آموزش وردپرس
خانه / سمپاشی مگس / سمپاشی مگس – آیا مگس ها هم افسرده می‌شوند!!!

سمپاشی مگس – آیا مگس ها هم افسرده می‌شوند!!!

بروز علایم افسردگی در حشرات خبر از ریشه‌های عمیق در جانوران می‌دهد و جالب‌تر از آن بروز این حالت در مگس هاست.

مگس‌ از گروه حشراتی است که همراه ما انسان ها در این دنیا زندگی می کنند اما نکته جالبی که در این میان وجود دارد این است که این حشرات شبیه انسان ها به افسردگی مبتلا می شوند!

شاید این موضوع مطلب خنده داری در ذهن شما باشد اما باید بدانید که حقیقت دارد،

مگس ها؛ بزرگترین گروه حشرات

مَگَس‌ها یا دوبالان که با نام علمی Diptera شناخته می شوند، از بزرگترین گروه‌های حشرات محسوب می شوند که در حال حاضر بیش از ۷۵۰  هزار نوع از آن‌ها وجود دارد.

مگس‌ها دارای دو جفت بال جلویی مشخص هستند. دو جفت بال عقبی آن‌ها تبدیل به بالچه چاقوشکل به نام توازنگر (هالتر یا بالانسیـِر) شده‌است.

این حشره پس از آنکه از تخم بیرون آمد نخست به صورت لارو است و سپس در عرض یک هفته پر در آورده و به شکل یک مگس در می‌آید. چشم مگس مرکب از هزاران چشم کوچک دیگر است و این چشم‌ها وی را قادر می‌سازد در آن واحد به هر طرف نگاه کند. تعداد چشم‌های ریز او در حدود ۴ هزار چشم است و کلیه آن‌ها به شکل مربع است.

جالب است بدانید؛ زبان مگس‌ها همانند زبان پروانه لوله‌ای است و بدنش استخوان و ریه ندارد. عمل تنفس به وسیله مساماتی که در قسمت‌های مختلف بدن او وجود دارد انجام می‌گیرد.

پا‌های مگس مخصوص خود این حشره است زیرا این پا‌ها دارای سوپاپ‌هایی است که به وسیله آن مگس قادر است روی شیشه یا سقف اتاق به آسانی راه برود و پایین نیفتد.

بدن مگس پوشیده از مو‌های نازکی است که گاهی آن‌ها را به وسیله پا‌های خود تمیز می‌کند. مگس‌های بالغ، به‌طور معمول حدود ۲ هفته و نیم عمر دارند اما در دما‌های پایین‌تر، حتی تا سه ماه نیز می‌توانند زنده بمانند؛ همچنین، نوزاد مگس‌ها تنها ۲۴ ساعت پس از تخم‌گذاری، از تخم بیرون آمده و متولد می‌شود.

سمپاشی

آیا مگس‌ها هم افسرده می‌شوند؟

هنگامی که انسان‌ها با شرایط خارج از کنترل مواجه می‌شوند اغلب دولا می‌شوند، حالت خواب آلودگی پیدا می‌کنند و یا به اختلالات خوردن، زخم معده و دیگر علایم جسمی افسردگی مبتلا می‌شوند.

جالب است بدانید؛ در مگس‌ها هم علایم افسردگی ظاهر می‌شود! بروز علایم افسردگی در حشرات نشانه ریشه‌های عمیق آن در جانوران است.

زمانی که یک مگس متوجه می‌شود شرایط از کنترل او خارج است هر نوع پاسخی را به اوضاع متوقف می‌کند، آهسته‌تر راه می‌رود و بیشتر و طولانی‌تر استراحت می‌کند.

مگس‌ها می‌توانند به سرعت یاد بگیرند تا رفتار‌های ذاتی شان را سرکوب کنند، پدیده‌ای که بخشی از درماندگی‌ای است که این حشرات دچارش می‌شوند. وقتی مگس‌ها با سطوح ناراحت کننده‌ای از گرما مواجه می‌شوند، سعی می‌کنند از آن فرار کنند.

اگر مگس متوجه شود که حرارت خارج از کنترل او است و نمی‌توان از آن اجتناب کرد، در پاسخ دادن به اوضاع درنگ می‌کند، آهسته‌تر راه می‌رود و طولانی‌تر و بیشتر استراحت می‌کند چنان که وقتی انسانی افسرده است این کار‌ها را انجام می‌دهد. جالب این جا است که مگس‌های ماده در مقایسه با نر‌ها تحت شرایط استراس زا سرعت حرکتشان کمتر می‌شود.

دلیلش هم این است که منابع و اهداف نر‌ها و ماده‌ها در زندگی با هم متفاوت است. به این ترتیب شاید مثل داستان‌های کتاب‌های کودکان بتوانیم بگوییم که حیوانات در بسیاری موارد با ما اشتراک دارند.

آن‌ها همان هوایی را می‌گیرند که ما تنفس می‌کنیم، همان سهم را از منابع می‌برند، فضا را فعالانه کشف می‌کنند و همان نقش اجتماعی متمایز را دارند. مغزهایشان هم در خدمت همان اهدافی است که ما داریم یعنی به آن‌ها کمک می‌کند کاری را درست انجام دهند.

شرکت سمپاشی نوید سلامت

تلفن : 03155582227

همراه : 09217701848

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی