تولید روباتی زیبا و کارآمد به شکل حشرات شش پا (2019): «هکتور» نام روباتی به شکل حشره است که حاصل کار یک گروه تحقیقی از دانشگاه بیلفلد آلمان است. این روبات می تواند هر یک از شش پای خود را بطور جداگانه تکان دهد در حالی که حسگرهایش به آن اجازه می دهند که به شکل مستقل به محیط اطراف خویش واکنش نشان دهد و از تجربیاتش درس بگیرد. «یان پاسکاربیت» طراح این روبات می گوید که «هکتور» حتی می تواند به آزمایش نظریه های حرکت حیوانات کمک کند.

«یان پاسکاربیت» می گوید: «ما او را به فاضلاب یا اینگونه جاها نمی فرستیم. در مقابل هدف این است که بفهمیم راه رفتن یا راه رفتن بر روی شش پا چطور انجام می شود و یا نظریه های زیست شناسی را بیازماییم و آنها را با ایده های تازه غنی تر کنیم.»

تولید روباتی زیبا و کارآمد به شکل حشرات شش پا (2019)

 

مفصل های ارتجاعی و منفعل در این روبات بیشتر همچون عضلات عمل می کنند و پوشش بیرونی بسیار سبک آن از پلاستیک کربنی تقویت شده توسط فیبر ساخته شده است. او می تواند خود را با سطوح خاص تطبیق دهد و هر پای آن می تواند در طول حرکت مسیر خود را تغییر دهد. «هکتور» همچنین قادر به دیدن خواهد بود.

شرکت سمپاشی نوید سلامت

دفتر تهران : ۰۲۱۷۷۶۸۱۳۳۰

دفتر اصفهان : 03155587227

دفتر کاشان : 03155587227

همراه ۱: ۰۹۱۲۰۷۹۱۵۶۴

همراه ۲ : ۰۹۲۱۷۷۰۱۸۴۸

پاسکاربیت می گوید: «یک سیستم دوربینی الهام گرفته شده از زیست شناسی اینک برای هکتور تولید شده که تصویری از محیط اطرافش به دست می دهد. به عبارت دیگر هکتور همچون یک حشره قادر به دیدن خواهد بود.»

همچون حشرات واقعی درختان، حسگرهایی نیز به این نمونه اولیه اضافه شده اند تا روبات بتواند با حس کردن موانع آنها را پیشاپیش حس کند.

هرچند هکتور یک برنامه صرفا پژوهشی است اما او قادر است که وسایل سنگین را حمل کند و در نتیجه مدلهای آینده آن می توانند برای عملیات جستجو، نجات و حمل و نقل استفاده شوند، امری که می تواند این حشره را به یک همراه جالب تبدیل کند.

تولید روباتی زیبا و کارآمد به شکل حشرات شش پا (2019)

تولید روباتی زیبا و کارآمد به شکل حشرات شش پا (2019)تولید روباتی زیبا و کارآمد به شکل حشرات شش پا (2019)تولید روباتی زیبا و کارآمد به شکل حشرات شش پا (2019)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *