آموزش وردپرس
خانه / سم مارمولک کش / سم مارمولک کش

سم مارمولک کش

چگونه مارمولک های خانگی را بکشم؟

 مارمولک های کوچک از آفات رایج در خانه ها و ساختمان هایی هستند که با پوشش گیاهی یا نزدیک به مناطقی از گیاهان متراکم احاطه شده اند. آنها به سادگی با حضورشان در داخل خانه آفت هستند. آنها در خانه‌ها زندگی نمی‌کنند یا در خانه‌ها هجوم می‌آورند، بلکه از پوشش گیاهی اطراف برای یافتن حشرات (غذا) وارد می‌شوند.

معمولاً آنها حشراتی را دنبال می کنند که جذب نورهای بیرونی می شوند، که اغلب پروانه ها و بسیاری از حشرات دیگر را جذب می کنند. البته آنها افراد یا حیوانات را گاز نمی گیرند و در نهایت از خانه خارج می شوند، مگر آنهایی که در داخل خانه گم می شوند.

بهترین استراتژی کنترل این است که آنها را با اطمینان از بسته بودن درها و پنجره ها دور نگه دارید. کاهش پوشش گیاهی اطراف خانه و محدود کردن نورهای فضای باز در شب نیز ممکن است مفید باشد.

با ما تماس بگیرید و از متخصص آفات نوید سلامت بخواهید که به خانه شما بیاید و یک برنامه درمانی سفارشی برای مراقبت از منبع غذایی مارمولک ها، حشراتی که در اطراف خانه شما پرواز می کنند یا می خزند تهیه کند. هنگامی که منابع غذایی از بین بروند، مارمولک ها نیز از بین خواهند رفت.

تماس با ما

سم مارمولک کش

سم مارمولک دیلیت

سم مارمولک

مارمولک موجودی ترسناک است و شکارچی. اما نه تنها برای انسان ضرری ندارد بلکه جز خزندگان مفید دسته بندی میشود. اما گفتیم شکارچی پس چگونه برای انسان ضرری ندارد. زیرا از حشرات و تخم آنان تغذیه میکند و این باعث میشود در خانه ای که مارمولک داریم حشره ای دیگه ای نظیر سوسک نبینیم

گاها مشاهده میشود که مارمولک روی دیوار خانه شما بالا و پایین میرود این خزنده در اینگونه موارد هدفی جز شکارعنکبوت و رتیل و حشراتی که دور روشنایی لامپ جمع شده اند ندارد.

اگر بگوییم مارمولک نقش اساسی در افزایش بهروری محصول در کشاورزی دارد سخنی به گزاف نگفتیم. زیرا مارمولک ها با شکار حشرات انسان را در برداشت محصول بیشتر و سالم تر یاری میکند.

بسیاری از خزندگان مثل مار سمی هستند در کل سم نوعی وسیله دفاعی برای موجودات است که در مواقع خطر به وسیله آن از خود دفاع کنند. در صورتی که مارمولک احساس خطر کند از یکی از چند روش زیر برای دفاع از خود استفاده میکند

 

    • فرار: بهترین وسیله دفاعی برای مارمولک فرار کردن است. کافی است خانم خونه یکجا مارمولک ببیند. همون جیغ اول باعث میشود که مارمولک دم خود را بزاره رو کولش و برای همیشه منزل شما را ترک کند!

    • دم : دم مارمولک نوعی وسیله دفاعی برای او به حساب می‌اید. وقتی مارمولک احساس خطر میکند به صورت ارادی دم خود را از بدن خود جدا میکند. شکارچی مارمولک چه انسان باشد چه هر موجود دیگری به محض دیدن دمی که دارد تکان میخورد حواسش به دم پرت میشود و این بهترین فرصت برای مارمولک است تا فرار را بر قرار ترجیح دهد از بچگی شنیدیم که دم مارمولک سم سیانور دارد. با اطمینان بگویم که هنوز هیچ تحقیق علمی ثابت شده ای در مورد وجود سانور و یا ترکیباتی از آن در دم مارمولک ثابت نشده است.

طبق مطالعات انجام شد ه توسط محققان خزنده شناس دانشگاه برکلي کاليفرنيا، آقايان پروفسور اندرسون و پروفسور پاپنفوس، و ويژه‌نامه چاپ شده توسط مجله رپتايلز مورخ آگوست سال ۲۰۰۲ اين قضيه به اثبات رسيده است که هيچ مارمولکي داراي سم نيست و علت قطع شدن دم در آنها گمراه کردن جانور شکارچي است.

شايعه مذکور نه تنها در ايران بلکه در سرتاسر جهان وجود دارد (۲۰۰۵ De Silva ). متاسفانه سمي بودن مارمولک ها آنچنان براي مردم جوامع مختلف جا افتاده است که هرچه سعي بر رد اين موضوع از طريق افراد علمي مي‌شود متاسفانه فايده‌اي ندارد.

اميد است که با خواندن اين موضوع هموطنان محترم ديد بدي را که نسبت به مارمولک‌هاي خانگي دارند از بين ببرند، از کشتن اين گونه مفيد جانوري جلوگيري کنند و سعي در حفاظت مارمولک‌هاي خانگي نمايند.

قبل از هر چیز باید بگوییم این سم کشنده مارمولک نیست و برای این خزنده نقش دور کننده دارد ولی بدون شک این سم قوی ترین و بهترین سم دفع کننده مارمولک میباشد.

این سم نسبت به باران مقاوم است و فاقد بو میباشد ولی ترکیبات استفاده شده در آن باعث شده که بوی تند و تلخی به مارمولک بدهد که باعث این میشود که مارموک محل را ترک کند. ترکیب اصلی که در این سم بکار رفته است همان ترکیبات مارمولک است.

سم مارمولک دیلیت دارای اثر فوری میباشد و تا ۶ ماه ماندگاری دارد.

روش مصرف :

سم مارمولک دیلیت در شیشه های ۱۲۰ سی سی برای مشتریان آماده شده است . این سم قابلیت حل شدن در ۵ لیتر آب را دارد. پس میتوان گفت که باید هر ۱۲۰ سی سی از این سم را با ۵ لیتر آب رقیق کرد .

سم به دست آمده را در محل هایی مثل زیر کابینت، پشت گاز، پشت ماشین لباسشویی، پشت ظرفشویی، دور تا دور هال و پذیرایی ، داخل انباری و بیرون از منزل دورتا دور دیوار ها خانه باید اسپری کرد.

پک حشره کش مارمولک

فروشگاه

شبکه های اجتماعی ما

چگونه از شر مارمولک خلاص شویم

کنترل مارمولک: چگونه از شر مارمولک ها خلاص شویم

این صفحه یک راهنمای تخصصی برای خلاص شدن از شر مارمولک ها در خانه و حیاط خانه شما با استفاده از محصولات و روش های پیشنهاد شده توسط متخصصان مجرب مبارزه با آفات ما است. این راهنما را دنبال کنید و از محصولات توصیه شده استفاده کنید و ما تضمین می کنیم که در از بین بردن مارمولک ها از خانه خود موفق خواهید بود.

 

مارمولک ها اغلب یک مهمان ناخوانده هستند که به خانه یا حتی حیاط خلوت شما راه پیدا می کنند. می‌توانید روی کاناپه استراحت کنید و از خود لذت ببرید که ناگهان یک مارمولک به سمت بالا پرتاب می‌شود و به سمت دیوار شما می‌رود. مارمولک ها اغلب به طور تصادفی به خانه ها حمله می کنند و به دنبال وعده غذایی بعدی خود هستند.

 

در حالی که مارمولک های خانگی سمی نیستند، میکروب های خطرناکی را پشت سر خود به جا می گذارند. این به این دلیل است که مارمولک‌ها دوست دارند مگس‌ها و پشه‌ها و سایر ناقل‌های خون‌مکیه و میکروب را بخورند. هنگامی که آنها مدفوع می کنند، ممکن است با مدفوع مارمولک در تماس باشید و به طور بالقوه دچار بیماری شوید.

 

یک واقعیت جالب اما وحشتناک در مورد مارمولک ها این است که برخی از آنها توانایی بازسازی را دارند. هنگامی که شخصی (یا شکارچی) سعی می کند مارمولکی را بگیرد، دم آن را به صورت عمدی رها می کند. هنگامی که فرد مشغول تلاش برای حل معمای دم تکان دهنده است، فرصتی برای فرار دارد. این یکی دیگر از دلایلی است که چرا نباید مارمولک ها را در حین کشتن آنها بگیرید.

 

اگر مارمولک‌ها مرتباً در خانه یا حیاط شما نفوذ می‌کنند، می‌توانید با کمک محصولات مؤثر کنترل مارمولک ما و توصیه‌های تخصصی ارائه شده در زیر، جلوی آن را بگیرید.

 

قبل از اینکه بتوانید اقدامات کنترلی را انجام دهید، مهم است که ابتدا شناسایی و تأیید کنید که با یک مارمولک سر و کار دارید. مارمولک ها خزندگان هستند و بیش از 5000 گونه مختلف در هر منطقه ای از جهان به جز قطب جنوب یافت می شوند.

 

مارمولک ها دارای پوست خشک و پوسته پوسته، بدنی نرم، پلک های متحرک، گردن کوچک و دمی بلند هستند که می توانند برای فرار از دست شکارچیان از بدن خود جدا کنند.

مارمولک‌ها دائماً در جستجوی غذا هستند و به خانه‌هایی با مشکلات حشرات کشیده می‌شوند تا بتوانند از حشراتی مانند مگس، پشه، مورچه، سوسک، ملخ و عنکبوت لذت ببرند. آنها معمولا در مکان های تاریک مانند کمد، کمد، مبلمان و غیره پنهان می شوند.

مارمولک ها در تمام طول سال فعال هستند، اما این حیوانات خونسرد به احتمال زیاد در زمستان برای سرپناه و گرما و همچنین جستجوی منابع غذایی به ساختمان ها حمله می کنند.

مارمولک‌ها می‌توانند از طریق لوله‌ها، دریچه‌ها، پنجره‌ها و شکاف‌های فونداسیون وارد خانه شما شوند. هجوم مارمولک معمولاً از آشپزخانه و حمام شروع می شود که در آن فعالیت حشرات بیشتر است.

برای شناسایی درست مارمولک ها از توضیحات بالا استفاده کنید. اگر کاملاً مطمئن نیستید، با ما تماس بگیرید تا یکی از نمایندگان ما در شناسایی صحیح به شما کمک کند.

 

 

پس از اینکه تأیید کردید که با مارمولک ها سر و کار دارید، می توانید به بازرسی اقدام کنید. در طول این مرحله، شما شناسایی خواهید کرد که مارمولک ها در کجا رفت و آمد می کنند و چه چیزی ممکن است آنها را به خانه شما جذب کند.

 

مارمولک ها، در بیشتر موارد، موجودی مفید برای ما هستند. آنها حشرات زیادی می خورند که ما نمی خواهیم در خانه باشند. با این حال، مارمولک‌هایی که در اطراف خانه یا حیاط شما می‌چرخند، می‌توانند حیرت‌انگیز باشند و اغلب به‌طور تصادفی به داخل خانه می‌روند.

 

مارمولک هایی که به صورت مخفیانه وارد خانه شما می شوند، عملاً می توانند در هر جایی باشند. آنها به سرعت حرکت می کنند و دوست دارند پنهان شوند. مناطق معمولی که می توانید آنها را در گاراژ، مکان های انباری بهم ریخته، آشپزخانه و ورودی های نزدیک به خانه پیدا کنید، زیرا ممکن است به سرعت از دری باز در داخل بپیوندند. به دیوارها و سقف های داخلی نیز نگاه کنید زیرا آنها نیز دوست دارند روی دیوارها حرکت کنند و حتی برای مدتی روی دیوار ثابت بمانند.

 

برای مارمولک‌هایی که در حیاط شما هستند، مارمولک‌ها معمولاً در مناطق گرم و گرم می‌شوند که می‌توانند در جستجوی حشرات برای خوردن، روی چوب‌های پوسیده بخزند باشند. شما همچنین می توانید آنها را در مناطق باغ یا در امتداد دیوارهای بیرونی خانه پیدا کنید.

 

 

شما به دنبال خود مارمولک ها و هر نقطه ورودی در اطراف خارج از خانه خود باشید که مارمولک ها می توانند از آن برای ورود به داخل خانه استفاده کنند. مارمولک ها هیچ ویژگی از خود به جا نمی گذارند تا به شما نشان دهند که در اطراف اند، به غیر ممکن است دم تکان تولید کند که می تواند دوباره تولید کند.

 

می‌توان مدفوع مامولک را پیدا کرد، که شبیه گلوله‌های کوچک با یک توپ سفید در انتهای آن است. مارمولک ها به سرعت حرکت می کنند و صدای جیر جیر و حرکت آنها نیز شنیده می شود.

 

هنگامی که محل فعالیت مارمولک را مشخص کردید، می توانید درمان را ادامه دهید. هنگام مخلوط کردن و پاشش حشره کش ها، اطمینان حاصل کنید که برچسب را به دقت بخوانید و تجهیزات حفاظت فردی مناسب (PPE) را به شکل دستکش، عینک ایمنی و ماسک ایمنی داشته باشید.

 

هنگامی که نوبت به خلاص شدن از شر مارمولک ها از طریق مواد دافع می شود، باید با جمعیت حشرات مقابله کنید تا به افزایش حضور آنها رسیدگی کنید. به دلیل مقدار زیاد حشرات است که یک مارمولک در اطراف ملک شما آویزان می شود. با انجام کنترل کلی آفات و کاهش قابل توجه جمعیت حشرات، مارمولک ها خود به خود خارج می شوند بدون اینکه لازم باشد به آنها آسیبی وارد کنید.

 

 

اگر در خانه شما یک مارمولک وجود دارد یا جایی زندگی می کنید که مارمولک ها یک مشکل تکرار شونده هستند، پیشنهاد می کنیم برای گرفتن آنها تله های چسب بچینید.

 

 

برای خلاص شدن از شر مارمولک ها در حیاط خود، از سم مارمولک دیلیت  استفاده کنید. این یک حشره کش عالی است و می تواند به طور قابل توجهی حضور حشرات را کاهش دهد و منبع غذایی مارمولک را از بین ببرد.

سم مارمولک دیلیت یک کنسانتره حشره کش است که برای کنترل بیش از 70 آفت مختلف حشره طراحی شده است و همچنین دارای خواص دفع کننده است. در صورت استفاده، محصول تا 90 روز ماندگاری دارد، بنابراین نیازی به درمان مکرر نیست.

 

پس از سمپاشی حیاط شما، یک پوشش مانع را در اطراف نقاط ورود به خانه و اطراف درها و پنجره ها اسپری کنید. در داخل خانه در فضاهایی مانند گاراژ خود، سم را به شکاف ها و شکاف ها اسپری کنید. تا زمانی که محصول خشک شود از نواحی تحت درمان خودداری کنید.

 

 

 

پس از اتمام درمان، مارمولک ها دیگر نباید در ملک شما یا در خانه شما مشکلی ایجاد کنند، اما این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند برگردند. برای اینکه مارمولک‌ها در آینده مشکلی ایجاد نکنند، اقدامات پیشگیرانه‌ای وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا حیاطتان کمتر برای فعالیت مارمولک‌ها مفید باشد. در زیر چند پیشنهاد وجود دارد:

 

نقاط ورودی اطراف خانه را با درزگیر مناسب ببندید.

اجازه ندهید غذا در فضای باز بماند. مارمولک ها عمدتاً حشرات می خورند، اما در صورت وجود میوه و غذا می خورند. غذا همچنین حشرات را جذب می کند که به نوبه خود مارمولک ها را جذب می کند.

حشرات و مارمولک ها را با استفاده از تله های مقوایی چسبناک کنترل کنید. در مناطق استراتژیک برای گرفتن مارمولک ها و حشرات ماندگار قرار دهید.

هر 3 ماه یکبار بهتر است سمپاشی را تکرار کنید.

 

 

 

مارمولک ها چیست؟

مارمولک ها خزندگانی با جثه کوچک با پوست خشک و پوسته پوسته، دم در حال بازسازی و توانایی خزیدن از دیوارها و سقف ها هستند.

مارمولک ها اغلب به طور تصادفی در حالی که به دنبال حشرات برای خوردن می گردند به خانه ها می روند. اگر بیشتر مارمولک ها را می بینید، ممکن است نشان دهنده این باشد که ملک شما مشکل حشره دارد.

19 دیدگاه

  1. آیا پیف پاف مارمولک را میکشد.

    • سمپاشی نوید سلامت

      خیر. پیف پاف جز سمومی است که برای حشراتی مانند مگس و پشه به کار میرود. و ماندگاری ندارد

  2. مارمولک ها چی میخورن؟

    • سمپاشی نوید سلامت

      رژیم غذایی مارمولک‌ها شامل بی مهرگان، حشرات کوچک، عنکبوت ها و حلزون های کوچک است.

  3. دستگاه های فراصوت مارمولک را میکشد؟

  4. مارمولک ها چند سال عمر میکنند و جقدر بدون آب و غذا زنده میمونن؟

    • سمپاشی نوید سلامت

      طول عمر مارمولک‌های خانگی بسته به شرایط زندگی آن ها متغیر است. آن ها می توانند از ۲.۵ تا ۱۵ سال عمر داشته باشند. مارمولک هایی که به عنوان حیوانات خانگی نگه داری می شوند تا ۲۰ سال هم زنده می مانند.
      طبق مطالعات انجام شده مارمولک‌ها فقط دو هفته می توانند بدون آب و غذا زنده بمانند.

  5. درسته که میگن مارمولک در خانه مفید است؟

    • سمپاشی نوید سلامت

      از آنجا که مارمولک از حشرات تغذیه میکند و خود آسیبی به انسان نمیزند. وجودش اگر ظاهر وحشتناک آن را در نظر نگیریم میتواند برای انسان مفید باشد

  6. درسته که میگن مارمولک در خانه مفید است؟

  7. مارمولک ها تخم گذارند؟

    • سمپاشی نوید سلامت

      بیشتر مارمولک‌ها تخمگذارند، اما بعضی از آن ها زنده زا هستند. در گونه های تخم گذار، بسته به گونه مارمولک در هر بار تخمگذاری تا ۲۰ عدد تخم می گذارند.

  8. آیا مارمولک ها گاز میگیرند

    • سمپاشی نوید سلامت

      مارمولک ها، مارها و تمساح ها همگی دندان دارند. نوع و تعداد دندان ها به گونه آن ها بستگی دارد. دندان در مارمولک ها بیشتر وظیفه له کردن طعمه را بر عهده دارد و سپس مارمولک‌ها طعمه خود را یکجا قورت می دهند.
      مارمولک به ندرت انسان را گاز میگیرد. علائم مارمولک گزیدگی شامل موارد زیر است
      یک. خونریزی متوسط یا شدید
      دو. احساس لرز، درد و سوزش
      سه. تورم در محل گزیدگی که به تدریج بیشتر می شود.

  9. مارمولک ها بیشتر در کجای خانه پنهان میشوند

    • سمپاشی نوید سلامت

      مارمولک‌ها در طول روز فعالیت کمی دارند.

      قسمت هایی از خانه که مارمولک‌ها اغلب آنجا دیده می شوند عبارتند از:

      پشت کابینت
      پشت تابلوها
      پشت تلویزیون
      انبارها
      مکان های کم رفت و آمد خانه
      جایی که مدت طولانی دست نخورده باقی مانده و دمای مطلوبی دارد
      کمدها

  10. چگونه جلوی ورود مارمولک را به خانه بگیریم

    • سمپاشی نوید سلامت

      کاشت برخی گیاهان مانند نعناع
      نعناع فلفلی
      سداب
      و اکالیپتوس
      می توانند در دفع مارمولک از خانه مؤثر واقع شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی