آموزش وردپرس
خانه / فروش سم / سم مارمولک دیلیت

سم مارمولک دیلیت

سم مارمولک
سم مارمولک

مارمولک موجودی ترسناک است و شکارچی. اما نه تنها برای انسان ضرری ندارد بلکه جز خزندگان مفید دسته بندی میشود. اما گفتیم شکارچی پس چگونه برای انسان ضرری ندارد. زیرا از حشرات و تخم آنان تغذیه میکند و این باعث میشود در خانه ای که مارمولک داریم حشره ای دیگه ای نظیر سوسک نبینیم.

سم مارمولک

گاها مشاهده میشود که مارمولک روی دیوار خانه شما بالا و پایین میرود این خزنده در اینگونه موارد هدفی جز شکارعنکبوت و رتیل و حشراتی که دور روشنایی لامپ جمع شده اند ندارد.

اگر بگوییم مارمولک نقش اساسی در افزایش بهروری محصول در کشاورزی دارد سخنی به گزاف نگفتیم. زیرا مارمولک ها با شکار حشرات انسان را در برداشت محصول بیشتر و سالم تر یاری میکند.

بسیاری از خزندگان مثل مار سمی هستند در کل سم نوعی وسیله دفاعی برای موجودات است که در مواقع خطر به وسیله آن از خود دفاع کنند. در صورتی که مارمولک احساس خطر کند از یکی از چند روش زیر برای دفاع از خود استفاده میکند

  • فرار: بهترین وسیله دفاعی برای مارمولک فرار کردن است. کافی است خانم خونه یکجا مارمولک ببیند. مپهمون جیغ اول باعث میشود که مارمولک دم خود را بزاره رو کولش و برای همیشه منزل شما را ترک کند!
  • دم : دم مارمولک نوعی وسیله دفاعی برای او به حساب می‌اید. وقتی مارمولک احساس خطر میکند به صورت ارادی دم خود را از بدن خود جدا میکند. شکارچی مارمولک چه انسان باشد چه هر موجود دیگری به محض دیدن دمی که دارد تکان میخورد حواسش به دم پرت میشود و این بهترین فرصت برای مارمولک است تا فرار را بر قرار ترجیح دهد از بچگی شنیدیم که دم مارمولک سم سیانور دارد. با اطمینان بگویم که هنوز هیچ تحقیق علمی ثابت شده ای در مورد وجود سانور و یا ترکیباتی از آن در دم مارمولک ثابت نشده است

طبق مطالعات انجام شد به اثبات رسيده است که هيچ مارمولکي داراي سم نيست و علت قطع شدن دم در آنها گمراه کردن جانور شکارچي است.

شايعه مذکور نه تنها در ايران بلکه در سرتاسر جهان وجود دارد. متاسفانه سمي بودن مارمولک ها آنچنان براي مردم جوامع مختلف جا افتاده است که هرچه سعي بر رد اين موضوع از طريق افراد علمي مي‌شود متاسفانه فايده‌اي ندارد. اميد است که با خواندن اين موضوع هموطنان محترم ديد بدي را که نسبت به مارمولک‌هاي خانگي دارند از بين ببرند، از کشتن اين گونه مفيد جانوري جلوگيري کنند و سعي در حفاظت مارمولک‌هاي خانگي نمايند.

سم مارمولک کش

سم دیلیت برای مارمولک نقش دور کننده دارد. هر چند مارمولک های کوچکتر را از بین میبرد . این سم نسبت به رطوبت مقاوم است ولی بوی شدیدی دارد که باعث میشود مارمولک از محل فراری دهد ؛ ترکیبات استفاده شده در آن باعث شده که بوی تند و تلخی به مارمولک بدهد که باعث این میشود که مارموک محل را ترک کند.

سم مارمولک دیلیتدارای 3 ماه ماندگاری میباشد

روش مصرف :

سم مارمولک دیلیت در شیشه های 120 سی سی برای مشتریان آماده شده است . این سم قابلیت حل شدن در 5 لیتر آب را دارد. پس میتوان گفت که باید هر 120 سی سی از این سم را با 5 لیتر آب رقیق کرد . سم به دست آمده را در محل هایی مثل زیر کابینت، پشت گاز، پشت ماشین لباسشویی، پشت ةرفشویی، دور تا دور هال و پذیرایی ، داخل انباری و بیرون از منزل دورتا دور دیوار ها خانه باید اسپری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *