آموزش وردپرس
خانه / دسته‌بندی نشده / سمپاشی منازل در تهران
شرکت سمپاشی در تهران

سمپاشی منازل در تهران

تماس با ما

جهت سمپاشی منازل در تهران با ما هماهنگ کنید.

شاید باورکردنش سخت باشد ولی حشرات موذی علی رغم جثه کوچک شان قادرند آرامش را از یک خانواده بگیرند. از موریانه گرفته که خرابی منزل شما را هدف گرفته تا سوسک و مورچه که دست بردار مواد غذایی داخل منزل شما نیست!

سمپاشی منازل در تهران

جالبه بدونید که خیلی از حشرات با چشم غیر مسلح حتی دیده هم نمیشوند اما آثاری که به جا میگذارند کمتر از درگیری با یک حیوان وحشی جنگلی نیست. به عنوان مثال مایت نوعی کنه هست که بدون اینکه دیده شود در زیر پوست شما تونل حفر میکند و انجا را به محلی برای زندگی خود تبدیل میکند. شما آن را نمیبینید اما خارش پوست ول کن شما نیست. داروهای ضدحساسیت هم بی اثرند. خوش شانس باشید که متوجه شوید علت خارش پوست شما حساسیت نیست بلکه حشره ای است که پوست شما را محل زندگی خود کرده است.

برای از بین بردن حشرات در گذشته از روش های سنتی استفاده میشد که هنوزم کاربرد دارد اما واقعیت این است که دنیای حشرات به قدری پیچیده است که دیگر چاره ای جز سمپاشی باقی نمی ماند. شرکت سمپاشی نوید سلامت با گرفتن مجوز از وزارت بهداشت اماده خدمت رسانی به شما در راستای از بین بردن حشرات و جوندگان موذی میباشد

اما وقتی تصمیم به سمپاشی ساختمان می‌گیریم چطور باید یک شرکت سمپاشی معتبر پیدا کنیم؟ برای سمپاشی سوسک و مورچه از کدام سم استفاده کنیم؟ بهترین شرکت سمپاشی منازل برای موش در تهران کیست؟ برای سمپاشی منازل برای سوسک از چه کسی کمک بگیریم؟ بهترین سمپاش مسکونی در تهران کدام شرکت است؟ بهترین شرکت سمپاشی منازل در تهران کجاست؟

از کجا بفهمیم که منزل ما در تهران نیاز به سمپاشی دارد؟

اگر خواسته باشیم مدت زمانی که ما درگیر حشرات مختلف هستیم را دسته بندی کنیم به یک نتیجه مشخص میرسیم.

حشرات فصلی

حشرات دایمی

سمپاشی منازل در تهران

برخی حشرات مثل مگس و پشه فصلی هستند و برخی دیگر مثل سوسک همیشه هستند. حشرات چه فصلی باشند چه دایمی برای انسان مضر هستند و باید از بین بروند اما انکه میزان آلودگی باید به چه حد برسد تا نیاز به سمپاشی منزل باشد موضوعی است که باید آن را با کارشناسان شرکت سمپاشی نوید سلامت درمیان گذارید.

  • هنگامی‌که قصد نظافت منزل یا خانه‌تکانی داریم و برای جلوگیری از هجوم حشرات نیاز به سمپاشی داریم.
  • هنگامی‌که حضور حشراتی مانند موریانه و بید را در بدنه وسایل چوبی احساس کنیم و نیاز به سمپاشی موریانه و بید داشته باشیم
  • هنگامی‌که در خانه یا اطراف آن حیواناتی مانند موش، مار و هزارپا مشاهده شود و تصمیم به سمپاشی برای موش و جانوران موذی بگیرید.
  • زمانی که بخواهیم کابینت‌ها، پارکت لمینت کف و محصولات چوبی و MDF را سمپاشی سوسک ریز کنیم.
  • زمانی‌که سیستم فاضلاب، چاه فاضلاب، انبار و سرویس‌های بهداشتی نیاز به سمپاشی سوسک حمام داشته باشد.
  • زمانی که برای محیط‌های اداری، بیمارستان، رستوران و آشپزخانه نیاز به سمپاشی دفع حشرات داریم.

خدمات سمپاشی منازل را از شرکت سمپاشی نوید سلامت چگونه دریافت کنم ؟

  • درخواست آنلاین از طریق آیکون واتس آپ در گوشه سمت چپ در پایین سایت

هر زمان که اراده کنید به وسیله کلیک بر روی آیکون واتس آپ در گوشه سمت چپ سایت ما میتوانید با همکاران و کارشناسان ما برای مشاوره تماس بگیرید

سمپاشی منازل در تهران
سمپاشی منازل در تهران توسط شرکت سمپاشی نوید سلامت

سمپاشی منازل در تهران

سمپاشی منازل در تهران

سمپاشی منازل در تهران

جهت خرید سم بر روی لینک مقابل کلیک کنید http://eimenshop.ir

فروشگاه سموم

فروشگاه ایمن شاپ

شبکه های اجتماعی

شرکت سمپاشی در تهران

ا توجه به گرم شدن هوا به ویژه در بخش های مرکزی و جنوب و غربی ایران، نیاز به سمپاشی منازل افزایش یافته است. آمارهای به دست آمده حاکی از این هستند که بسیاری از ساکنان کلانشهرهای ایران از وجود حشرات موذی در فصول گرم در منزل خود رنج می برند. وجود حشراتی مانند سوسک، رتیل، موریانه و مورچه چالشی روزانه برای هموطنان ایرانی به شمار می روند و همانطور که می دانید استفاده مکرر از اسپری های دافع حشرات می تواند برای ریه مشکل ساز شود 
همشهریان تهرانی می دانند که معضل مبارزه با حشرات در اغلب مناطق ایران و در اکثر خانه و آپارتمان ها وجود دارد. یکی از آسان ترین و به صرفه ترین راه ها برای از بین بردن حشرات در منازل سمپاشی مدت دار توسط شرکت های سمپاشی است. برای مثال اگر با مشکل موریانه روبه رو هستید، کافیست، از شرکت سمپاشی نوید سلامت بخواهید تا منزل شما را بررسی و سمپاشی نماید و تا مدت ها از این مشکل رهایی یابید.
مطمئن باشید که اگر یکبار کار سمپاشی منازل خود را به یکی از شرکت های متخصص بسپارید همیشه این کار را به دیگران نیز توصیه می کنید اما مشکل اینجاست که باید بهترین شرکت سمپاشی را پیدا کنید تا مطمئن باشید از سموم مرغوب و باکیفیت استفاده می کنند. ما در این بخش تصمیم گرفتیم تا پاسخ بسیاری از این نوع سوالات متداول شما نظیر شرکت سمپاشی کاربلد  کجاست؟ یا قیمت سمپاشی منزل در تهران  چقدر است یا بهترین سم مخصوص منزل چیست را بدهیم تا شاید مشکل برخی هموطنانمان برطرف شود 

دوست عزیز شما در کجای تهران زندگی می کنید، در شمال ،جنوب،شرق یا غرب! در هر کجا که باشید نگران انجام سمپاشی نباشید چون تیم متخصص ما با خدمات سمپاشی منازل شمال تهران، همچنین شرق، جنوب و غرب تهران در هر منطقه ای که باشید در کنار شماست، فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

شرکت سمپاشی سوسک در تهران

 سمپاشی سوسک  در تهران مختص به آپارتمان های مسکونی نیست متاسفانه اغلب ساختمان ها به دور از درنظر گرفتن کاربری در تهران و بسیاری از کلان شهرهای ایران با معضل سوسک روبه رو هستند. عمده ترین دلیل وجود سوسک در این شهرها وجود سیستم فاضلابی نامناسب، قدیمی بودن ساختمان ها و تخم ریزی سوسک هاست. ازدیاد سوسک در محیط کار و خانه می تواند امنیت را برهم بزند بنابراین بهتر است زمانی که هوای منطقه مورد نظر شما رو به گرما می گذارد سمپاشی انجام بدهید تا دیگر دغدغه سوسک نداشته باشید. لازم است ذکر کنیم که سوسک ها محیط های مخفی را بیشتر می پسندند بنابراین نمی توان با اسپری از بین رفتن آنها را تضمین کرد. سمپاشی خانه برای افرادی که خانه جدید اجاره می کنند ضروری تر است زیرا امکان دارد ساکنان قبلی نظافت را به درستی رعایت نکرده و شما بدون اطلاع وارد منزلی شوید که در ان تخم ریزی سوسک وجود دارد، بنابراین بهتر است که ابتدا منزل را سمپاشی کرده و سپس وسایل ببرید. سمپاشی حشرات در تهران فقط مختص به سوسک نمی شود؛ جالب است بدانید افراد زیادی سالانه در جستجوی شرکت سمپاشی ساس هستند زیرا ساس به راحتی از بین نمی رود و معضلی بسیار بزرگ است. مهم نیست که با چه نوع ساسی روبه رو هستید یا در کدام ناحیه از تهران  تنها کافیست با شماره های موجود در وبسایت تماس بگیرید تا متخصصان شرکت نوید سلامت شما را تا آخرین قدم از بین بردن ساس و سایر حشرات موذی کمک کنند.

 

بهترین شرکت سمپاشی در تهران

در تمامی شهرهای ایران شرکت های متعددی به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات سمپاشی فعالیت می کنند که قاعدتا انتخاب از میان آنها برای افراد غیر متخصص کار آسانی نیست. برای مثال اگر در تهران ساکن هستید و تصمیم دارید سمپاشی خانه خود را به یک شرکت خوب و معتبر بسپارید، کافیست معیارهای زیر را در نظر داشته باشید:

شرکت سابقه دار باشد و دست کم 5 سال در این زمینه فعالیت کرده باشد
از سمومی که ایجاد لکه نمی کنند استفاده نمایند
پیش از حضور فیزیکی در محل به صورت رایگان مشاوره ارائه بدهند تا ساکنان نکات قبل از سمپاشی را در منزل رعایت کنند
متخصصان بتوانند پاسخ قانع کننده ای برای همه سوالات شما را در رابطه با سمپاشی منزل شما بدهند
اگر دارای وب سایت باشند بهتر است چون نشان از اعتبار آنهاست

بهترین سم برای سمپاشی منزل

یکی دیگر از سوالاتی که زیاد پرسیده می شود این است که برای راحت شدن از همه حشرات موذی در منازل از چه سمی استفاده کنیم. در رابطه با این سوال باید بدانید که جواب قاطعی وجود ندارد زیرا باید بررسی کرد که آن خانه با مشکل وجود چه نوع حشره ای روبه روست برای مثال از حضور سوسک های فاضلابی رنج می برد یا مشکل وجود موش است. پس از مشخص شدن این موضوع باید به محیط قرارگیری منزل توجه کرد برای مثال اگر محیط خانه گرم و مرطوب از سموم متفاوتی نسبت به خانه هایی که در صحرا قرار دارند استفاده می شود. سمومی که در شرکت سمپاشی نوید سلامت از آن استفاده می کنیم همه هستند و مطمئن هستیم که بهترین کیفیت را دارند. در صورتی که مایل باشید میتوانید سموم حشره کش را از سایت ما به آدرس www.eimenshop.ir  تهیه کنید

قیمت سمپاشی منازل

  به طور کلی قیمت به صورت متری و با در نظر گرفتن نوع حشره و ساختمان محاسبه می شود که همواره عدد مقرون به صرفه ای است . یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت سمپاشی منازل نوع سم استفاده شده است که ما همه را از سموم باکیفیت و وارداتی استفاده می کنیم و سموم بی کیفیت و خیلی ارزان قیمت نداریم.

 

10 راه برای دفاع از کنترل آفات خانگی

به طور کلی، خانه پناهگاه شخصی است. بنابراین، عاری از آفت نگه داشتن آن باید از قبل اندیشیده شود – نه یک فکر بعدی. زیرا در مورد آفات، همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. اغلب اوقات، پیشگیری از آفات خسته کننده است و به نابودگرهای حرفه ای نیاز دارد تا کارهای گسترده “اشکال زدایی” را انجام دهند. چیزی که کار را پیچیده تر می کند این است که به محض اینکه آنها را کشف کردیم، در حال حاضر در مرحله مرگبار است. فقط چند نشانه وجود دارد، اگر نگوییم هیچکدام، از هجوم ها که رخ می دهد، به همین دلیل است که ما تمایل به نادیده گرفتن آن داریم.

 

برای حفظ خانه خود به عنوان یک پناهگاه، این 10 اقدام ساده را برای جلوگیری از حمله آفات به خانه خود دنبال کنید:

 

مرتب جارو بزنید و تمیز کنید

جارو کردن خانه را از آلودگی، بقایای مواد غذایی و سلول های مرده پوستی که روی زمین افتاده اند پاک می کند. در حالی که به ظاهر غیر اشتها آور است، این مخلوط خوشمزه برای آفات است. در واقع، سوسک‌ها حتی از ناخن‌های پای انسان نیز تغذیه می‌کنند! گاهی اوقات، باقی مانده یا لکه سرسخت نشت باید با آب و مواد شوینده پاک شود – به همین دلیل است که تمیز کردن نیز مهم است.

 

خانه را مرتب بسته بندی کنید

به زبان ساده، خانه مرتب، خانه ای بدون آفت است. بهم ریختگی به عنوان پناهگاه تاریک و امن برای آفات برای پنهان شدن از شما عمل می کند. احتیاط: همچنین به نقطه کوری برای شما تبدیل می شود که دشمنان آفت مزاحم خود را تشخیص دهید!

 

 

تمام لوله های نشتی را تعمیر کنید

جدا از منابع غذا و سرپناه، منابع آب نیز باید از شر آنها خلاص شوند. لوله های نشتی – به خصوص لوله های زیر سینک آشپزخانه یا حمام شما – منبع اصلی آب برای آفات هستند. چند مورد از رایج ترین آفاتی که از محیط مرطوب و وحشی لذت می برند عبارتند از موریانه ها، مورچه ها، سوسک ها، موش ها و حتی مارها. مطمئن شوید که آنها را تعمیر کنید و به طور فعال هرگونه فرسایش یا نشتی را کنترل کنید.

 

استخرهای آب راکد شفاف

همانطور که تا به حال همه ما باید بدانیم، آب راکد به پشه های ناقل بیماری اجازه تولید مثل می دهد. این ترسناک‌های کوچک پرواز می‌توانند در آب راکد به کوچکی یک سکه 20 سنتی رشد کنند. همه سطل ها را برگردانید تا از جمع شدن آب جلوگیری کنید و به طور مرتب آب را از سینی گل و گلدان پاک کنید. توجه داشته باشید که لبه‌های زیرین برخی سطل‌ها هنوز هم می‌توانند آب را جمع‌آوری کنند، بنابراین حتماً آن را نیز پاک کنید.

 

 

تمام شکاف ها و سوراخ ها را ببندید

شکاف ها و سوراخ های بزرگتر، وقتی به بیرون متصل می شوند، نقاط ورود آفات را فراهم می کنند. حتی اگر به هم متصل نباشند، همچنان به عنوان مکان های عالی برای پرورش بدون مزاحمت عمل می کنند. حتی کوچکترین شکاف ها می توانند ورودی های احتمالی برای این آفات ایجاد کنند که قادر به فشردن هستند. مورچه ها، سوسک ها، ساس ها و حتی موش هایی که فقط 1 سانتی متر برای ورود نیاز دارند! بنابراین تمام شکاف ها و شکاف هایی که می توانید پیدا کنید را ببندید. شما می توانید این کار را با نصب ابزارهای عایق خانه در زیر درب انجام دهید، از یک درزگیر برای آب بندی هرگونه درز یا گچ و وصله سوراخ روی دیوارها و بتن استفاده کنید.

 

 

طعمه هایی را برای از بین بردن آفات تنظیم کنید

گاهی اوقات، باید یک رویکرد فعال در برابر آفات اتخاذ شود. محلول های طعمه DIY را می توان از فروشگاه سخت افزار محلی خریداری کرد و در نزدیکی مکان های مشکوک برای پرورش مورچه ها و سوسک ها قرار داد یا از روش سریع با اسپری مستقیم روی آنها استفاده کرد. اگرچه ممکن است گاهی اوقات موثر باشند، اما این راه حل های خانگی فقط درمان های کوتاه مدتی هستند که فقط از آفات جلوگیری می کنند، اما علت اصلی را به طور کامل از بین نمی برند. هنوز هم بهتر است از کارشناسان حرفه ای کمک بگیرید.

 

سطل زباله

وقتی صحبت از آفات می شود، تراش را هرگز نباید ساده انگاشت. روی یک سطل بادوام با درب محکم سرمایه گذاری کنید تا بوی زباله به طور موثری مهار شود. یک سطل خوب همچنین هرگونه نشتی را به حداقل می‌رساند، مخصوصاً زمانی که به طور تصادفی واژگون می‌شود و مهمتر از آن، برای جلوگیری از ورود آفات به داخل سطل برای حذف منبع غذایی خود. زباله ها و زباله ها برای سوسک ها جذاب هستند. اما یک سطل خوب فقط مرحله 1 است. مرحله 2 شامل بیرون آوردن منظم زباله ها است. با پاکسازی مکرر آن، سطل به مکانی کمتر جذاب برای تجمع آفات تبدیل می شود.

 

 

مواد غذایی را به درستی ذخیره کنید

مانند سطل زباله، ظروف غذا – خوب – حاوی مواد غذایی هستند که برای آفات بسیار جذاب است. به همین دلیل است که سرمایه‌گذاری روی ظروف بادوام و ضد هوا بسیار مهم است، حتی اگر این ظروف در نهایت در یخچال قرار گیرند. به ویژه، برای غذاهایی مانند غلات، جو، میوه ها یا مواد قندی که مورچه ها، سوسک ها را جذب می کنند، حتما آنها را دور از دسترس قرار دهید. حتی برای ظروف با کیفیت خوب، جوندگان از پلاستیک و حتی آلومینیوم می جوند! بنابراین، ابزارهای ذخیره سازی با کیفیت را انتخاب کنید.

 

 

صفحه نمایش پشه را نصب کنید

به عنوان یکی از ساده‌ترین و در عین حال مؤثرترین ابزارهای کنترل آفات، صفحه‌نمایش پشه‌های فروتن، موزی‌ها را بدون اینکه هوای تازه را از پناهگاه شما دریغ کنند، حفظ می‌کند. ممکن است برای نصب پرده مهر و موم هزینه زیادی داشته باشد، با این حال، کنترل پشه های داخلی را می توان با تحت کنترل نگه داشتن جمعیت پشه های بالغ با قرار دادن تله های داخلی به عنوان مثال اعمال کرد.

 

ملافه های خود را مرتب بشویید

شناخته شده است که ساس برای مدت زمان طولانی، حتی گاهی تا 2 سال، بدون غذای خون زنده می ماند. از آنجایی که آنها بیشتر وقت خود را صرف مخفی کردن میزبانان نزدیک (معمولاً انسان) می کنند، تمیز کردن منظم ملحفه ها، پتوها و روبالشی های شما مفید است. بنابراین انجام این کار احتمال هجوم ساس را مختل می کند.

 

چه زمانی باید خدمات کنترل آفات را شروع کنید؟

به عنوان متخصص پیشرو مدیریت آفات، ما درگیر شدن در خدمات کنترل آفات را به عنوان اولین گام حفاظتی توصیه می کنیم. این شامل انجام بازرسی خانه، حکمرانی ما می شود

 

 

 

 

پنج بازرسی کنترل آفات خانگی که باید انجام شود

 

مشکلات آفات زمانی به وجود می آیند که ما در مورد حقایق آفات و علائم آلودگی به آنها آگاهی و آموزش نداشته باشیم. این زمانی اتفاق می افتد که به دلیل عدم بازرسی کنترل آفات، کمتر متوجه علائم بالقوه شده باشیم. شرکت پیشرو کنترل آفات، رنتوکیل پنج چک لیست بازرسی ضروری را که باید برای خانه شما اتخاذ کنید، به اشتراک می گذارد.

 

مشاهده کنید که آیا انتشار بوی غیرعادی وجود دارد

ممکن است غیرمنتظره به نظر برسد اما بو می تواند نشانگر شرایط نامطلوب محیطی باشد که باید به آن توجه کرد. به عنوان مثال، بوی بد زمانی ایجاد می شود که مواد غذایی یا حتی طیور کپک زده و پوسیده می شوند، معمولاً زمانی که در سطل های زباله ریخته می شوند یا برای مدتی بدون مراقبت رها می شوند. بو همچنین می تواند ناشی از نقص سیستم زهکشی و فاضلاب باشد که باعث ایجاد فشار و نشت می شود. آفات مرده یا هر لاشه دیگری نیز در هنگام تجزیه بوی بدی متصاعد می کنند.

 

آفت شناسی نیز بوهایی را منتشر می کند که ممکن است ما از آن آگاه نباشیم اما نشانگر خوبی از آلودگی آفت است. با بوی شیرین و سنگین در خانه خود به عنوان پخش کننده یا برخی از آن ها اشتباه نکنید. این می تواند نشانه هجوم ساس باشد که بوی شیرین و کپک زدگی تولید می کند که در واقع فرمون آنها است یا در نتیجه مدفوع آنها است. آفت‌ها لکه‌های ادرار را به‌ویژه در گوشه‌های مخفی کابینت‌ها و انبارها بدبو می‌کنند. مدفوع و مدفوع آفات آنها یکی دیگر از شاخص های بو است که نشان دهنده هجوم است.

 

به دنبال وجود مدفوع یا مواد مدفوع باشید

مدفوع یا مدفوع راه های خوبی برای تعیین اینکه آیا مهمانان ناخواسته ای در خانه شما مدفوع می کنند یا خیر هستند. در مورد موادی که شبیه مدفوع هستند، هوشیارتر و مراقب باشید. آفات از گزینه های مختلفی که در خانه شما پیدا می کنند تغذیه می کنند و با هضم و استراحت مدفوع می کنند. در اینجا چند مدفوع وجود دارد که توسط آفات رایج خانگی باقی می ماند:

 

ساس – معمولاً به صورت دسته‌ای از نقاط ریز که به رنگ سیاه تیره یا زنگ زده است.

سوسک ها – رنگ قهوه ای یا سیاه که شبیه دانه های فلفل یا قهوه است

موریانه ها – گلوله های کوچک و بیضی شکل که شبیه ذرات گرد و غبار و شنی است

مارمولک ها – شکل گلوله ای که به رنگ سیاه است با نوک توپ سفید در انتهای آن

موش – به رنگ سیاه یا قهوه ای تیره با دوکی شکل مانند دانه برنج

علائم موریانه معمولاً چندان واضح نیست و با مشاهده هر یک از علائم آلودگی آنها ممکن است هجوم را به تصویر بکشد. بسیار مهم است که به دنبال درمان زودهنگام موریانه باشید تا از خانه خود در برابر حمله احتمالی موریانه که می تواند به خانه آسیب زیادی وارد کند محافظت کنید. از طرف دیگر ساس ها به سرعت پخش می شوند و کنترل ساس در لحظه ای که این علائم مدفوع را مشاهده می کنید بسیار مهم است.

 

لانه های مخفی یا منبع پرورش را جستجو کنید

اولاً، واکنش اولیه در مقابله با ریشه کنی آفت، حمله در اولین نقطه تماس است که در حال حاضر هجوم آفت قابل مشاهده است. ما یک بطری اسپری حشره‌کش می‌آوریم و مستقیماً سوسک‌ها، مورچه‌ها، ساس‌ها را با «تماس کشتن» می‌کشیم، یا هر تعداد تله و طعمه را برای فریب دادن و از بین بردن آنها در اطراف می‌چسبانیم. ثانیاً، برای درمان‌های طبیعی آفات، کلنی آنها را با آب می‌شوییم یا به سادگی آنها را می‌کوبیم و جارو می‌کنیم. با این حال، ما با یک برخورد معمول و آشنا از این آفات مواجه خواهیم شد که به زودی با کلنی یا دسته ای از اعضای دیگر باز می گردند. مهمتر از همه، ما متوجه ظاهر شدن آنها در سایر قسمت های خانه خواهیم شد. بدتر از همه، ما ممکن است در از بین بردن موفقیت آمیز آنها شانس خود را نداشته باشیم و در نتیجه آفات به پایگاه پنهان خود فرار کنند.

 

به طور خلاصه، این چالش ها نتیجه عدم از بین بردن ریشه مشکل آفت با حذف همه لانه ها و مکان های پرورش است. این به آفت اجازه می دهد تا تکثیر شود و به قسمت های بیشتری از خانه، از جمله به سمت بالا و پهلو، گسترش یابد. برای اطمینان از درمان موثر آفات، یک متخصص کنترل آفات را برای مکان یابی لانه های پرورش استخدام کنید.

 

گوشه های گرم، خنک و ساکت را هدف بگیرید

دشمنان آفت مانند انسان هستند و محیط گرم و خنک را دوست دارند، اما مهمتر از آن دنج و آرام هستند که هیچ کس متوجه حضور آنها نمی شود. ما تمایل داریم از این فضاها از نظر خانه داری، شناسایی یا هر نوع نگهداری غافل شویم. برخی از گوشه هایی که به طور بالقوه نقاط کور هستند عبارتند از:

 

اتاق زیر شیروانی و پشت بام

فضاهای کرال و سقف کاذب

پشت لوازم و مبلمان

داخل کابینت و کشو

داخل انباری

در میان بهم ریختگی ها و توده ها

در امتداد درزهای تشک

در داخل شکاف ها، شکاف ها و شکاف ها

در منهول و چربی گیر

در میان چمن و درختچه های سبز

لانه ها و لانه های خوش ساخت

شروع به توجه به این فضاها کنید و مهمتر از آن مکان را تمیز و بدون درهم و برهم نگه دارید. به این ترتیب، نه تنها فرصت‌های پنهان شدن آنها را به حداقل می‌رسانید، بلکه محل را به‌طور مشهودی تمیز نگه می‌دارید تا این آفات مخفی در معرض دید قرار گیرند. همچنین اجازه می دهد تا خانه داری به راحتی انجام شود و از محلول های کنترل آفات به اندازه کافی استفاده شود. علاوه بر این، به عنوان راهی برای جلوگیری از آفات، آن شکاف ها و منافذ را با عایق بندی مناسب ببندید.

 

 

نقطه ای برای تفاوت در چشم انداز ساختاری

از آنجایی که ما هر روز در خانه خود زندگی می کنیم و مشغول کار و تعهد خانوادگی هستیم، تمایل به نادیده گرفتن آن داریم

 

 

 

 

نکات پیشگیرانه برای خانه بدون آفت

 

تمیز نگه داشتن محل و بستن درهای خانه به روی آفات، دانش رایج ریشه کنی آفات در میان اکثر خانه ها است. با این حال، پیشگیری از آفات فقط مربوط به بهداشت نیست، زیرا آلودگی به آفات به دلیل عوامل متعددی رخ می دهد. رنتوکیل نکات رایج پیشگیری از آفات را به اشتراک می گذارد که می توانید آنها را در رژیم تمیز کردن بهاره خود و به ویژه توجه به محل مورد علاقه آفات، یعنی آشپزخانه قرار دهید.

 

نکات پیشگیری از بلاگ اشکال زدایی برای خانه بدون آفت کجا پنهان می شوند

آفات معمولاً کجای خانه را دوست دارند؟

به طور معمول، مکان‌هایی با غذا و آب جایی است که آفات در آن‌ها کمین کرده‌اند، و شناسایی مناطق خاصی در خانه‌تان با این مواد غذایی آسان است. اولاً، آشپزخانه در صدر فهرستی است که هر آفتی به آن علاقه زیادی دارد. از شیرینی‌ها گرفته تا چربی‌ها، بقایای مواد غذایی و خراش‌ها، منابع آب و زباله، غذای فراوانی برای تغذیه آفات وجود دارد. ثانیاً، حمام یکی دیگر از آفات مورد علاقه به دلیل در دسترس بودن آب و رطوبت است. از دوش گرفتن، شستن صورت، لباسشویی یا تمیز کردن حمام، وجود آب اجتناب ناپذیر است. ثالثاً بالکن به دلیل قرار گرفتن گیاهانی که پشه ها را به خود جذب می کند. بدتر از همه، عادات نامناسب آب و آب و هوای مرطوب باعث ایجاد آب شفاف و راکد می شود و در نتیجه باعث تولید مثل پشه می شود. ثالثاً، اتاق خواب ها نیز به دلیل گرمای انسان که آفت هایی مانند ساس جذب می شوند، رها نمی شوند. آنها برای بقا به دنبال میزبان های انسانی برای وعده های غذایی خون هستند. در نهایت، هر بخش از خانه در واقع مناطق بالقوه خطر آفات است، تا زمانی که استانداردهای خانه داری و بهداشتی در جایی که منبع غذایی وجود دارد وجود نداشته باشد. مهمتر از همه، خانه و دکوراسیون ممکن است بر مشکلات آفات تأثیر بگذارد و به اصلاح طراحی خانه برای افزایش تلاش های پیشگیری از آفات کمک می کند.

 

نکات پیشگیری از بلاگ رفع اشکال برای خانه بدون آفت چرا آفات به خانه حمله می کنند

چرا آفات به خانه ها حمله می کنند؟

آفات می توانند در هر زمان و هر مکان رخ دهند، مواقعی وجود دارد که عواملی مانند محیط و موقعیت باعث می شود آفات به طور ناگهانی رخ دهند. در حالی که دلایل اصلی هجوم آفات از عوامل اساسی از جمله خانه داری و رژیم بهداشتی شروع می شود، عوامل مختلفی وجود دارد که ما از آنها آگاه نیستیم.

 

تمیز نکردن رطوبت، سطوح مرطوب و خیس که آفات برای امرار معاش به دنبال آن هستند

باز گذاشتن پنجره‌ها و درها که فرصت‌هایی را برای ورود آفات پروازی فراهم می‌کند

عدم شناسایی و بازرسی خود، اقلام و متعلقات در هنگام بازگشت به خانه

فرسودگی و انحطاط ساختار خانه که اجازه ورود آفات را می دهد

آب و هوای مرطوب که ظرف هایی برای هجوم پشه ایجاد می کند

آب و هوای گرم که چرخه زندگی پشه ها را کوتاه می کند و خطر ابتلا به دنگی را افزایش می دهد

آلودگی متقاطع به ویژه موارد ساس ناشی از جهانی شدن

عدم وجود عایق در اطراف خانه که اجازه ورود آفات خارجی را می دهد

انتخاب مواد و وسایل منزل که آفاتی مانند موریانه را جذب می کند

کنترل آفات به تعویق افتاده و باعث افزایش سطح آلودگی می شود

استفاده از DIY و داروهای خانگی آفات که منبع ریشه را از بین نمی برند

ورود غیر مستقیم به خانه از طریق زیرزمینی که کمتر برای انسان قابل مشاهده است

نکات پیشگیری از بلاگ اشکال زدایی شده برای خانه بدون آفت 6 نکته برای اتخاذ

شش نکته تمیز کردن بهاره برای عاری بودن از آفت

بی نظمی و بی نظمی را از بین ببرید

همه چیزهایی که در خانه های خود ذخیره می کنیم، مکان هایی را برای مخفی شدن جوندگان و سایر آفات فراهم می کند. زیرزمین ها، اتاق های زیر شیروانی و گاراژهایی که اغلب برای مدت طولانی بدون مزاحمت می مانند، از مکان های مورد علاقه آنها هستند. با خلاص شدن از شر وسایلی که دیگر نیاز ندارید، خانه خود را از شلوغی دور نگه دارید. تمام وسایل خود را در ظروف پلاستیکی دربسته نگهداری کنید تا از آفات جلوگیری شود و از وسایل شما محافظت شود.

 

بهم ریختگی به آفات مکان هایی برای پنهان شدن می دهد و تشخیص آنها را دشوار می کند. داشتن وسایل زیاد همچنین می‌تواند تمیز کردن زیر و پشت وسایل را سخت‌تر کند، مکان‌هایی که آفات دوست دارند پنهان شوند و لانه بسازند. این همچنین می تواند کنترل آفات را حتی برای افراد حرفه ای دشوار کند. از بین بردن بی نظمی می تواند به از بین بردن آفات در خانه شما کمک کند.

 

مراقب سیم هات باش

جعبه های برق و سیم کشی مورد علاقه آفاتی است که به دنبال مکانی گرم برای زندگی هستند. جعبه های برق را باز کنید و به دنبال حشرات زنده یا مرده بگردید. قبل از اینکه سیمی را لمس کنید، آسیب دیدگی را بررسی کنید، حتی اگر فکر نمی کنید که شارژی از آن عبور کند. سیم‌های آسیب‌دیده همچنین ممکن است وسایل آسیب‌دیده را اضافه بار کنند و کوتاه کنند. بدتر از همه، سیم های در معرض می توانند بیش از حد گرم شوند و جرقه بزنند، که می تواند منجر به آتش سوزی الکتریکی خطرناک شود.

 

به خصوص جوندگان دوست دارند دندان های خود را روی سیم های برق تیز کنند. آنها اغلب پلاستیک را می جوند – به خصوص پوشش پلاستیکی نرم روی طناب ها – و سیم کشی داخل آن را آشکار می کنند. گاهی اوقات، آنها حتی به خود سیم آسیب می رسانند و جریان الکتریکی را آزاد می کنند. آسیب الکتریکی مربوط به جوندگان به ویژه خطرناک است زیرا اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد. اگر متوجه موارد مشکوک شدید، فوراً به متخصص کنترل آفات خود اطلاع دهید.

 

نکاتی برای تمیز کردن بهاره برای دور نگه داشتن آفات

 

ظافت بهاره اغلب فرصتی برای ایجاد شروعی تازه است، و برای بسیاری از ما، این شامل خلاص شدن از شر درهم و برهمی غیر ضروری و انجام برخی از کارهای خانه است که در سال گذشته به تعویق انداخته ایم. علاوه بر تمیز کردن از نقطه نظر کنترل آفات، تمیز کردن بهاره همچنین زمان. بسیار خوبی برای تمیز کردن خانه، زیباتر کردن گوشه های کسل کننده و شاداب کردن با چشم اندازی با طراوت برای استقبال از سال جدید است. رنتوکیل تمام آنچه را که برای دور نگه داشتن آفات باید بدانید را با نکات مفید تمیز کردن فنری به اشتراک می گذارد.

 

نکاتی برای تمیز کردن بهار وبلاگ رفع اشکال پیشگیری از آفات

چگونه تمیز کردن بهاره می تواند از هجوم جلوگیری کند

آفات عمدتاً برای غذا، آب و سرپناه وارد خانه شما می شوند و وقتی این عوامل به راحتی در خانه شما در دسترس باشد، هدف آسانی برای آفاتی مانند مورچه ها، پشه ها، سوسک ها و جوندگان می شود.

 

این آفات حامل میکروب‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا هستند که می‌توانند در خانه پخش شوند و غذای شما را آلوده کنند. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند به اموال شما آسیب وارد کنند. به عنوان مثال، موش‌ها می‌توانند سیم‌های برق، لباس، مبلمان، بسته‌بندی مواد غذایی و تقریباً هر چیزی را بجوند که با دندان‌های ثنایا خود آن‌ها را بجوند.

 

تمیز کردن فنری به شما امکان می دهد تا آلودگی هایی را که می تواند به بقای آفات کمک کند را حذف کنید. این شامل حذف مقوا و کاغذ ذخیره شده، غذای تاریخ مصرف گذشته، غذای حیوانات خانگی در معرض تماس و غیره است. با این حال، تمیز کردن فنری تنها راه حل برای جلوگیری از ورود آفات به خانه شما نیست. تمیز کردن خانه همچنین به شما امکان می دهد علائم اولیه هجوم احتمالی را بررسی کنید و به هر گونه مشکل خانگی که می تواند پناهگاه آفات را ترویج دهد، رسیدگی کنید. این امر به ویژه برای هجوم موریانه ضروری است که در صورت عدم درمان می تواند باعث آسیب گسترده و پرهزینه شود.

 

نکاتی برای تمیز کردن بهار که آفات را جذب می کند

آفات به چه چیزی جذب می شوند؟

لوله های آسیب دیده و زهکشی های مسدود شده – انسداد در ناودان ها گودال های کوچکی از آب ایجاد می کند که محل پرورش پشه ها و آب برای خروج سایر آفات است. بوی بد و بوی بد آن آفاتی مانند مگس و سوسک را نیز در جستجوی غذا جذب می کند.

گیاهان، شاخه ها و توده های چوبی نزدیک به خانه – بسیاری از آفات روی گیاهان و بوته هایی که نزدیک خانه شما رشد می کنند پناه می گیرند. در عین حال، اغلب از آن به عنوان پل برای دسترسی به فضای داخلی استفاده می کنند.

شکاف ها و شکاف ها – حتی کوچک ترین شکاف ها و شکاف ها بین درها و پنجره ها و چارچوب آنها برای ورود آفات کافی است.

تهویه ضعیف – سوسک ها و موریانه ها عاشق رطوبت بالا در داخل خانه شما هستند. محیطی گرم و مرطوب برای رشد آنها ایجاد می کند. سایر آفات مانند عنکبوت ها و حشرات نیز از محیط مرطوبی برخوردار هستند.

درهم و برهمی – زباله های جمع آوری شده در خارج از خانه، وسایل بازیافتی کثیف، و پشته های روزنامه ها و مجلات قدیمی که در زیرزمین شما انباشته شده اند، همگی مکان های ایده آلی برای اختفای سوسک ها و موش ها هستند.

تجمع کثیفی، گریس و کثیفی – تجمع کثیفی، چربی و کثیفی در سینک ظرفشویی و در مناطقی که غذا می خورید و غذا درست می کنید، حشرات و حشرات، از جمله آفات دیگر، را مدت ها بعد از غذا جذب می کند.

رشد کپک و کپک – کپک و کپک به خودی خود باعث ایجاد چندین مشکل سلامتی مانند محرک ها می شوند، اما بوی آنها همچنین می تواند آفات خاصی از جمله موریانه ها را به خانه شما جذب کند. زیرا نشان دهنده وجود مناطق تاریک، گرم و مرطوب است که می توانند در آن رشد کنند.

نکاتی برای پاکسازی فنری وبلاگ اشکال زدایی شده روش هایی برای دور نگه داشتن آفات

نحوه جلوگیری از هجوم آفات در طی پاکسازی بهاره

قبل از اینکه بتوانید به چیدمان اتاق نشیمن خود فکر کنید، مطمئن شوید که به نقاط بالقوه آفات در خانه خود برخورد کرده اید. در زیر یک راهنمای کامل برای جلوگیری از هجوم آفات آورده شده است.

 

نقاط ورودی را مهر و موم کنید – خانه خود را برای شکاف در امتداد دیوارها، پنجره ها و درها بررسی کنید و آنها را مهر و موم کنید. همین امر در مورد خانه‌هایی که در صفحه‌های پنجره قرار دارند نیز صدق می‌کند – برای دفع آفات، آنها را جایگزین کنید. برای جلوگیری از ورود آفات به خانه خود، مطمئن شوید که ضد عفونی کننده محکمی دارید و صفحه نمایش حشرات را نصب کنید.

مواد غذایی را در ظروف در بسته نگهداری کنید – غذای خود را در یخچال یا در ظروف در بسته نگهداری کنید. اینها شامل غذای حیوان خانگی شما و دانه پرندگان می شود که می توانند به همان اندازه به عنوان وعده غذایی مورچه ها و سایر آفات استفاده شوند.

آب راکد را حذف نکنید – آب راکد را فقط خشک نکنید، منابع آنها را نیز بررسی کنید: زهکشی مسدود شده، شیرآلات نشتی، لوله های آسیب دیده و غیره. اینها رطوبت اضافی ایجاد می کنند که موریانه ها، سوسک ها، حتی موش ها را جذب می کند.

فضای بیرون خود را تمیز و به خوبی نگهداری کنید – هر گونه آب راکد را حذف کنید، شاخه ها و برگ های خود را دور از خانه خود کوتاه کنید، چوب خود را در مناطق خشک، بالای زمین نگهداری کنید و از شر هر چیزی که می تواند آب غیر ضروری را جمع آوری کند خلاص شوید.

 

راه های کاهش هجوم آفات در خانه

استفاده از رطوبت‌گیر را در نظر بگیرید – خانه شما می‌تواند بدون تهویه مناسب مرطوب شود و یک رطوبت‌گیر می‌تواند به حذف این رطوبت اضافی کمک کند که می‌تواند پناهگاهی برای سوسک‌ها، مورچه‌ها و جوندگان باشد.

کمک های حرفه ای را درگیر کنید – مانند تمیز کردن بهاره، تماس با متخصص کنترل آفات نیز باید یک تعهد مادام العمر باشد. علیرغم تمام تلاش شما، هجوم ممکن است رخ دهد و دوباره تکرار شود

کنترل آفات

 

کنترل آفات چیست؟

چه چیزی به عنوان آفت طبقه بندی می شود؟

روش های مختلف در کنترل آفات چیست؟

چرا کنترل فیزیکی آفات بر سموم شیمیایی ارجحیت دارد؟

چه کسی می تواند کنترل آفات را انجام دهد؟

نحوه کنترل آفات

مبلغ شورا برای مبارزه با آفات چقدر است؟

قوانین مربوط به کنترل آفات

صنعت کنترل آفات در پنج سال گذشته گسترش یافته است. کسب و کارهای مرتبط با مواد غذایی طبق قانون ملزم به رعایت استانداردهای بهداشتی خاصی هستند، بنابراین افزایش تعداد مشاغل مرتبط با مواد غذایی که در چند سال گذشته فعالیت می کنند، تقاضا برای خدمات کنترل آفات را افزایش داده است.

 

کنترل آفات چیست؟

هنگامی که مردم اصطلاحات “مدیریت آفات” یا “کنترل آفات” را می شنوند، معمولاً به ریشه کن کردن موش ها، موش ها، حشرات و غیره فکر می کنند. در واقع، مدیریت آفات با ایمنی سلامت ما، غذاها و محافظت از ما مرتبط است. ویژگی. وجود یک سیستم کنترل آفات برای ایمنی عموم مردم حیاتی است.

 

تقریباً 20 درصد از منابع غذایی جهان توسط جوندگان مصرف می شود و جوندگان حاملان اصلی سایر آفات خطرناک مانند کک، کنه و کنه هستند. جوندگان همچنین ناقل بیماری های قابل انتقال به انسان و سایر حیوانات هستند.

 

سوسک ها دارای آلرژن هایی هستند که بسیاری از مردم، تقریباً 7 تا 8 درصد از عموم مردم، به آن حساسیت دارند و جزو کثیف ترین حشرات موجود محسوب می شوند. بدون اقدامات کنترل آفات، بهداشت مواد غذایی، مقررات غذایی و مقررات بهداشتی به درستی محقق نمی شود.

 

چه چیزی به عنوان آفت طبقه بندی می شود؟

به گفته دولت انگلستان، آفت هر موجودی است که بیماری را منتشر کند، باعث تخریب یا در غیر این صورت یک مزاحم باشد. موذی اصطلاحی کلی است که به گونه‌های حیوانی و پرندگانی که به عنوان آفات در نظر گرفته می‌شوند و به‌ویژه برای آن‌هایی که با بیماری‌ها مرتبط هستند به کار می‌رود.

 

 حدود 80 تا 90 آفت فهرست شده وجود دارد که به سه دسته تقسیم می شوند:

 

حشرات.

جوندگان

پرندگان و دیگران.

برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

 

حشرات

– مورچه – رایج ترین گونه مورچه مورچه سیاه باغ است. یک حشره بسیار سازمان یافته و اجتماعی، یک کلنی لانه می کند و شامل مورچه های کارگر است که جذب غذاهای شیرین می شوند. مورچه ها ممکن است باعث آلودگی مواد غذایی و مناطق آماده سازی شوند.

– ساس ها – ساس ها حشرات کوچک، بیضی شکل و قهوه ای رنگ هستند که روی خون حیوانات یا انسان زندگی می کنند. ساس های بالغ بدنی صاف به اندازه یک دانه سیب دارند. با این حال، پس از تغذیه، بدن آنها متورم می شود و به رنگ قرمز است. ساس ها ممکن است از طریق چمدان ها، لباس ها، تخت های مستعمل، مبل ها و سایر وسایل وارد خانه شما شوند. بدنه صاف آنها این امکان را برای آنها فراهم می کند که در فضاهای کوچکی به اندازه عرض یک کارت اعتباری قرار گیرند. ساس ها مانند مورچه یا زنبور لانه ندارند، اما تمایل دارند به صورت گروهی در مخفیگاه ها زندگی کنند. ساس ها فقط با خون زندگی می کنند. وجود آنها در خانه نشانه کثیفی نیست. شما به اندازه خانه های کثیف آنها را در خانه های تمیز و اتاق های هتل پیدا خواهید کرد.

– سوسک – دو نوع سوسک در بریتانیا یافت می شود، سوسک شرقی و سوسک آلمانی. سوسک ها تقریباً از هر چیزی تغذیه می کنند، از غذا گرفته تا مواد مدفوع. آنها معمولا در آشپزخانه ها و سیستم های گرمایشی یافت می شوند. آنها شرایط گرم مرطوب را ترجیح می دهند و به سرعت تولید مثل می کنند. یک سوسک آلمانی می تواند تا 240 تخم در ماه تولید کند. آنها می توانند باکتری ها را پخش کنند و معمولاً نشان می دهند که مناطق آماده سازی غذا تمیز نیستند. میکروب ها را می توان از بدن سوسک یا فضولات آنها پخش کرد. آنها می توانند ناقل اسهال خونی، گاستروانتریت، حصبه و ارگانیسم های مسمومیت غذایی باشند. آلودگی زمانی رخ می دهد که سوسک ها با غذا تماس پیدا کنند.

– کک – کک ها انگل های خارجی هستند که از خون پستانداران و پرندگان زندگی می کنند و شامل کک گربه/سگ، کک انسان و کک موش می شود. علاوه بر مشکلات ایجاد شده توسط خود کک، آنها همچنین می توانند به عنوان یک ناقل بیماری عمل کنند، به عنوان مثال می توانند انواع بیماری های ویروسی و باکتریایی را به انسان و سایر حیوانات منتقل کنند. تصور نمی‌شود که کک‌های گربه/سگ هیچ بیماری جدی را به انسان منتقل نمی‌کنند، اما می‌توانند باعث تحریک شدید شوند.

– زنبورها و زنبورها – لانه زنبورها معمولاً در مکان‌های سرپناهی ساخته می‌شوند که دسترسی آسان به بیرون دارند. آنها را می توان در مناطقی مانند حفره های دیوار، فضاهای پشت بام و زیر لبه های دیواری یافت. آنها می توانند با پیشرفت تابستان به اندازه یک فوتبال بزرگ شوند. فقط زنبورهای ماده نیش می زنند، اما می توانند این کار را مکررا انجام دهند. زنبورهای عسل در مستعمرات اغلب بیش از 30000 در حفره های سقف و دیوار و درختان توخالی زندگی می کنند. آنها در اوایل تابستان ازدحام می کنند. آنها نیش خاردار دارند و پس از استفاده می میرند اما در صورت تحریک نیش می زنند. هجوم های درمان نشده می تواند باعث آلودگی غذا، آسیب به ملات و پارچه های ساختمانی و تهدید به نیش شود. برخی از افراد ممکن است در اثر گزش شوک آنافیلاکتیک را تجربه کنند و به درمان فوری نیاز دارند.

– مگس ها – چه مگس های بطری آبی باشند و چه مگس میوه، این آفات حامل طیف گسترده ای از بیماری ها مانند مسمومیت غذایی و اسهال خونی هستند.

– پروانه ها – دو پروانه معمولی که در خانه های انگلستان یافت می شوند و به الیاف طبیعی آسیب می رسانند، پروانه معمولی لباس (Tineola bisselliella) و شب پره لباس دار (Tinea pellionella) هستند. این لاروهای نابالغ و نه پروانه بالغ هستند که باعث آسیب به الیاف طبیعی مانند لباس های پشمی، اثاثه یا لوازم داخلی و فرش می شوند. ماده ها در داخل الیاف طبیعی تخم می گذارند که بین 4 تا 10 روز در ماه های تابستان و تا سه هفته در هوای سردتر از تخم بیرون می آیند.

جوندگان

– موش ها – موش های خانگی در تمام طول سال فعال هستند، در مکان های آرام و گرم مانند انبارها یا دیوارهای حفره لانه سازی می کنند. آنها برای دسترسی به غذا دائماً اثاثیه را می جوند، به اثاثیه آسیب می زنند و بسته بندی را می جوند. موش ها به گسترش بیماری هایی مانند هانتا ویروس، سالمونلا و کوریومننژیت لنفوسیتی (LCMV) معروف هستند.

– موش – موش های قهوه ای رایج ترین در بریتانیا هستند. علائم آلودگی شامل مدفوع، آثار اسمیر و آثار دندان روی کابل های برق است که می تواند خطر آتش سوزی باشد. موش‌ها همچنین به گسترش بیماری‌هایی از جمله لپتوسپیروز یا بیماری ویل، سالمونلا، لیستریا، توکسوپلاسما گوندی و هانتا ویروس معروف هستند.

پرندگان و دیگران

– کبوتر – برای برخی افراد، کبوتر به عنوان سرگرمی است که می توان آن را با چند پوسته نان کهنه خریداری کرد. برای دیگران، کبوتر چیزی نیست جز “موش با بال” که حامل پاتوژن هایی است که بیماری های مضر را منتشر می کند. اینها عبارتند از E. coli، آنسفالیت، هیستوپلاسموز، کاندیدیازیس و سالمونلا. هجوم کنه پرندگان نادر است اما احتمالاً در اواخر بهار تا اوایل تابستان رخ می دهد. هنگامی که میزبان پرنده دیگر منبعی از لانه پرندگان نیست، مشکلات ممکن است ناشی از این باشد که لانه های پرندگان رها شده به ساختمان ها راه پیدا کرده و از انسان ها تغذیه می کنند.

 

 

 

 

روش های مختلف در کنترل آفات چیست؟

انواع مختلفی از کنترل آفات وجود دارد که بسته به نوع آلودگی که تجربه می کنید، به روش های مختلفی عمل می کنند.

 

این شامل:

 

روش های فیزیکی کنترل آفات – کنترل فیزیکی آفات به استفاده از تجهیزات و ضد آفات متکی است. اکثر روش های فیزیکی کنترل آفات باید توسط یک کنترل کننده آفات با تجربه و واجد شرایط انجام شود. برخی از روش های فیزیکی آفات را از بین می برند یا آنها را از بین می برند. روش های دیگر بیشتر بر پیشگیری تمرکز دارند. نمونه هایی از کنترل فیزیکی آفات عبارتند از:

– ضد آفات که شامل دور نگه داشتن آفات از خانه، تجارت یا باغ شما با ایجاد مانعی برای ورود است. همچنین می تواند شامل از بین بردن لانه آنها باشد. با از بین بردن محل پرورش آفت، می تواند از رشد هجوم جلوگیری کند. همچنین از بدتر شدن هر گونه آلودگی فعلی جلوگیری می کند.

– تله ها و ایستگاه های طعمه رایج ترین روش های کنترل فیزیکی آفات هستند. تله ها روشی عالی برای گرفتن حیوانات کوچک مانند جوندگان و حشرات هستند. اگر می خواهید تله ها به طور موثر کار کنند، باید به طور منظم بررسی شوند و هرگونه آفت حذف شود.

– کنترل دما. دمای زیاد، چه سرد و چه گرم، می تواند آفات را کنترل کند. برای مثال، عملیات حرارتی باعث از بین رفتن ساس‌های بالغ، تخم‌ها و لاروها در دماهای خاص می‌شود. در انتهای دیگر مقیاس، قرار دادن محصولات رشد یافته در ظروف نگهداری سرد، رشد حشرات را کند یا از بین می برد.

– طبیعی ترین انواع کنترل آفات شامل رفتن به مسیر بیولوژیکی است. این نوع کنترل آفات از هیچ نوع آفت کش یا مواد شیمیایی استفاده نمی کند. در عوض از طبیعت برای مبارزه با هجوم آفات استفاده می کند. روش معمول تمرین این نوع کنترل آفات، معرفی شکارچیان طبیعی به محیط است.

روش های شیمیایی کنترل آفات – شناخته شده ترین راه برای کنترل آفات استفاده از آفت کش ها و جونده کش ها است. انواع شیمیایی کنترل آفات قابل اعتماد بوده و بخش بزرگی از جمعیت آفات را درگیر می کند. آفت کش ها معمولا در شرایط خاصی استفاده می شوند که هیچ روش دیگری جواب نمی دهد. نمونه هایی از کنترل شیمیایی آفات عبارتند از:

– طعمه های سمی عمدتاً همراه با برخی از روش های فیزیکی کنترل آفات مانند تله استفاده می شوند. بسیاری از سموم مورد استفاده در کنترل آفات به صورت ژل یا گلوله هستند. سموم برای خورده شدن توسط آفت در نظر گرفته شده است، و هر چیزی که خورده نشود به لانه بازگردانده می شود تا جمعیت در منبع از بین برود.

– حشره کش ها این مواد شیمیایی به طور خاص حشرات را هدف قرار داده و از بین می برند. آنها به شکل اسپری و گرانول هستند، و در حالت ایده آل، باید با احتیاط رفتار کرد. شکل گرانول حشره کش ها برای درمان آفات باغی مانند راب و حلزون ها استفاده می شود. شکل اسپری می تواند به کنترل شته ها کمک کند و همچنین اسپری ها هنوز روی محصولات غیر ارگانیک استفاده می شوند.

– جونده کش ها نوع بسیار کشنده ای از آفت کش ها هستند. آنها فوق العاده قوی هستند و در درمان جوندگان مورد استفاده قرار می گیرند. آنها باید توسط تکنسین آفات ماهر اداره شوند. بسیاری از کنترل‌کننده‌های آفات به دلیل سطح خطری که برای حیات وحش وجود دارد، دیگر از جونده‌کش‌ها استفاده نمی‌کنند.

چرا کنترل فیزیکی آفات بر سموم شیمیایی ارجحیت دارد؟

انواع فیزیکی و بیولوژیکی کنترل آفات برای محیط زیست بهتر است. استفاده از تکنیک های فیزیکی یا بیولوژیکی برای کنترل آفات به این معنی است که در معرض مواد شیمیایی بالقوه مضر قرار نخواهید داشت. سمیت می تواند مضر باشد.

 

همچنین، حشرات بیشتر و بیشتری در برابر آفت کش ها مقاومت می کنند. با این حال، خلاص شدن از شر همه آفات به روش طبیعی می تواند دشوار باشد. همیشه باید مزایا و معایب هر درمان را بسنجید.

 

 

 

چه کسی می تواند کنترل آفات را انجام دهد؟

در حالی که به عنوان افراد می توانیم با لانه مورچه های عجیب و غریب در باغ یا چند مگس در خانه در تابستان مقابله کنیم، معمولاً کنترل آفات توسط آفات کنترل کننده واجد شرایط و دارای مجوز به ویژه در اماکن تجاری انجام می شود. اینها ممکن است کنترل کننده آفات شورای محلی یا یکی از 878 شرکت حرفه ای خدمات کنترل آفات تجاری فعال در بریتانیا باشند.

 

کنترل‌کننده‌های آفات باید واجد شرایط و مجوز باشند، و این یک الزام قانونی است که هر کسی که از آفت‌کش‌های حرفه‌ای استفاده می‌کند گواهی مشخصی در استفاده از آفت‌کش‌ها داشته باشد. 

 

نحوه کنترل آفات

تمامی صاحبان کسب و کار موظفند از سلامت و ایمنی کارکنان و مشتریان خود اطمینان حاصل کنند. متأسفانه، همانطور که قبلاً دیدیم، در حالی که ساختمان‌های اداری، اماکن خدمات غذایی، مکان‌های پذیرایی، موسسات مراقبت‌های بهداشتی و سایر محیط‌های کاری معمولاً فقط برای سکونت توسط انسان طراحی شده‌اند، می‌توانند پایگاه دائمی برای انواع گونه‌های آفت رایج شوند.

 

کسب‌وکارها موظفند همیشه از محیطی تمیز، ایمن و عاری از آفات مراقبت کنند. به این ترتیب، از آنها انتظار می رود که در خدمات حرفه ای کنترل آفات تجاری سرمایه گذاری کنند تا از تشخیص زودهنگام، پیشگیری و کنترل آفات در محل خود اطمینان حاصل کنند.

 

قانون غذا مستلزم اجرای اصول تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی (HACCP) است. این موارد شامل نظارت منظم برای علائم آفات و موقعیت هایی است که ممکن است منجر به یا افزایش خطر هجوم آفات شود. انجام اقدامات کنترل آفات برای حذف منبع آلودگی؛ و نگهداری سوابق از بروز آفات و اقدامات مورد استفاده برای پیشگیری، نظارت و کنترل آلودگی.

 

 

 

 

قوانین مربوط به کنترل آفات

وقتی به کنترل آفات فکر می کنید، احتمالاً قانون به ذهن شما خطور نمی کند. با این حال، قوانین زیادی در مورد کنترل آفات در بریتانیا و در مورد اینکه چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید وجود دارد.

 

کنترل آفات بیش از 70 سال است که در قوانین انگلستان نوشته شده است. قانون پیشگیری از آسیب توسط آفات 1949 به مقامات محلی و مشاغل دارای مجوز اجازه می دهد تا کنترل آفات را در مواردی که خطر قابل توجهی از آسیب ناشی از آفاتی مانند موش وجود دارد، انجام دهند. همچنین در صورت وجود خطر آلودگی برای مشاغلی که محصولات غذایی را ذخیره یا تولید می کنند، اقدامات لازم را انجام می دهد.

 

قانون ایمنی مواد غذایی 1990 برای محافظت از ما در برابر اثرات مضر آفات، مانند بیماری و آسیب به اموال طراحی شده است. قانون ایمنی مواد غذایی از موسساتی که مواد غذایی را مدیریت می کنند می خواهد که اقدامات احتیاطی مناسب را برای جلوگیری از آلوده شدن غذا توسط آفات انجام دهند. همچنین صاحبان مشاغل و مدیریت را وادار می کند تا خدمات حرفه ای کنترل آفات را استخدام کنند تا اطمینان حاصل شود که مشکلات آفات با بالاترین استاندارد رسیدگی می شود.

 

قانون 1974 بهداشت و ایمنی در کار و غیره نیز یک قانون توانمندساز است که کارفرمایان را مجبور می‌کند تا کنترل آفات را به منظور محافظت از کارکنان در محل کار انجام دهند. در حالی که این قانون به طور مستقیم با کنترل آفات مرتبط نیست، بسیار مرتبط است.

 

عدم مراقبت از یک مشکل آفت که به طور بالقوه پیامدهای سلامتی و/یا ایمنی دارد، می‌تواند منجر به جریمه قابل توجه کسب‌وکارها شود. بنابراین، این قانون کارفرمایان را مجبور می کند در مواقع لزوم کنترل آفات را انجام دهند.

 

مالکان از نظر قانونی مسئول حفظ اموال خود از آفات هستند، بنابراین آگاهی از وظایف خود در این زمینه برای آنها مهم است. مالکان موظفند ملک اجاره ای را ایمن و قابل سکونت برای مستاجرین تهیه و نگهداری کنند.

 

به این ترتیب، مالک معمولاً از نظر قانونی مسئول اکثر مسائل مربوط به کنترل آفات است که ممکن است ایجاد شود. با این حال، مسئولیت مالک بسته به آفات، شرایط مندرج در قرارداد اجاره و مدت زمانی که مستاجران در آنجا زندگی کرده اند متفاوت است.

 

مالکان باید ضمانت قابل سکونت را رعایت کنند، یعنی این محل با استانداردهای مدیریت و نگهداری مسکن و بهداشت و ایمنی مطابقت داشته باشد و این شامل فراهم کردن محیطی عاری از آفات است. مستاجرین موظفند هر موضوعی را در زمان و زمان وقوع به صاحبخانه گزارش دهند و باید زمان کافی در اختیار صاحبخانه گذاشته شود تا اقدامی انجام دهد یا در مورد مسیر پیشنهادی دستور دهد.

 

اگر مستاجران بدون رضایت قبلی صاحبخانه اقداماتی را انجام دهند، در معرض خطر عدم استرداد هزینه های متحمل شده هستند.

 

همچنین قوانین و مقرراتی وجود دارد که بر نحوه برخورد افراد و شرکت های خصوصی کنترل آفات با آفات تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، مقررات کنترل مواد خطرناک برای سلامت (COSHH) 2002، همانطور که از نام آن پیداست، نحوه استفاده از مواد و مواد شیمیایی خاص را دیکته می کند.

 

آفت کش ها، حشره کش ها یا هر ماده شیمیایی دیگری که برای کنترل آفات استفاده می شود برای سلامتی ما مضر است. به این ترتیب، COSHH باید دنبال شود. طعمه ها و سموم شیمیایی باید به گونه ای قرار داده شوند که آسیبی به انسان یا گونه های حیوانی غیر هدف وارد نشود. به طور مشابه، هنگام پاشش مواد شیمیایی، مهم است که خاص و هدفمند باشد. 

10 دیدگاه

  1. کامران خداوردی

    سلام. من نو خونه مشکل ساس داشتم و هر چقدر هم سم میزدم مشکلم حل نشد حتی از طرف یک شرکت اومدن کار سمپاشی محل را انجام دادن ولی باز نتیجه نداد تا اینکه با شرکت شما آشنا شدم و کار سمپاشی منزل را انجام دادید. الان به طور کامل خونه از مشکل ساس پاکسازی شده. خواستم ازتون تشکر کرده باشم

    • سمپاشی نوید سلامت

      خواهش میکنم. انجام وظیفه بوده. ممنون از پیامتون. اینجور پیام ها ما را به کار دلگرم میکنه

  2. مونا متولیان

    سموم استفاده شده برای گل ها و گیاهان ضرری نداره

    • سمپاشی نوید سلامت

      سموم اگر مستقیم به گل یا گیاه داخل خانه بخورد ممکنه گیاه را از بین ببرد. ولی سمپاشی محیطی که داخل اون گل و گیاه هست مشکلی برای گل ایجاد نمیکند

  3. مینا رحمانیان

    چند روز بعد از سمپاشی باید منزل را تمیز کرد؟

    • سمپاشی نوید سلامت

      تا سه روز بعد از سمپاشی باید سم روی وسایل باقی بماند. بعد از سه روز پتو ، ملحفه، لباس و کلا منسوجات و وسایلی که مستقیما با بدن انسان در تماس است باید شسته شود ولی یکسری وسایل مثل فرش و پرده و موکت و مبلمان نیاز به شستشو ندارد.

  4. قبل از انجام سمپاشی لازمه اقدامات اولیه خاصی انجام بشه؟

    • سمپاشی نوید سلامت

      خیر. بهتره وسایل به همون صورت دست نخورده باقی بماند. در سمپاشی ساس برای اینکه کار سریعتر پیش برود اگر همه لباس ها جمع آوری شده و داخل یک پاکت قرار داده شود بهتر است.

  5. برای سمپاشی نیاز به ترک منزل داریم؟ چه مدت

    • سمپاشی نوید سلامت

      بستگی به نوع سمپاشی دارد. در سمپاشی 12 ساعت و در گازدهی محل 24 ساعت ترک منزل لازم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی