آموزش وردپرس
خانه / سمپاشی کرونا / مهمترین عوامل ابتلا به کرونا در منزل

مهمترین عوامل ابتلا به کرونا در منزل

تماس با ما

خیلی ها فکر میکنند که اگر خانه تمیز باشد و برق بزند به این معنی است که ویروس کرونایی در محل در کار نیست؟! تصور غلطی که باعث شده است عده زیادی از خانواده ها را راهی بیمارستان کند و در موارد بسیاری نیازمند دستگاه ونتیلاتور کند.

جهت کنترل کرونا در خانه علاوه بر نظافت و تمیز کاری نیاز به ضدعفونی محل نیز میباشد. البته این دو مکمل و لازم و ملزوم هم هستند و در صورتی که به عنوان مثال ضدعفونی انجام باشسد ولی تمیزکاری انجام نشود ماده ضدعفونی کننده نمیتواند خود را در سطح به ویروس برساند و آن را از بین ببرد و برعکس آن نیز صادق است در صورتی که فقط نظافت انجام شود نمیتوان مطمن بود که محل مورد نظافت عاری از ویروس است.

ضدعفونی و سمپاشی ویروس کرونا با بهترین مواد ضدعفونی کننده

در ادامه چند نکته برای ضد عفونی صحیح محیط خانه در دوران قرنطینه و شیوع کرونا آمده است

  • استفاده از مواد مورد نیاز برای ضدعفونی محیط

کل 3نوع ماده ضدعفونی کننده روتین برای محیط استفاده میشود که بر پایه کلر، الکل و ترکیبات آمونیوم 4 تایی سازماندهی شده است

  • مراقب بودن در هنگام استفاده از ضدعفونی کننده ها

بهتر است زمانی که از مواد ضدعفونی کننده استفاده میکنیم ماسک و دستکش همراهمان باشد. هر چی باشه این مواد ترکیبات شیمیایی هستند که میتوانند پوست و ریه شما را درگیر کنند

قبل از اینکه شروع به استفاده از مواد ضدعفونی کننده بکنید بهتر است درب و پنجره ها را باز بگذارید تا هوا در جریان باشد و بوی مواد ریه شما را اذیت نکند

حتما مراقب باشید هنگام استفاده از ضدعفونی کننده ها این مواد روی دست شما نریزد

وایتکس یک ضدعفونی کننده قوی است. بعضا مشاهده شده خانم خانه دار برای اینکه حمام یا سرویس بهداشتی بهتر تمیز شود وایتکس و جوهر نمک را با هم قاطی میکند که نتیجه آن تولید گاز کلر است. و این گاز به تنهایی قادر است جان مصرف کننده را بگیرد.

شیوه ضد عفونی کردن محیط آشپزخانه:

برای تمیز کردن کابینت‌ها، کف، سینک و سایر سطوح فلزی یا چوبی از مواد ضد عفونی کننده چند منظوره یا مخلوط صابون و آب استفاده کنید. سپس سطوح مذکور را با یک قاشق غذاخوری از سفید مخلوط شده در یک سطل آب پاک کنید.

برای پاک کردن ظروف و سطوح دیگر که با مواد غذایی در تماس مستقیم هستند از مایع ظرفشویی استفاده کنید که خاصیت ضد جرم داشته باشد.

برای تمیز کردن میوه‌ها و سبزیجات آن‌ها را با آب جاری بشویید. از صابون برای شستشوی آن‌ها استفاده نکنید. می‌توانید از مایع ضد عفونی کننده مخصوص برای سبزیجات استفاده کنید. برای سبزیجات برگدار مانند کلم و کاهو دو یا سه برگ اول را دور انداخته و سپس از آن استفاده کنید.

نحوه ضدعفونی اتاق ها

برای ضد عفونی اتاق ها به خصوص اگر کف سرامیک باشد ابتدا باید کف اتاق به وسیله جارو نظافت شود و سپس تی زده شود و بعد از آن از مواد ضدعفونی کننده استفاده کرد

برای این منظور استفاده از پاک کننده های چند منظوره که به تعداد زیاد و برند های مختلف در بازار موجود هستند میتوان استفاده کرد

برای ضد عفونی مبلمان، پرده، لباس ها و … که استفاده از ضد عفونی کننده هایی مثل آب وایتکس میتواند به آنها ضرر زده و رنگ آنها راببرد و یا روی سطح فلزات ایجاد خوردگی کند و یا بوی زننده آن باعث آزار شما گردد با شماره 02177681330 شرکت سمپاشی نوید سلامت تماس بگیرید تا این مواد در کوتاه ترین زمان ممکن و در اسرع وقت درب منزل شما تحویل گردد.

  • برای ضدعفونی حمام و سرویس بهداشتی از مواد ضدعفونی کننده حاوی فنیل استفاده کنید.

فراموش نکنید که در شرایط شیوع کرونا ویروس علاوه بر شستشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، انجام دورکاری و حفظ قرنطینه، ضد عفونی کردن مداوم سطوح مختلف نیز از اهمیت زیادی برای حفظ سلامت افراد برخوردار است.

فروشگاه سموم

فروشگاه ایمن شاپ

شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی