آموزش وردپرس
خانه / دسته‌بندی نشده / انواع نیش حشرات را بشناسیم
انواع نیش حشرات را بشناسیم

انواع نیش حشرات را بشناسیم

چه در دریا ،کوهستان یا حتی حیاط خانه خودتان قرار داشته باشید . طبیعت همیشه راهی پیدا میکند تا از قلمروی خود محافظت کند. اگر انواع نیش حشرات را بشناسیم میتواند کمک بزرگی در زمینه تشخیص نوع حشره به ما کند.

حشراتی مثل زنبور ها – مورچه ها – مگس ها – کک ها – پشه ها و … می توانند نیش بزنند .

نیش اینگونه حشرات اغلب دردناک است . اغلب نیش ها به جز سوزش اثر دیگری ندارد اما بعضی از آنها میتوانند خطر مرگ به همراه داشته باشند .

انواع نیش حشرات را بشناسیم

پیشگیری بهترین درمان است . باید جای نیش حشرات مختلف را تشخیص داد . نوع حشرات بستگی به محل زندگی و مقصد مسافرتی شما دارد .

انواع نیش حشرات را بشناسیم

< نیش پشه >

کوچک – گرد و کمی پف کرده است و به سرعت خود را نشان می دهد و با خارش بزرگتر می شود .

جای نیش قرمز شده ، جای آن متورم می شود و شروع به خارش می کند .

[ نیش مورچه های آتشین ]

این نوع نیش نیاز به مراقبت پزشکی دارد . این موجودات کوچک – خشن – قرمز یا سیاه رنگ هستند که جای نیش آنها دردناک است . جای نیش آنها قرمز است . باد می کند و تاول می زند .

جای نیش به مدت یک هفته بعضی ها ممکن است واکنش نشان دهند که باعث می شود تنفس دچار مشکل شود .

« نیش کک »

به صورت دسته ای و به سرعت خودشان را نشان می دهند . جای نیش قرمز و باعث خارش می شود .

{ نیش ساس }

به صورت نقاط قرمز کوچک که داخل آن سیاه است .

جای نیش ساس عمومأ روی دست ها – گردن – پا و کمر قرار دارد .

جای نیش خارش زیادی دارد و می تواند تاول بزند .

|نیش مگس|

درد و خارش ایجاد شده ناشی از واکنش بدن به عفونت جای نیش مگس است . در اغلب موارد این نیش ها بی آزار هستند . در سفر به مناطقی که بیماری های بومی دارند از پیراهن آستین بلند استفاده کنید .

( نیش شپش )

پشت سر و بدن انواع مختلف انگل های شپشی هستند که روی بدن انسان تاثیر دارد . شپش از خون تغذیه می کند و باعث خارش جای نیش می شود . اندازه شپش ها به اندازه یک دانه کنجد است . شپش های کوچک تر به اندازه شوره ی سر کوچک هستند .

= نیش کنه =

درد و تاول در ناحیه گزش – خارش – سوزش و تنگی نفس از ویژگی های این نوع نیش است . زخم ایجاد شده مدت طولانی باقی می ماند . جای نیش ها کم و به صورت گروهی است .

# نیش عنکبوت #

نیش این حشره نیازمند مراقبت های پزشکی است . اغلب عنکبوت ها خطری برای انسان ها ندارند . عنکبوت های خطرناک شامل تارانتو – گرگی – هوبو و قهوه ای است .

جای نیش آن ها چرک دار همراه با یک ناحیه قرمز شده است .

^ نیش عقرب ^

حشره ای هشت پا که دو دست دارد . نیش عقرب در دُم آن قرار دارد . انواع مختلف عقرب با درجات مختلف سمی بودن در سراسر دنبا وجود دارند .

درد شدید – مور مور شدن پوست – بی حسی و تورم از نشانه های نیش عقرب است . بعضی نشانه های دیگر هم میتوانند بروز کنند مانند تنفس سخت – انقباض عضلانی – تعریق – هذیان گفتن – حالت تهوع – افزایش ضربان قلب – بی قراری .. این نشانه ها در کودکان بیشتر از بزرگسالان است .


! نیش سوسک !

عوارض ناشی از گزش سوسک : خارش – زخم – تورم – التهاب پوستی .

سوسک آلمانی از شایع ترین سوسک های خانگی جهان است و سبب بروز آلودگی های وسیع می شود .

این سوسک ها از سلول مرده پوست انسان که روی بدن باقی مانده است تغذیه می کنند. جای گزش سوسک ها خیلی بزرگتر از یک شکاف سطحی است .

وقتی سوسک ها گاز می گیرند در واقع پوست را نیشگون می گیرند . سوسک ها بیشتر جاهایی که پوست مرده یا مواد غذایی روی آن باقی مانده باشد گاز می گیرند مثل دست ها – انگشت ها – پاها – بینی – دهان – نزدیک مژه ها و ناخن ها .

انواع نیش حشرات را بشناسیم.انواع نیش حشرات را بشناسیم.انواع نیش حشرات را بشناسیم.انواع نیش حشرات را بشناسیم.انواع نیش حشرات را بشناسیم.انواع نیش حشرات را بشناسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی