سم مارمولک کش

سم مارمولک دیلیت

سم مارمولک

سم مارمولک

مارمولک موجودی ترسناک است و شکارچی. اما نه تنها برای انسان ضرری ندارد بلکه جز خزندگان مفید دسته بندی میشود. اما گفتیم شکارچی پس چگونه برای انسان ضرری ندارد. زیرا از حشرات و تخم آنان تغذیه میکند و این باعث میشود در خانه ای که مارمولک داریم حشره ای دیگه ای نظیر سوسک نبینیم

گاها مشاهده میشود که مارمولک روی دیوار خانه شما بالا و پایین میرود این خزنده در اینگونه موارد هدفی جز شکارعنکبوت و رتیل و حشراتی که دور روشنایی لامپ جمع شده اند ندارد.

اگر بگوییم مارمولک نقش اساسی در افزایش بهروری محصول در کشاورزی دارد سخنی به گزاف نگفتیم. زیرا مارمولک ها با شکار حشرات انسان را در برداشت محصول بیشتر و سالم تر یاری میکند.

سم مارمولک

بسیاری از خزندگان مثل مار سمی هستند در کل سم نوعی وسیله دفاعی برای موجودات است که در مواقع خطر به وسیله آن از خود دفاع کنند. در صورتی که مارمولک احساس خطر کند از یکی از چند روش زیر برای دفاع از خود استفاده میکند

طبق مطالعات انجام شد ه توسط محققان خزنده شناس دانشگاه برکلي کاليفرنيا، آقايان پروفسور اندرسون و پروفسور پاپنفوس، و ويژه‌نامه چاپ شده توسط مجله رپتايلز مورخ آگوست سال ۲۰۰۲ اين قضيه به اثبات رسيده است که هيچ مارمولکي داراي سم نيست و علت قطع شدن دم در آنها گمراه کردن جانور شکارچي است.

شايعه مذکور نه تنها در ايران بلکه در سرتاسر جهان وجود دارد (۲۰۰۵ De Silva ). متاسفانه سمي بودن مارمولک ها آنچنان براي مردم جوامع مختلف جا افتاده است که هرچه سعي بر رد اين موضوع از طريق افراد علمي مي‌شود متاسفانه فايده‌اي ندارد.

اميد است که با خواندن اين موضوع هموطنان محترم ديد بدي را که نسبت به مارمولک‌هاي خانگي دارند از بين ببرند، از کشتن اين گونه مفيد جانوري جلوگيري کنند و سعي در حفاظت مارمولک‌هاي خانگي نمايند.

قبل از هر چیز باید بگوییم این سم کشنده مارمولک نیست و برای این خزنده نقش دور کننده دارد ولی بدون شک این سم قوی ترین و بهترین سم دفع کننده مارمولک میباشد.

این سم نسبت به باران مقاوم است و فاقد بو میباشد ولی ترکیبات استفاده شده در آن باعث شده که بوی تند و تلخی به مارمولک بدهد که باعث این میشود که مارموک محل را ترک کند. ترکیب اصلی که در این سم بکار رفته است همان ترکیبات مارمولک است.

سم مارمولک دیلیت دارای اثر فوری میباشد و تا ۶ ماه ماندگاری دارد.

روش مصرف :

سم مارمولک دیلیت در شیشه های ۱۲۰ سی سی برای مشتریان آماده شده است . این سم قابلیت حل شدن در ۵ لیتر آب را دارد. پس میتوان گفت که باید هر ۱۲۰ سی سی از این سم را با ۵ لیتر آب رقیق کرد .

سم به دست آمده را در محل هایی مثل زیر کابینت، پشت گاز، پشت ماشین لباسشویی، پشت ظرفشویی، دور تا دور هال و پذیرایی ، داخل انباری و بیرون از منزل دورتا دور دیوار ها خانه باید اسپری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *