آموزش وردپرس
خانه / فروش سم / سم سوسک

سم سوسک

پک کامل
حشره کش سوسک

بدون شک چندش آور ترین موجودی که روی زمین وجود دارد سوسک است . البته اگر ترس خانم ها را هم بخواهیم به آن اضافه کنیم دیگر این را باید بپذیریم که جایی که سوسک هست دیگر جای ما نیست. اما مطمنا با سم سوسک جای این معادله عوض میشود. جایی که ما هستیم جای سوسک نیست.

اما چرا با این قطعیت این را میگوییم برای اینکه سم سوسک بر خلاف سایر سموم فقط سوسک را نابود نمیکند این سم با با ایجاد اختلال در تولیدمثل سوسک‌ها و از بین بردن تخم آن ها، قلب کلونی را نشانه می رود

ارتباط با نوید سلامت

سم سوسک دیلیت

.سوسک جز حشراتی است که به سرعت نسبت به سموم مقاومت ایجاد میکند یکی از ویژگی های خارق العاده سوسک این است که تا یک هفته بدون سر میتواند زنده بماند. پس قطعا با موجودی عجیب و غریب سر و کار داریم. بنابراین برای از بین بردن آن نیاز به سمی داریم که نه تنها سوسک را برای همیشه نابود سازد بلکه برای ما و خانواده مان نیز بی ضرر باشد.

ترکیبات موجود در فرمولاسیون سم سوسک ، در عین کشنده بودن برای سوسک ها، برای انسان ها کاملاً بی ضرر هستند.
چنانچه حیوانات خانگی یا کودک خردسال دارید، می توانید با خیال راحت از سوسک کش خارجی ، استفاده کنید.

مواردی که این سم را نسبت به سایر سموم ارجح میکند به شرح ذیل میباشد.

 

    • سم سوسک بدون رنگ است و شما میتوانید بدون نگرانی از تاثیر روی وسایل از این سم استفاده کنید.

    • سم سوسک بر خلاف برخی سموم موجود در بازار خورندگی ندارد

    • سم سوسک فقط بر روی سوسک بالغ تاثیر گذار نیست بلکه تخم سوسک را هم از بین میبرد

    • سم سوسک قدرت ماندگاری بالایی دارد و تا 6 ماه در محیط باقی میماند

    • سم سوسک علاوه بر محیط باز در محیط بسته نیز کارایی دارد

    • سم سوسک ب محیط زیست سازگار است

    • سم سوسک با اینکه تخصصی سوسک است اما سایر حشرات نظیر مورچه را هم از بین میبرد

    •  

این سم سوسک از ماده سایپرمترین به عنوان ماده اولیه استفاده میکند . سم سوسک را در مؤسسات سرویس و ارائه غذا، کارخانجات و مؤسسات تولید و فرآوری مواد غذایی مانند رستوران ها، کافه تریاها، سوپرمارکت ها، نانوائی ها، کارخانه های تولید آبمیوه، لبنیاتی ها، مؤسسات فرآوری و حمل و نقل گوشت، مرغ، تخم مرغ و فرآورده های گوشتی، کارخانه های کنسروسازی، کارخانجات تولید آبمیوه، آشپزخانه ها و همچنین آپارتمان ها، اتاق های زیر شیروانی، زیرزمین، حمام، پاسیوها، اردوگاه ها، گاراژها، لانه ی سگ ها و گربه ها، ایوان ها، انبارهای غله، آسیاب ها، بیمارستان ها، ساختمان های صنعتی، آزمایشگاه ها، مدارس، واگن ها و… به کار برید.

روش مصرف:

این سم سوسک در بسته های 120 میلی لیتر برای شما آماده شده است . هر شیشه سم قابلیت حل شدن در 5 لیتر آب را دارد . این بدبین معنی است که هر شیشه سم سوسک 120 میلی لیتر میتواند 5 لیتر سم سوسک آماده در اختیار شما قرار دهد.

محلول آماده را زیر کابینت، پشت یخچال، لباسشویی، گاز، آبگرمکن،ماشین ظرفشویی، دورتادور پذیرایی اسپری کنید. همچنین تمام چاه های فاضلاب باید از این سم سوسک ریخته شود. منظور از چاه فاضلاب. سینک ظرفشویی، روشویی، کف شور آشپزخانه، حمام و سرویس های بهداشتی است. هر شیشه از این سم جهت مساحت 70 متر مربع کفات میکند.

آیا سوسک در انسان ایجاد آلرژی می‌کند؟

از بین بردن سوسک برای کاهش اثرات مخرب آن در خانه های آلوده اساسی است. اثرات استراتژی های مختلف کنترل سوسک بر جمعیت سوسک ها بررسی نشده است. این مطالعه به منظور مقایسه اثربخشی مدیریت تلفیقی آفات (IPM) و کنترل آفات مرسوم در کنترل آلودگی سوسک آلمانی انجام شد.

مطالعات نشان می‌دهد که اثرات مخرب سوسک را می‌توان با حذف سوسک به تنهایی یا با ادغام چندین تاکتیک از جمله آموزش، تمیز کردن و کنترل آفات کاهش داد. IPM نه تنها در کنترل سوسک ها موثر است، بلکه می تواند منجر به کاهش طولانی مدت غلظت آلرژن سوسک ها شود و در نتیجه محیط سالم تری برای افراد ایجاد کند.

یکی از اثرات مخرب سوسک بر زندگی انسان ها حساسیت انسان نسبت به تولید مواد حساسیت زا و آلرژن بر روی انسان است. به عنوان مثال یکی از آنها بیماری آسم است. ادامه مطلب

از سوسک بیشتر بدانیم

سوسک ها از رایج ترین آفاتی هستند که خانه ها و آپارتمان ها را مورد حمله قرار می دهند. آنها مخصوصاً در جاهایی که غذا تهیه می شود و سرویس بهداشتی وجود ندارد مشکل ساز هستند. سوسک ها به سادگی با حضورشان برای اکثر مردم چندش آور هستند. ممکن است مواد غذایی، ظروف آشپزخانه و سایر وسایل منزل را آلوده کرده و بوی نامطبوعی از خود به جای بگذارند.

از آنجایی که سوسک ها آزادانه از کثیفی به غذا حرکت می کنند، می توانند میکروب های بیماری زا را که باعث مسمومیت غذایی و سایر بیماری ها می شوند، منتقل کنند. بسیاری از مردم همچنین به مدفوع سوسک و پوست ریخته شده آنها حساسیت دارند.

آلرژن های تولید شده توسط سوسک ممکن است باعث احتقان، عطسه و آبریزش چشم ها و همچنین التهاب نایژه (آسم) تهدید کننده زندگی شود که با سرفه مکرر، خس خس سینه و مشکل در تنفس مشخص می شود. آسم ناشی از سوسک ها به ویژه در میان کودکانی که در خانه های پرجمعیت زندگی می کنند که هجوم اغلب شدید است، رایج است.

سوسک ها به روش های مختلف وارد ساختمان ها می شوند. سوسک آلمانی که در همه جا حاضر است اغلب در کیسه های خواربار، کارتن های نوشیدنی یا مبلمان آلوده دیده می شود. گونه‌هایی مانند سوسری آمریکایی، شرقی و چوبی نیز از شکاف‌های اطراف پنجره‌ها، درها، دریچه‌ها و منافذ تاسیسات و در هیزم وارد می‌شوند.

در خانه‌های چند واحدی مانند آپارتمان‌ها، سوسک‌ها نیز از طریق دیوارها، سقف‌ها و غیره بین واحدها رفت و آمد می‌کنند. در نتیجه، در حالی که سوسک‌ها معمولاً در جاهایی که بهداشت ضعیف است رشد می‌کنند، حتی خانه‌های تمیز نیز می‌توانند آلوده شوند.

شرکت سمپاشی نوید به شما کمک می کند تا مشکل سوسک خود را از بین ببرید و خطر آلودگی بعدی را کاهش دهید. کافی است با شماره 02126374825 تماس بگیرید و یا از طریق چت آنلاین قرار گرفته در سایت و یا شماره 09120791564 با ما تماس بگیرید.

سوسک ها حشرات پهن، قهوه ای مایل به تند، با آنتن های بلند و باریک هستند. سه مرحله زندگی وجود دارد: تخم، پوره و بالغ. سوسک ماده تخم مرغ های کوچک قهوه ای رنگی به شکل لوبیا تولید می کند که در مکان های دور از مسیر رفت و آمد قرار میدهد .

چندین پوره از هر کیسه تخم بیرون می‌آیند (تا 40 پوره با سوسک آلمانی، 15-20 پوره با سایر گونه‌ها). پوره ها شبیه سوسک های بالغ هستند با این تفاوت که کوچکتر هستند و بال ندارند. پوره ها به تدریج بزرگتر می شوند و در همان مکان های بالغ ساکن می شوند. سوسک ها پرورش دهندگان پرباری هستند. گونه هایی مانند سوسک آلمانی می توانند در کمتر از یک سال چندین هزار فرزند تولید کنند.

سوسک ها در لانه ها یا جاهای متمرکز مانند مورچه ها، زنبورها و موریانه ها زندگی نمی کنند. با این حال، سوسک‌ها در واکنش به بوهای تجمع یافته در مدفوع خود، در نواحی مشخصی تجمع می‌کنند. مدفوع به صورت لکه های فلفل مانند در نواحی فعالیت فعلی یا قبلی ظاهر می شود.

لکه بینی از نظر ظاهری شبیه ساس است، اما معمولاً می توان آن را بر اساس مکان یا سایر علائم آلودگی تشخیص داد. (سوسک ها به ندرت روی تخت ها به شکل ساس جمع می شوند.)

سوسک ها در شب فعال تر از روز هستند. در طول روز، آنها معمولاً در شکاف ها و سایر مناطق تاریک و منزوی پنهان می مانند. شب ها مخفیگاه های خود را ترک می کنند و به دنبال غذا می گردند. سوسک ها تمام غذاهای انسان را می خورند، به علاوه بسیاری از مواد دیگر مانند صابون، خمیر دندان، چسب، مو، مدفوع و کثیفی.

برای از بین بردن سوسک ها، دانستن اینکه کجا پنهان شده اند کمک می کند. مکان های ترجیحی شامل مناطق گرم، تاریک و مرطوب، به ویژه در آشپزخانه و حمام است. با این حال، بسته به گونه و میزان آلودگی، سوسک ها ممکن است در هر جایی از خانه پیدا شوند.

انواع سوسک


69 گونه سوسک در آمریکای شمالی وجود دارد، اما تنها تعداد انگشت شماری از این سوسک ها هجوم می آورند. دانستن اینکه کدام نوع سوسک وجود دارد به شما کمک می کند تا بدانید چگونه باید ادامه دهید.

سوسک آلمانی (Blattella germanica) – این سوسری رایج ترین سوسکی است که خانه ها و ساختمان ها را مورد حمله قرار می دهد. این آفت در حضور انسان رشد می کند اما در خارج از منزل دیده نمی شود.

بزرگسالان قهوه ای روشن و حدود 1/2 اینچ طول دارند، با دو نوار تیره در طول ناحیه سپر مانند پشت سر. پوره ها کوچکتر و تیره تر هستند و نواری برنزه در وسط پشت دارند. سوسک های آلمانی خیلی سریع تولید مثل می کنند، که یکی از دلایلی است که کنترل این آفات می تواند دشوار باشد. یک ماده جفت شده می تواند هزاران سوسک جدید را تولید کند.

سو سک های آلمانی به گرما، رطوبت و غذا نیاز دارند، به همین دلیل است که در آشپزخانه ها و حمام ها رایج هستند. مخفیگاه های ترجیحی شامل شکاف ها و شکاف های زیر سینک و توالت می باشد. زیر/پشت یخچال، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز؛ نزدیک ظروف زباله؛ و داخل کابینت و انباری. سوسک های آلمانی همچنین در ساعت ها، اجاق های توستر و سایر تجهیزات الکترونیکی تولید کننده گرما جمع می شوند.

وقتی جمعیت زیاد است یا غذا کمیاب است، می‌توان آن‌ها را در اتاق‌خواب‌ها، کمدها و دیگر قسمت‌های خانه یافت. سوسک های آلمانی بیشتر وقت خود را در شکاف ها و شکاف ها پنهان می کنند، اما می توانند کاملاً متحرک باشند. آنها اغلب از طریق دیوارها، سقف ها، لوله ها، سیم ها و سایر منافذ بین اتاق ها یا آپارتمان های مجاور حرکت می کنند.

سوسک آمریکایی (Periplaneta americana) – این بزرگترین سوسکی است که معمولاً در خانه ها یافت می شود و زمانی که به طور کامل رشد می کند، طول آن حدود 1 1/2 اینچ است. رنگ آن قهوه ای مایل به قرمز تا قهوه ای است و یک نوار زرد کم رنگ در اطراف لبه ناحیه پشت سر قرار دارد.

بزرگسالان بال های خوبی دارند، اما به ندرت پرواز می کنند. پوره ها کوچکتر و فاقد بال هستند، اما از نظر ظاهری مشابه هستند. سوسک‌های آمریکایی کندتر از سوسک‌های آلمانی تکثیر می‌شوند (اگرچه تعداد کوچک‌تر آن‌ها با اندازه‌شان جبران می‌شود).

این سوسک ها مناطق تاریک و مرطوب را ترجیح می دهند، مانند زیرزمین ها و فضاهای خزیدن. آنها اغلب در زهکشی های کف، پمپ های زیرزمینی، تعقیب لوله، و مناطق خشکشویی، و همچنین اتاق های دیگ بخار، تونل های بخار، و سیستم های فاضلاب تجمع می کنند.

در ماه های گرم تر، آنها را می توان در فضای باز در حیاط ها و اطراف ظروف زباله نیز یافت. سوسک های آمریکایی اغلب مسافت های طولانی را از محل تجمع خود طی می کنند. تسکین طولانی مدت مستلزم یافتن و درمان این نواحی است.

سوسک شرقی (Blatta orientalis) – سوسک شرقی سیاه براق یا قهوه ای تیره است و طول سوسری بالغ حدود 1 اینچ است. ماده ها بال های بسیار کوتاهی دارند و نرها بال هایی دارند که حدود نیمی از شکم را می پوشاند. این سوسک معمولاً در مکان‌های خنک، تاریک و مرطوب مانند فاضلاب‌ها، فضاهای خزنده، زیرزمین‌ها و زیرزمین‌ها هجوم می‌آورد.

پوره‌ها و بالغ‌ها نسبتا تنبل هستند و معمولاً در سطح زمین هستند و اغلب در زهکش‌های کف زندگی می‌کنند. آنها همچنین در خارج از منزل زیر سنگ ها، زباله ها و زباله های گیاهی زندگی می کنند و از طریق آستانه درها، دریچه ها و دیگر منافذ وارد ساختمان می شوند. سوسک های شرقی به خصوص کثیف در نظر گرفته می شوند زیرا اغلب از زباله، فضولات انسان/حیوان و مواد آلی در حال پوسیدگی تغذیه می کنند.

Oriental cockroaches are shiny and black, and often occur in basements and crawlspaces

 

سوسک شرقی سیاه براق

سوسری با نوار قهوه ای (Supella longipalpa) – این گونه بسیار کمتر از سوسک آلمانی رایج است، اما گاهی اوقات می تواند در خانه ها مشکل ساز شود.

شناسایی صحیح مهم است زیرا مکان‌ها و عادات متفاوتی دارد. سوسری با نوار قهوه ای از نظر اندازه شبیه به سوسک آلمانی است، اما فاقد نوارهای تیره طولی در ناحیه پشت سر است. در عوض، یک الگوی زنگ سیاه شکل در پشت سر و دو نوار متقاطع مایل به زرد در سراسر بال ها وجود دارد.

Brownbanded cockroaches look like German cockroaches but often infest different areas

 

سوسک نوار قهوه ای

سوسک های نوار قهوه ای را می توان در هر جایی از خانه پیدا کرد و اغلب در اتاق هایی به جز آشپزخانه و حمام یافت می شود.

مکان‌های ترجیحی شامل قسمت‌های بالایی سقف، دیوارها، کابینت‌ها و کمدها هستند. پشت قاب عکس و تزئینات دیوار; و در زیر یا داخل مبلمان. این سوسک کپسول های تخم مرغی به اندازه نخود خود را به سطوح مخفی مانند قسمت های زیرین کمد و میز می چسباند.

سوسک‌های چوبی (گونه‌های Parcoblatta) – اگرچه زیستگاه معمول این سوسک‌ها در فضای باز است، اما اغلب در خانه‌ها، به ویژه در محیط‌های جنگلی ظاهر می‌شوند. حشرات بالغ حدود 1 اینچ طول دارند و تمام مراحل به رنگ قهوه ای هستند.

در برخی از گونه ها، حاشیه بیرونی بال های بالغ به رنگ سفید است. برخلاف سایر سوسک‌های ذکر شده، سوسک‌های چوبی نر پروازهای خوبی هستند و هر دو جنس جذب نور می‌شوند.

Wood cockroaches live outdoors but often find their way into buildings.

 

سوسک چوبی

اینها عمدتاً سوسک های بیرون از خانه هستند که در زیر پوست شل در توده های چوبی، کنده های افتاده و درختان مرده زندگی می کنند. آنها نمی توانند در داخل خانه زنده بمانند، اما می توانند در طول بهار و تابستان که تعداد زیادی از بیرون سرگردان هستند، آزاردهنده باشند.

آنها همچنین در زمستان با هیزم به خانه ها آورده می شوند. تعداد زیادی از سوسک های جنگلی گاهی اوقات در ناودان های باران و فضاهای خزنده لانه می کنند.

روش از بین بردن سوسک

سوسک ها به بهترین وجه با استفاده از ترکیبی از تکنیک ها کنترل می شوند. از آنجایی که سوسک ها در جایی شکوفا می شوند که غذا، رطوبت و سرپناه به راحتی در دسترس باشد، پاکیزگی گام مهمی در پیشگیری و اصلاح مشکلات است.

نشت و ضایعات غذا باید تمیز شوند و ظروف شسته نشده، ظروف و غذای حیوانات خانگی نباید در طول شب بماند. غذای آبکی باید در ظروف محکم نگهداری شود. نباید اجازه داد زباله جمع شود و کیسه های کاغذی، کارتن ها و روزنامه ها باید دور ریخته یا در کیسه های پلاستیکی مهر و موم شده نگهداری شوند.

گونه‌های فضای باز مانند سوسک‌های چوبی را می‌توان با نصب پرده‌های محکم روی پنجره‌ها و جارو کردن زیر درها از ورود به ساختمان‌ها منع کرد. شکاف ها و منافذ اطراف درها و پنجره ها باید درزبندی شوند. همچنین عاقلانه است که دهانه هایی را که لوله ها یا سیم های لوله کشی از دیوارها یا کف عبور می کنند با درزگیری، فوم یا مش مسی ببندید. این به ویژه در آپارتمان ها برای کاهش مهاجرت سوسک ها بین واحدهای مجاور مفید است.

استفاده از حشره کش ها
اگرچه خانه داری خوب مفید است و نظافت منزل در کنترل سوسک نقش اساسی دارد ولی حشره کش ها معمولاً برای از بین بردن سوسک های آلمانی، ضروری هستند. سوسک ها زمان کمی را در فضای باز می گذرانند. مکان هایی که دیدن و دسترسی به آن ها سخت است جایی است که تمایل دارند باشند.

مناطق تاریک و منزوی در نزدیکی غذا، گرما و رطوبت ترجیح داده می شوند، بنابراین چراغ قوه روشن هنگام انجام بازرسی به شما کمک می کند. به جای پاشش تصادفی قرنیزها، میزهای پیشخوان و سایر سطوح در معرض، باید بر یافتن و سمپاشی مکان های ترجیحی پناهگاه تأکید شود.

انواع مختلفی از حشره کش ها برای کنترل سوسک ها موجود است. اکثر آنها به عنوان اسپری مایع یا آئروسل فروخته می شوند، در حالی که برخی به عنوان طعمه های خوراکی یا گرد و غبار فرموله می شوند. همیشه دستورالعمل های محصول را بخوانید و دنبال کنید. این به شما کمک می کند تا در حین استفاده ایمن از محصول به نتایج مطلوب برسید.

بسیاری از حشره کش ها نیاز به حذف مواد غذایی و ظروف از مناطق مورد سمپاشی قرار گرفته را دارند. حذف چنین مواردی اغلب مناطق را برای درمان در دسترس تر می کند و از آلودگی احتمالی توسط حشره کش جلوگیری می کند.

اسپری ها – هنگام استفاده از اسپری ها، مناطقی را که سوسک ها ترجیح می دهند پنهان شوند را هدف قرار دهید. همانطور که قبلا ذکر شد، این بسته به گونه متفاوت است. حتماً هر گونه تجمع یا نواحی دارای لکه بینی را اسپری کنید.

از اسپری کردن دیوارها، کف، قرنیزها و کانترها خودداری کنید زیرا سوسک ها زمان بسیار کمی را در این مناطق صرف می کنند. (هر گونه سوسکی که از این نواحی عبور کند بعید است به اندازه کافی روی سطوح سمپاشی شده باقی بماند تا دوز کشنده را جذب کند.)

پودر حشره کش – چند حشره کش که برای کنترل سوسک استفاده می شود به عنوان گرد و غبار یا پودر استفاده می شود. آشناترین افراد خانواده اسید بوریک و خاک دیاتومه است. برای کنترل سوسک ها، اسید بوریک موثرتر است. سوسک ها پس از خزیدن روی سطوح تحت سمپاشی شده ، تسلیم اسید بوریک می شوند.

ذرات ریز پودر به بدن حشره می‌چسبند و زمانی که سوسک آن‌ها را از پاها و شاخک‌هایش دور می‌کند، وارد بدن حشره می‌شود. تا زمانی که رسوب گرد و غبار خشک بماند، اسید بوریک قدرت خود را تقریباً به طور نامحدود حفظ می کند.

اشکال حشره کش اسید بوریک در قوطی های فله یا یک بطری فشرده پلاستیکی با نوک اپلیکاتور باریک فروخته می شود. برای بهترین نتایج، گرد و غبار باید به صورت رسوب ریز که به سختی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است، اعمال شود.

سوسک ها تمایل دارند از تجمع زیاد پودر جلوگیری کنند، همان طور که ما از راه رفتن در میان برف اجتناب می کنیم. ساده ترین راه برای اعمال چنین مقدار کمی، استفاده از گردگیر دستی «لامپ» یا «دمنده» است که در فروشگاه های سخت افزار یا آنلاین فروخته می شود.

نواحی کلیدی برای استفاده از اسید بوریک برای سوسک های آلمانی شامل شکاف هایی در امتداد لبه ها و گوشه های کابینت است. محل اتصال دیوار/کف پشت یخچال، اجاق گاز و ماشین ظرفشویی؛ و به دهانه هایی که لوله کشی سینک و غیره وارد دیوارها می شود پف کرده است.

یکی دیگر از مخفیگاه های احتمالی سوسک های آلمانی، فضای خالی (فضای توخالی) زیر کابینت های آشپزخانه و حمام است. این ناحیه را می توان با پف کردن پودر از طریق ترک های از قبل موجود در بالای پانل ضربه ای درمان کرد. دسترسی به مناطق پشت ماشین ظرفشویی، اجاق گاز و غیره ممکن است نیاز به برداشتن پانل جلویی داشته باشد.

طعمه ها – اکثر خانوارها با حشره کش هایی که به عنوان طعمه فرموله شده اند، به نتایج بهتری در برابر سوسک ها می رسند. با استفاده صحیح، می توان به نتایجی قابل مقایسه با نابودی حرفه ای دست یافت. طعمه‌های سوسک حاوی یک حشره‌کش کند اثر همراه با یک جاذب غذا هستند. آفات طعمه را پیدا کرده و می بلعند و می خزند تا بمیرند.

چندین طعمه سوسک عالی در فروشگاه ها و به صورت آنلاین فروخته می شود. یکی از بهترین طعمه های سوسک موجود در بازار ژل سوسک کش برسودا هست

ژل سوسک کش

کلید موفقیت با طعمه ها، قرار دادن آنها در محل مناسب است. محل‌ قرار دادن طعمه برای سوسک‌های آلمانی عبارتند از زیر/در اطراف سینک و توالت. پشت یخچال، ماشین ظرفشویی و اجاق گاز؛ نزدیک ظروف زباله؛ و داخل کابینت و انباری. هنگام استفاده از ایستگاه های طعمه پلاستیکی، مهم است که آنها را در گوشه ها و لبه های کابینت ها، میزها و غیره قرار دهید زیرا این مسیرهایی هستند که معمولاً سوسک ها طی می کنند.

نصب ایستگاه‌ها دور از لبه‌ها و گوشه‌ها تأثیر بسیار کمتری خواهد داشت.

از دسته جارو استفاده کنید تا ایستگاه ها را به قسمت های صعب العبور، مانند محل اتصال کف دیوار پشت اجاق گاز و یخچال برگردانید. ایستگاه‌های پلاستیکی برای رفع اشکال اجاق‌های توستر و سایر تجهیزات الکترونیکی نیز مؤثر هستند. قرار دادن یک ایستگاه طعمه در پشت یا زیر دستگاه آلوده، سوسک‌های ساکن داخل آن را وسوسه می‌کند تا بیرون بیایند، تغذیه کنند و کشته شوند.

Plastic bait stations should be installed flush with corners and edges.

 

ایستگاه طعمه

در حالی که ایستگاه های طعمه پلاستیکی آماده برای استفاده راحت هستند، طعمه های ژله ای که با سرنگ استفاده می شوند اغلب همه کاره تر و کارآمدتر هستند.

این سرنگ این امکان را فراهم می کند که طعمه های کوچکی به اندازه نخود به شکاف ها، گوشه ها، لبه ها و سایر مکان هایی که سوسک ها در آن زندگی می کنند تزریق شود. سوسک ها از فواصل دور به سمت طعمه ها کشیده نمی شوند. آنها در حین جستجوی علوفه به آنها برخورد می کنند.

بنابراین، هر چه طعمه های بیشتری بیرون بیاید، احتمال پیدا شدن و خوردن آنها بیشتر می شود. ممکن است بیش از ده ها جایگذاری به تنهایی برای درمان گوشه ها و لبه های کابینت های زیر سینک آشپزخانه (معادل یک جعبه کامل از ایستگاه های پلاستیکی آماده) لازم باشد.

هرچه آلودگی بزرگتر باشد، مکان های بیشتری مورد نیاز خواهد بود. هجوم های بزرگ نیز ممکن است نیاز به پر کردن دوره ای طعمه مصرف شده توسط سوسک ها داشته باشد.

هنگام استفاده از اپلیکاتورهای نوع سرنگ، از قرار دادن گلوله‌های بزرگ یا خطوط طعمه خودداری کنید – جای‌گذاری‌های بسیاری با اندازه کوچک‌تر بهتر است. علاوه بر قرار دادن در ترک‌ها، گوشه‌ها و لبه‌ها، حتماً هر جا که لکه‌های مدفوع یا خود سوسک‌ها را دیدید طعمه بزنید.

اطراف محل های طعمه خود را با مواد پاک کننده یا سایر حشره کش ها اسپری نکنید، زیرا این امر می تواند سوسک ها را از طعمه گرفتن منصرف کند.

Gel baits applied with a syringe are often the most effective way to control cockroaches. Many smaller bait placements work better than a few large ones.

Gel baits applied with a syringe are often the most effective way to control cockroaches. Many smaller bait placements work better than a few large ones.

برخلاف “نابودی” سریع اولیه آفات که با برخی سمپاشی ها مشاهده شد، سوسک هایی که از طعمه ها تغذیه می کنند بلافاصله تسلیم نمی شوند. از برخی جهات، این مفید است زیرا به سوسک در معرض این امکان می‌دهد که به پناهگاه‌ها بازگردند و به طور بالقوه سایر سوسک ها را آلوده کنند.

هنگامی که یک سوسک طعمه را پیدا کرد و مصرف کرد، معمولاً در عرض 1-3 روز می میرد. کاهش قابل توجهی در آلودگی کلی باید ظرف چند هفته آشکار شود.

با طعمه های سوسک، معمولاً نیازی به خالی کردن کابینت آشپزخانه یا پوشاندن سطوح آماده سازی غذا قبل از طعمه گذاری نیست. مزیت دیگر این است که آنها عملاً هیچ بویی ندارند و برای کودکان یا حیوانات خانگی کمترین خطر را دارند.

 

یکی از روش‌های که برای سوسک‌ها توصیه نمی‌شود، مه‌پاش‌های آفت‌کش‌های با رهایش کامل هستند که گاهی اوقات به آنها «بمب حشره‌دار» می‌گویند در حالی که مه پاش ها برای استفاده به تلاش یا دانش کمی نیاز دارند، به ندرت در برابر آفات خانگی موثر هستند.

قوطی حشره کش در مرکز یک اتاق قرار می گیرد و با فشار دادن یک زبانه در بالای قوطی فعال می شود. تمام محتویات به سمت بالا در هوا رها می شوند، جایی که قطرات آئروسل معلق می مانند و سپس به تدریج بر روی طبقات، میزها و سطوح دیگر می نشینند.

حشره‌کش بسیار کمی در شکاف‌ها، حفره‌ها و سایر مکان‌های مخفی که سوسک‌ها و سایر آفات تجمع می‌کنند و بیشتر وقت خود را می‌گذرانند نفوذ می‌کند. مواد موجود در مه‌پاش‌ها نیز دافع‌کننده هستند و باعث می‌شوند حشرات پراکنده شوند و به عمق دیوارها و سایر مناطق صعب العبور حرکت کنند.

علاوه بر عدم کارایی، مواد تشکیل دهنده مه‌پاش‌های حشرات با رهش کامل ممکن است در هنگام توزیع در نزدیکی شعله باز قابل اشتعال باشند. در طول سال‌ها، در اثر غفلت افراد از خاموش کردن چراغ‌های راهنما، سیگار و غیره، صدمات و آتش‌سوزی‌های زیادی در خانه‌ها رخ داده است.

تماس با یک حرفه ای!

خانوارها اغلب می توانند با پیروی از پیشنهادات ذکر شده در این مقاله ، مشکل سوسک خود را برطرف کنند. با این حال، برخی از افراد ممکن است بخواهند با یک متخصص تماس بگیرند.

تکنسین باید در هر بازدید از سرویس یک بازرسی کامل انجام دهد. هنگامی که از حشره کش ها استفاده می شود، باید آنها را در شکاف ها و نواحی منزوی که احتمالاً سوسک ها در آن زندگی می کنند، به جای کنار تخته های قرنیز دیگر سطوح در معرض استفاده قرار داد.

بسیاری از حشره‌کش‌هایی که متخصصان برای کنترل سوسک‌ها استفاده می‌کنند تا ماه‌ها مؤثر باقی می‌مانند. هنگامی که یک آلودگی از بین رفت، به ندرت نیاز به استفاده مجدد ماه به ماه برای حفظ کنترل وجود دارد.

سوسک ها گروه متنوعی هستند، اما رفتار آنها در درجه اول از مطالعات آزمایشگاهی آفات خانگی شناخته شده است. آنها به عنوان مدل های مهم در زمینه های مختلف، از جمله حرکت، زیست شناسی عصبی و اکولوژی شیمیایی عمل می کنند.

گسترده ترین طیف داده های مقایسه ای برای جفت گیری سوسک و رفتار اجتماعی وجود دارد. انتخاب همسر شامل یک تعامل پیچیده بین رقابت مرد و انتخاب زن است. رفتار اجتماعی در سوسک‌ها مسلماً متنوع‌ترین رفتار در بین حشرات است، از محافظت ساده از تخم تا مراقبت طولانی‌مدت دو والدینی از فرزندان در لانه. تعاملات اجتماعی عمیقاً بر فیزیولوژی فردی تأثیر می گذارد .

آلرژن های سوسک

سوسک‌ها یکی از عوامل مهم آسم در سراسر جهان هستند، با مرتبط‌ترین گونه‌های سوسری، سوسک آلمانی Blattella germanica و سوسک آمریکایی Periplaneta americana . بیماری آلرژیک ناشی از سوسک ها در داخل شهرها و مناطق شهری شایع است، جایی که هجوم سوسک ها در خانه ها، آپارتمان ها و خانه ها رخ می دهد.

آلرژن های سوسک برای مدت طولانی در محیط باقی می مانند و مطالعات نشان داده اند که آلرژن های سوسک آلمانی Bla g 2 و Bla g 5 به ترتیب با شیوع 57 و 68 درصد، مهم ترین آلرژن های سوسک هستند .

آیا سوسک ها خطرناک هستند؟

سوسک ها مهاجمان فرصت های برابر هستند. این مزاحمت ها می توانند خود را در هر کجا که بتوانند منابع قابل اعتماد غذا، آب و سرپناه پیدا کنند، مستقر می شوند. متأسفانه خانه‌های مردم یکی از تامین‌کننده‌های اصلی هر سه مورد نیاز سوسک‌ها هستند.

در واقع، طبق گزارش انجمن ملی مدیریت آفات، 78 تا 98 درصد از خانه‌ها در مناطق شهری میزبان سوسک‌ها هستند، حتی اگر صاحب خانه‌ها هرگز حضور آنها را تشخیص ندهند. سوسک ها موجودات شب زی هستند و در مخفی شدن خبره هستند. اگر یک سوسک ببینید، ممکن است تعداد بیشتری از سوسک ها در کمین باشند.

این اعداد ممکن است نگران کننده باشند، اما آیا سوسک ها بیشتر از آفات هستند؟ آیا آنها واقعاً خطری برای شما و خانواده شما هستند؟ سوسک ها برای گاز گرفتن شناخته شده نیستند، اما برخی از گونه های معمولی خارهای پا سنگینی دارند که می تواند پوست شما را خراش دهد. مهمتر از آن، سوسک ها به طور بالقوه برای سلامتی مضر هستند.

آیا سوسک ها خطرناک هستند؟

سوسک ها حشرات بهداشتی نیستند. آنها از زباله تغذیه می کنند، در فاضلاب تولید مثل می کنند و زباله ها را در سراسر پیشخوان آشپزخانه شما می ریزند. با نگاهی به عادات روزانه آنها ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که “آیا سوسک ها مضر هستند؟” چند نکته وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

آیا سوسک ها ناقل بیماری هستند؟
سوسک ها می توانند حامل پاتوژن هایی باشند که ممکن است باعث بیماری شوند. یک مطالعه در دانشگاه کمبریج 30 گونه مختلف از باکتری‌های مرتبط با سوسک‌هایی را که در مجاورت انسان زندگی می‌کنند (در 50 آپارتمان مختلف) شناسایی کرد.

اگرچه سوسک ها با هیچ شیوع خاصی مرتبط نبوده اند، اما ممکن است در گسترش برخی عفونت ها نقش داشته باشند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، سوسک ها ناقلان شناخته شده یا مشکوک میکروارگانیسم هایی هستند که می توانند باعث اسهال، اسهال خونی، وبا، جذام، طاعون، تب حصبه و بیماری های ویروسی مانند فلج اطفال شوند. اگرچه آنها احتمالاً عامل اصلی گسترش بیماری نخواهند بود، اما می توانند نقش تکمیلی ایفا کنند.

آیا سوسک ها می توانند به شما صدمه بزنند؟
سوسک ها باعث اضطراب بسیاری از افراد می شوند. ظاهر یک نفر در خانه ممکن است باعث شود برخی احساس خودآگاهی یا قضاوت کنند. به همین دلیل، بسیاری از مردم ترس از سوسک را ایجاد کرده اند.

آنها ممکن است بپرسند، “آیا سوسک ها سمی هستند؟” یا “آیا سوسک ها اگر در خانه شما زندگی کنند خطرناک هستند؟” سوسک ها هیچ گونه سمی تولید نمی کنند و توانایی نیش زدن ندارند. در موارد نادر، آنها به گاز گرفتن افراد شناخته شده اند، اما این یک اتفاق رایج نیست.

آیا سوسک برای افراد مبتلا به آلرژی مضر است؟

تحقیقات کنونی نشان می‌دهد که آسم و سایر آلرژی‌ها می‌توانند با وجود سوسک‌ها بدتر شوند. آسم یکی از شایع ترین علل بستری شدن در بیمارستان در کودکان است. بر اساس کتاب راهنمای کنترل آفات مالیس توسط آرنولد مالیس، “حدود 26 درصد از جمعیت ایالات متحده با آزمایش پوستی به آلرژن سوسک آلمانی حساس هستند.”

سوسک ها پروتئینی تولید می کنند که می تواند باعث واکنش آلرژیک در بسیاری از افراد شود. بزاق، مواد زائد، پوست اندازی (پوست ریخته شده) و حتی اعضای مرده مستعمرات آنها همگی می توانند به عنوان محرک عمل کنند.

سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- سم سوسک کش- 

فروشگاه سموم حشره کش

شبکه های اجتماعی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی