آموزش وردپرس
خانه / سمپاشی پشه / پشه عامل انتقال ویروس کشنده EEE

پشه عامل انتقال ویروس کشنده EEE

 پشه

پشه

هنوز تب و تاب ویروس کشنده کرونا به پایان نرسیده است که ویروس مرگبار دیگری در دنیا شروع به خودنمایی کرده است. اینبار دیگر چینی نیست و آمریکایی است. ویروس کشنده ای که مرگ و میر ناشی از آن را تا 33 درصد تخمین زده اند.

ویروسی به نام EEE که از طریق نیش پشه منتقل میشود.اولین مورد تایید شده این ویروس در ایالت میشیگان آمریکا در سپتامبر 2020 رخ داده است .

این ویروس روی سیستم اعصاب مرکزی انسان اثر گذاشته و آن را مختل میکند که این موضوع باعث شده است در صورتی که فرد از آن جان سالم به در ببرد به علت آسیب سیستم عصبی بقیه زندگی خود را با عوارض سنگین آن سپری کند. این ویروس بین 4 تا 10 روز اثر تخریبی خود را به جا میگذارد و درست مثل ویروس کرونا از زمان ورود به بدن تا مشخص شده علایم دوره کمون دارد.

از جمله نشانه‌های ابتلاء به این ویروس می‌توان به تب، سردرد، استفراغ، اسهال، تشنج، خواب آلودگی مداوم، بی حوصلگی و در موارد پیشرفته این بیماری به کما رفتن فرد اشاره کرد.. این ویروس از طریق نیش پشه منتقل میشود لذا بیشتر افرادی که در فضای باز هستند را مورد هدف قرار میدهد.

به نظر میاد ویروس ای ای ای ای و کرونا تیم خوبی را برای حذف انسان از این کره خاکی تشکیل داده اند. ویروس EEE علاوه بر انسان بر روی حیوانات نیز اثر گذار است به عنوان مثال مرگ و میر اسب در زمان ابتلا به 90 درصد میرسد. متاسفانه این ویروس نیز ناشناخته بوده و هنوز درمان و یا واکسن خاصی ندارد. پس مراقب نیش پشه ها باشید.

تماس با ما

فروشگاه

فروشگاه ایمن شاپ

شبکه های اجتماعی ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی