، 1789) از موفق ترین مهاجران پرندگان در شهرهای ما هستند. آنها از نوادگان گونه های اهلی شده کبوتر صخره ای وحشی هستند. کبوترهای وحشی در سراسر جهان پراکنده شده اند و نزدیک به جمعیت انسانی زندگی می کنند.

کبوترهای وحشی از افرادی که به آنها غذا می‌دهند لذت می‌برند، اما منابع غذایی بزرگی که هم عمدا و هم تصادفی فراهم می‌شود، همراه با غیبت دشمنان، امکان تشکیل جمعیت زیادی از کبوترهای وحشی را فراهم می‌کند که می‌تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند (هاگ واکرناگل، 1993). ، 1995، 1997، 2003؛ بالداچینی و همکاران، 1994).

کبوترهای وحشی اغلب شهرت بسیار بدی دارند. . در یک نظرسنجی عمومی که توسط دینتی (2001) انجام شد، 37 درصد از پاسخ دهندگان ادعا کردند کبوترهای وحشی خطری برای سلامتی هستند. یک کبوتر وحشی هر سال حدود 10 تا 12 کیلوگرم فضولات تولید می کند (Kösters et al., 1991)، نماها و بناهای تاریخی و گاهی اوقات مسیرهای پیاده روی و جاده ها را کثیف می کند.

مقادیر زیادی فضولات به ویژه در مکان های جوجه کشی و پرورش آن جمع می شود. جایی که تعداد زیادی از کبوترها تغذیه می شوند، مناطق عابران پیاده می توانند به طرز خطرناکی لغزنده شوند. هر ساله، بسیاری از حوادث منجر به شکستگی دست و پا را می توان به مدفوع خیس کبوتر نسبت داد (Bevan, 1990).

کبوترهای وحشی هنگام جستجوی غذا، پوشش گیاهی را از بین می برند (هاگ، 1984)، و آواز خواندن آنها ممکن است باعث واکنش های هیستریک در افراد حساس شود (برونز، 1959). خسارات ناشی از کبوترهای وحشی سالانه به صدها هزار و حتی میلیون ها پوند در بریتانیای کبیر می رسد (Bevan, 1990). زوکونی و همکاران (2003) خسارت را 23.7-33.5 یورو به ازای هر کبوتر وحشی در سال تخمین زده است.

مدفوع کبوتر می تواند شرایط ایده آلی را برای رشد قارچ های کپک ایجاد کند که به سنگ آهک آسیب می رساند و می تواند منجر به فرسایش ساختمان ها و بناهای تاریخی شود (Bassi & Chiatante, 1976; Mendez-Tovar et al., 1995). مکان‌های لانه‌سازی مناسب در اکثر شهرها نادر است، که منجر به رقابت شدید و ازدحام بیش از حد در مکان‌های تولید مثل می‌شود که به دلیل استرس اجتماعی، بیماری‌ها و انگل‌ها، شرایط زندگی بدی ایجاد می‌کند (هاگ-واکرناگل، 1994؛ جانستون و جانیگا، 1995).

کبوترهای وحشی می توانند خطرات سلامتی مختلفی را برای انسان و حیوانات اهلی او ایجاد کنند (Bevan, 1990). فضولات پرندگان وحشی منبع شناخته شده ای از میکروارگانیسم های بیماری زا هستند که می توانند باعث عفونت در انسان شوند. کبوترهای وحشی حداقل 70 میکروارگانیسم بیماری زا انسانی مختلف را در خود جای داده اند که هفت مورد از آنها به انسان منتقل شده است (Haag-Wackernagel & Moch, 2004; Haag-Wackernagel, 2005).

اخیراً احتمال ابتلا به بیماری کبوترپروران (آلوئولیت آلرژیک) به دلیل قرار گرفتن در معرض کبوتران وحشی ظاهر شده است و تا کنون 9 مورد که یکی از آنها کشنده بوده از سال 2000 گزارش شده است

کنه کبوتر (Argas reflexus): زیست شناسی، اکولوژی و جنبه های اپیدمیولوژیک آن

کنه کبوتر در اروپای مرکزی عمدتاً یک آفت شهری است که کبوترهای وحشی و اهلی را انگلی می‌کند، با این حال، تحت شرایط خاصی، انسان را نیز گاز می گیرد و گهگاه باعث ایجاد آلرژی می شود.

کنترل A. reflexus به دلیل تعدادی از ویژگی های مورفولوژیکی، فیزیولوژیکی و رفتاری قابل توجه کنه بسیار دشوار است. . در مجموع 188 ساختمان برلین بین سال‌های 1989 و 1998 آلوده به کنه کبوتر بودند. آلودگی‌ها در 17 منطقه از 21 منطقه یافت شد که در داخل شهر جمع شده بودند.

کنترل کنه کبوتر توسط نوعی قارچ

کنه کبوتر Argas reflexus یک کنه نرم ناقل بیماری زا است که معمولاً از کبوتر تغذیه می کند، اما می تواند به انسان نیز حمله کند و باعث واکنش های موضعی و سیستمیک شود. کنترل شیمیایی به دلیل آلودگی محیطی و توسعه مقاومت دشوار شده است.

در نتیجه، علاقه زیادی به افزایش نقش راهبردهای دیگر مانند کنترل بیولوژیکی وجود دارد. در این مطالعه، اثربخشی سه سویه (V245، 685 و 715C) قارچ حشره‌زای Metarhizium anisopliae برای کنترل بیولوژیکی سه مرحله حیاتی کنه کبوتر شامل تخم‌ها، لارو، حشرات کامل و بدون تغذیه در شرایط آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

کنه ها از مهم ترین ناقلین بیماری ها هم در انسان و هم در حیوانات در سراسر جهان هستند . Argas reflexus متعلق به Argasidae یک کنه نرم کبوتر است این یک انگل خونخوار خاص کبوتر در مناطق مختلف اروپا و خاورمیانه است که تحت شرایط خاصی به سکونتگاه های انسان حمله می کند و در صورت در دسترس نبودن کبوتر به عنوان میزبان جایگزین، افراد را گاز می گیرد و باعث تحریکات و تحریکات پوستی می شود.، اما همچنین انواع علائم مربوط به یک آلرژی با با شدت افزایش یافته و منجر به مرگ می شود .

استراتژی های کنترل برای جمعیت کنه تا حد زیادی بر استفاده از کنه کش های شیمیایی مانند ارگانوفسفره ها، پیرتروئیدها و آمیدین ها متکی است . با این حال، ظهور کنه‌های مقاوم در برابر آفت‌کش‌ها، آسیب‌های زیست‌محیطی و سمیت باقی‌مانده‌های شیمیایی برای انسان از اشکالات این استراتژی هستند .

اخیراً، قارچ‌های بیماری‌زای حشره‌زا به عنوان عوامل کنترل زیستی بسیار مهم برای کنترل آفات حشرات در نظر گرفته شده‌اند، زیرا جایگزین مطمئن‌تری برای استفاده در مدیریت تلفیقی آفات نسبت به حشره‌کش‌های شیمیایی ارائه می‌کنند .

در میان قارچ‌های بیماری‌زا، Metarhizium anisopliae به‌عنوان یک ارگانیسم تنظیم‌کننده کلیدی برای کنترل بیولوژیکی کنه‌ها، از جمله Rhipicephalus microplus (6، ، Rhipicephalus annulatus (20)، Ixodes scapularis (13)، Rhipicephalus apandiculumamblyomatus (13) مورد مطالعه قرار گرفته است.

مطالعات قبلی نشان داد که قارچ‌های حشره‌زا عوامل سازگار با محیط‌زیست هستند که می‌توانند به‌عنوان جایگزین مطمئن‌تر و مطمئن‌تر برای استفاده در کنترل کنه‌ها نسبت به حشره‌کش‌های شیمیایی مورد استفاده قرار گیرند در مطالعه حاضر، اثر کنه کشی سه سویه M. anisopliae (یکی از انگلستان، یکی از فنلاند و دیگری از ایران) برای کنترل بیولوژیکی سه مرحله حیاتی کنه کبوتر A. reflexus شامل تخم، لارو، پر شده و تغذیه نشده مورد بررسی قرار گرفت.

کنه های A. reflexus در طول شب فعال هستند و روز را در شکاف ها و شکاف های لانه کبوتر پنهان می کنند. از این رو، لانه‌ها، کبوترهای بالغ و شکاف‌های دیوار ساختمان‌های دارای سقف شیروانی محل زندگی کبوترها از نظر وجود کنه مورد بررسی قرار گرفت.

Beauveria bassiana امیدوارکننده‌ترین قارچ‌های بیماری‌زای حشره‌زا هستند که برخی از سویه‌های آن‌ها در حال حاضر به صورت تجاری برای کنترل برخی آفات در دسترس هستند. از سوی دیگر، ایمنی این قارچ ها نسبت به انسان و محیط زیست به وضوح یک معیار مهم برای بررسی است .

توسعه فرمولاسیون های موثر (غلظت کنیدی قارچ ها و زمان قرار گرفتن در معرض) برای کنترل بیولوژیکی کنه ها حیاتی است . کنه کبوتری مهمترین انگل خارجی کبوتر است که می تواند با ایجاد واکنش های آنافیلاکتیک در انسان، سلامت انسان را نیز درگیر کرده و به عنوان ناقل، برخی از عوامل بیماری زا را منتقل کند.

کنه دارای طیف وسیعی از ویژگی های بیولوژیکی است که ریشه کنی آن را دشوار می کند. نتایج این مطالعه نشان داد که مراحل مختلف رشد گونه کنه کبوتری دارای طیف وسیعی از تنوع در حساسیت به سه سویه M. anisopliae است.

درصد مرگ و میر و مقادیر LC50 نشان داد که سویه V245 نسبت به دو سویه دیگر در برابر مراحل مختلف رشد A. reflexus مؤثرتر بود، . با این حال، ، بالاترین مرگ و میر ماده Rhipicephalus annulatus ناشی از M. anisopliae 90-100٪ در 7 تا 10 روز DPI بود که نشان دهنده تنوع در اثر M. anisopliae بر روی گونه های مختلف کنه ها بود. کاربرد M. anisopliae برای کنترل بیولوژیکی گونه‌های مختلف کنه‌های حیوانی مورد ارزیابی قرار گرفت و مشخص شد که این قارچ پتانسیل قابل‌توجهی به عنوان یک عامل کنترل میکروبی برای مدیریت کنه‌های حیوانی دارد .

 

مناطق شهری با ساختمان های بلندشان امکانات لانه سازی و پرورش کبوترهای وحشی را فراهم می کنند. این امر، همراه با در دسترس بودن غذا، منجر به افزایش انفجاری جمعیت کبوترهای وحشی در شهرها شده است.

کبوتر وحشی به عنوان میزبان بسیاری از انگل‌های خارجی مانند حشرات کبوتر (Cimex columbiaris)، کنه‌های قرمز (Dermanyssus gallinae)، کک کبوتر (Ceratophyllus columba) و شایع‌ترین کنه کبوتر (Argas reflexus) عمل می‌کند.

به دلیل نزدیکی به زیستگاه طبیعی کبوتر و انسان در شهرها، این انگل‌های خارجی می‌توانند باعث هجوم انسان‌ها نیز شوند. از میان همه اینها، کنه کبوتر به دلیل پتانسیل انتقال عفونت های منتقله از طریق کنه و نرخ بالای حساسیت به نیش آن، با گزارش حتی واکنش های آنافیلاکتیک کشنده، بیشترین اهمیت پزشکی را دارد. گزارش های متعددی از آلودگی به کنه کبوتر در انسان از اروپا گزارش شده است.

مردی 35 ساله، متخصص پزشکی ساکن در یک منطقه شهری، با سابقه گزش مکرر حشرات طی 3 سال گذشته به بخش سرپایی پوست مراجعه کرد. سابقه شکایات مشابه در سایر اعضای خانواده نیز وجود داشت. نیش‌ها همیشه صبح‌ها متوجه می‌شد و تنها زمانی رخ می‌داد که هر یک از اعضا در اتاق خواب خاصی می‌خوابیدند.

او همچنین حشراتی را که در این اتاق خواب پیدا شده بود به همراه آورد. گزش‌ها در قسمت‌های باز ایجاد می‌شد و باعث تورم‌های قرمز خارش‌دار می‌شد که دردناک بود. اینها در حدود 10 روز تا 3 هفته فروکش می کنند. نیش او حدود 2 هفته پیش اتفاق افتاده بود.

هیچ سابقه بثورات عمومی، افت فشار خون یا مشکل تنفسی وجود نداشت. هیچ حیوان خانگی وجود نداشت و او متوجه تغییرات فصلی نشده بود. در معاینه، یک پاپول همرنگ پوست در مچ دست راست دیده شد [شکل – 1].

بررسی میکروسکوپی حشره مشخص کرد که کنه کبوتر است [شکل – 2]. بررسی های بیشتر نشان داد که خانواده بیمار در طبقه آخر یک ساختمان سه طبقه زندگی می کردند و این اتاق خواب خاص به بالکنی باز می شد که دارای کبوترها و لانه های کبوتر بود. بیمار در مورد آلودگی به کنه کبوتر مشاوره شد. او قبلاً در فکر تغییر محل سکونت بود و پس از نقل مکان به محل سکونت جدید دچار گزش جدیدی نشد.

کنه کبوتر، Argas reflexus، یکی از شایع ترین انگل های موقت خون مکنده خارج از کبوترهای وحشی است. از خانواده کنه نرم Argasidae است.. رنگ آن قهوه ای است، طول آن 4 تا 15 میلی متر و عرض آن در صورت عدم تغذیه 6 تا 7 میلی متر است. از نظر پشتی و شکمی ظاهری صاف دارد.

موفقیت زیست‌محیطی بی‌شمار این گونه کنه به دلیل طول عمر طولانی 7 تا 10 سال آن و توانایی زندگی بدون غذای خون برای مدت طولانی حتی تا چندین سال است. کنه کبوتر معمولا در داخل و اطراف لانه کبوتران وحشی زندگی می کند و شب ها تغذیه می کند در حالی که در روز در شکاف ها پنهان می ماند. در صورتی که کبوترهای میزبان طبیعی به تعداد کافی در دسترس نباشند، به اجبار به خانه‌های انسان می‌روند تا به دنبال غذای خون باشند.

اگرچه این کنه ها ممکن است به انسان حمله کنند، اما مشخص است که قادر به تخم گذاری با خون انسان نیست. بنابراین، هر گونه هجوم انسانی را همیشه می توان در کبوتر میزبان طبیعی خود جستجو کرد که بدون آن نمی توان جمعیتی را ایجاد کرد. واکنش های نیش توسط کنه کبوتر از واکنش خفیف شبیه نیش پشه تا آنافیلاکسی شدید با واسطه ایمونوگلوبولین E متفاوت است.

حتی شوک آنافیلاکتیک کشنده نیز گزارش شده است. این آنتی ژن احتمالاً پروتئین های بزاق کنه بوده و با القای حساسیت بیش از حد در حدود 40 درصد از افراد گاز گرفته شده، بسیار آلرژی زا است. شوک آنافیلاکتیک در 8 درصد افراد مبتلا به نیش کنه کبوتر در مطالعه 148 مورد گزارش شده است.

مشکل در تشخیص به این دلیل است که بیشتر انگل‌های مکنده خون در شب تغذیه می‌کنند و در روز پنهان می‌شوند. بنابراین بیمار عمدتاً از منبع گزش بی اطلاع است. آگاهی همراه با شاخص بالای سو ظن، کلید تشخیص این آلودگی انگل نابجای بالقوه تهدید کننده حیات است. از بیماران باید در مورد وجود کبوترهای وحشی که در داخل یا اطراف خانه‌هایشان لانه می‌کنند سؤال شود و برای تأیید تشخیص، به بازرسی دقیق محل زندگی آنها برای یافتن این انگل‌ها راهنمایی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سمپاشی محیطی بر روی لینک مقابل کلیک کنیدhttp://eimenmohit.ir

سوالات متداول

کنه ها چه شکلی هستند؟

هزاران کنه مختلف وجود دارد، بنابراین ظاهر آنها متفاوت است، اما آنها بخشی از خانواده عنکبوتیان هستند و تقریباً یک هشتم اینچ طول دارند.

 

کنه های گزنده چه شکلی هستند؟

کنه های گزنده ممکن است با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشند یا نباشند. با این حال، اگر قابل مشاهده باشند، مانند عنکبوتیان خزنده کوچک به نظر می رسند.

کنه های گرد و غبار از کجا می آیند؟

کنه های گرد و غبار در مناطق گرد و غباری در داخل و اطراف خانه ها زندگی می کنند، از جمله فرش، پرده، مبلمان پوشیده از پارچه، تخت خواب و بالش.

نیش کنه در انسان چگونه است؟

به صورت بثورات پوستی قرمز رنگ همراه با جوش یا توده های پوستی ظاهر می شود.

کنه ها از کجا می آیند؟

کنه‌ها زمانی ظاهر می‌شوند که منابع غذایی مناسبی برای تغذیه آنها وجود داشته باشد.

هزینه سم برای کنه ها چقدر است؟

هزینه یک حشره کش بسته به طرح درمان کنترل آفات متفاوت است. با توجه به نوسان قیمت ریال حدود قیمت یک پک کامل کنه به دلار حدود 9 دلار است. شما میتوانید از طریق مراجعه به سایت www.eimenshop.ir سموم ساس کنه را تهیه کنید.

 

تلفن های تماس

سایر راه های ارتباطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی