سمپاشی منازل – 5 نکته در مورد نحوه سمپاشی منزل ( 2019 ): یکی از مباحثی که همیشه مطرح می‌شود، لزوم سمپاشی در برخی اماکن و منازل است که با برخورد با جانوران موذی نظیر سوسک و موش و امثالهم ضرورت پیدا می‌کند.

نکته مهم در این مساله این است که افراد ناآشنا با استفاده از سموم نباتی، سلامت افرادخانواده بخصوص کودکان، میانسالان، خانم‌های باردار و بیماران قلبی، کلیوی، ریوی و … را به خطر می‌اندازند. استفاده از سموم نباتی غیراستاندارد و تایید نشده خطر سقط جنین، مشکلات پوستی، عصبی و تنفسی را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین اقدامات در مبارزه با حشرات و جانوران موذی، استفاده از سموم شیمیایی است. ضمن اینکه افرادی هم هستند که خودشان از عطاری‌ها اقدام به خرید سم می‌کنند و بدون در نظر گرفتن دوز مصرفی و یا پیروی از دستورالعمل‌های اشتباه، از آن استفاده می‌کنند و با این کار علاوه بر آسیب رساندن به سلامت افراد خانه، حشرات هدف را نسبت به این گونه سموم مقاوم می‌کنند.

گاهی ریختن این سم‌ها در چاه‌های فاضلاب موجب بیماری و نابودی میکروارگانیسم‌های موجود در چاه می‌شود و به محیط‌زیست آسیب می‌رساند. بسیاری از سم‌های موجود در عطاری‌ها و سم‌فروشی‌های غیر‌معتبر، سموم گیاهی درجه پایین و محتوی مواد دکلره است که می تواند تا 40 سال در محل باقی بماند و از خانواده د.د.ت محسوب می‌شود که بسیار خطرناک است.

سمپاشی منازل – 5 نکته در مورد نحوه سمپاشی منزل ( 2019 )

تا چند سال پیش، صدور مجوز فعالیت شرکت‌های سم‌پاشی بر عهده وزارت کشاورزی بود، اما این وظیفه بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شد و در حال حاضر، این مجوز توسط معاونت بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر می‌شود. این مجوز توسط وزارت بهداشت فقط به 4 رشته حشره شناسی و مبارزه با حشرات ناقل، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و گیاه‌شناسی داده می‌شود که شرکت سم‌پاشی تأسیس کنند و بازرسان بهداشت بعد از برگزاری یک آزمون، بازدید از وسایل و محل و تایید سم مورد استفاده، برای مسئول فنی شرکت مجوز فعالیت 2 ساله صادر می‌کنند که پس از 2 سال دوباره باید تمدید شود.

شرکت سمپاشی نوید سلامت

دفتر تهران : ۰۲۱۷۷۶۸۱۳۳۰

دفتر اصفهان : ۰۳۱۵۵۵۸۲۲۲۷

دفتر کاشان : ۰۳۱۵۵۵۸۲۲۲۷

همراه ۱: ۰۹۱۲۰۷۹۱۵۶۴

همراه ۲ : ۰۹۲۱۷۷۰۱۸۴۸

باید به خاطر سپرد که حتماً از شرکت‌های سم‌پاشی دارای مجوز از وزارت بهداشت برای این کار کمک گرفته شود و تا چند ساعت پس از سم‌پاشی، خانه خالی از سکنه باشد تا بخار و ذرات معلق سم از بین برود.

سم تا زمانی که مرطوب است می‌تواند مسمومیت ایجاد کند. به همین دلیل توصیه می‌شود هنگام سم‌پاشی و تا 48 ساعت بعد، کودکان زیر 6 سال، خانم‌های باردار، افرادی که دچار بیماری‌های ریوی، قلبی، کلیوی، حساسیت و بیماری‌های پوستی هستند، در خانه حضور نداشته باشند.

سمپاشی منازل - 5 نکته در مورد نحوه سمپاشی منزل ( 2019 )

ضمنا نیازی به جمع کردن وسایل خانه نیست. رختخواب‌ها را در معرض نور خورشید و هوای آزاد قرار‌دهید. پس از سم‌پاشی و بازگشت به منزل در و پنجره‌ها باید باز باشند تا احتمال مشکلات تنفسی از بین برود.

سمپاشی منازل – 5 نکته در مورد نحوه سمپاشی منزل ( 2019 )سمپاشی منازل – 5 نکته در مورد نحوه سمپاشی منزل ( 2019 )سمپاشی منازل – 5 نکته در مورد نحوه سمپاشی منزل ( 2019 )سمپاشی منازل – 5 نکته در مورد نحوه سمپاشی منزل ( 2019 )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *