آموزش وردپرس
خانه / سمپاشی سوسک / تعرفه سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه

تعرفه سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه

تماس با ما

شبکه های اجتماعی

https://www.youtube.com/@user-lg4cr7di5q

برخلاف سوسک های درشت که ظاهر ترسناکی دارند این حشرات موجوداتی ضعیف بوده و به راحتی با ضعیف ترین سم ها از بین میروند اما در کنار سوسک های درشت سوسک های ریز هم داریم که به ظاهر کوچک اما فوق العاده مقاوم و دارای قدرت تولید مثل بالا میباشد این حشرات دیگر با یه سمپاشی مختصر از بین نمیرود. برای حذف آنها باید از سموم ترکیبی استفاده کرد. در واقع 3 نوع سم از سه گروه متفاوت سموم با هم قاطی میشه و سمی را تشکیل میده که روی گستره ای از حشرات از جمله سوسک ریز آشپزخانه اثر میزاره و اونها را از بین میبره. سوسک های بزرگتر به سوسک آمریکایی و سوسک های کوچکتر به سوسک شرقی و آلمانی مشهورند

مرگ سوسک درشت با استفاده از سموم ترکیبی شرکت سمپاشی نوید سلامت

روش زندگی سوسک ها

سوسک ها در هر بار تخم گذاری حدود 50 عدد تخم میگذارند . ممکنه در داخل کابینت کپسول های قهوه ای رنگ لوبیایی شکل را دیده باشید اونها همان تخک سوسک هستند. سوسک ها این کپسول ها را در محل های تاریک و دارای درز و شکاف مثل شکاف و درز درها میچسبانند . این کپسول ها خاصیت چسبندگی دارند و مثل چسب به هر جایی که سوسک مادر میخواهد متصل میشود.

از زمانی که سوسک تخمگذاری میکند تا زمانی که نوزاد سفید رنگ اون از تخم درمیاد بین 1 تا 2 ماه طول میکشد زمانی که سوسک بالغ شد از چند ماه تا یکسال زندگی میکند و تمام!

سوسک ها گرما و رطوبت را دوست دارند بنابراین پشت رادیاتور محل دنج برای زندگی آنها میباشد. تو آشپزخانه غذا هم هست پس پشت یخچال، پشت گاز، پشت ماشین لباسشویی، پشت ماشین ظرفشویی، زیر کابینت یه محل عالی برای زندگی سوسک به حساب میاد.

یه موضوع مهم دیگه اینکه سوسک ها شب کار هستند! یعنی تو روز شما اونها را نمیبینید. حالا اگر سوسک را روز مشاهده کردید فقط یک دلیل میتونه داشته باشه و اون اینه که میزان آلودگی محل خیلی بالاست. پس اگر سوسک را در روز دیدید خیلی سریع تلفن را بردارید و با شماره 02177681330 شرکت سمپاشی نوید سلامت تماس بگیرید چون دیگه کار از کار گذشته. همکاران ما در اسرع وقت به شما در زمینه حل مشکل خدمات ارائه میدهند

تعرفه خدمات سمپاشی

اینکه قیمت سمپاشی محل چقدره به چند عامل بستگی داره

اول اینکه مساحت محل آلوده چقدر هست

دوم اینکه میزان آلودگی محل چقدره؟

سوم اینکه فاصله شما با ما چقدره؟

اگر خواستید بدونید که هزینه سمپاشی منزل یا محل کارتون چقدره از طریق آیکون واتس آپ که گوشه سایت قرار داره به ما پیام بدید تا خیلی سریع جوابتون را بگیرید

آشنایی با سوسک

سوسک حشره ای چندش آوراز نوع بند پایان است که فوق العاده موفق عمل کرده است و در جایی از این کره خاکی نیست که ما برویم و اثری از این موجود نبینیم. از استوا گرفته تا قطب سوسک ها حضور فعال دارند. شواهدی وجود دارد که سوسک ها از موریانه ها تکامل یافته اند.

انواع سوسک را بشناسیم

وقتی اسم سوسک را میشنویم ممکن است اولین چیزی که به ذهنمان میرسد حشره ای است قهوه ای رنگ چندش آور که در سرویس های بهداشتی و یا کابینت آشپزخانه آن را دیده ایم اما جالب است بدانید که بیش 120 گونه سوسک با اشکال مختلف وجود دارد. با توجه به اینکه این مبحث در موضوع بحث ما نمیکنجد برای آشنایی فقط به نام آنها اشاره میکنیم.

جهت دریافت مشاوره از طریق واتساپ پیام دهید

آشنایی با سوسک کابینت

به طور کلی 4 گونه سوسک وجود دارد که با انسان خو گرفته اند و ما همواره آنها را در خانه و آشپزخانه گرفته تا رستوران و غذا خوری و سرویس بهداشتی میبینیم. این 4 گونه عبارتند از:

  • سوسک آلمانی

غالب ترین نوع سوسک خانگی است و کنترل آنها بسیار مشکل است برخی از منابع منشا آن را اروپا و برخی دیگر آفریقا میدانند. این سوسک در بین سایر سوسک ها از همه مقاوم تر هستند و جالب است بدانید سوسک آلمانی به عنوان خطرناک ترین آفت در سطح جهان شناخته شده است حتی برخی محققین بر این باورند که بین اپیدمی سرطان و این سوسک ها ارتباط نزدیکی وجود دارد.

این سوسک ها 7 روز بعد از بلوغ جفت گیری میکنند. نگهداری از تخم ها توسط حنس ماده انجام میشود و 15 تا 40 روز طول میکشد. این حشرات قدرت تولید مثل فوق العاده بالایی دارند به طوری که هر سوسک ماده آلمانی در یکسال میتواند 30000 حشره جدید به وجود آورد!!! طول عمر حشره بالغ 6 تا 10 ماه است.

  • سوسک شرقی

منشا آن را روسیه و آفریقا اعلام کرده اند . این مدل سوسک بر خلاف سایر گونه های سوسک که مناطق گرم و مرطوب را میپسندند بیشتر به مناطق معتدل علاقه مندند . سوسک شرقی حدود 6 ماه عمر میکند جهت خرید سم سوسک کلیک کنید

  • سوسک آمریکایی

سوسک آمریکایی از نظر ابعاد و اندازه بسیار بزرگتر از سوسک آلمانی است ولی به مراتب ضعیف تر نیز میباشد به طور متوسط اندازه آن 3 تا 4 سانتیمتر میباشد. این مدل سوسک یک هفته بعد از بلوغ عمل جفت گیری را انجام میدهند . نکته جالب اینجاست که سوسک بالغ به وسیله آب دهانش تخم ها را به گوشه و کنار میچسباند و با خرده نان، کاغذ پاره و فضولات آن را میپوشاند. تولید مثل سوسک آمریکایی بسیار کمتر از سوسک آلمانی هست و یک سوسک قادر است در یکسال تنها 150 سوسک ایجاد کند. این سوسک بعد از مدل آلمانی خود بیشترین میزان فراوانی را در خانه ها دارند. سوسک آمریکایی اغلب بعد از یک بارندگی سنگین به خانه ها هجوم میاورند. چاههای فاضلاب، درخت و درختچه های کنار ساختمان ها و یا ریشه های آویزان درخت ها ورود سوسک به خانه را آسان میکند

  • سوسک استرالیایی

اینگونه سوسک ها در نواحی جنوب و گرم ایران مانند سواحل خلیج فارس انتشار دارند، رنگ آن خرمایی و اندازه آن تا 3.5 سانتیمتر میرسد. حشره بالغ بین 4 تا 6 ماه عمر میکند . این مدل سوسک نیز مثل سایر همنوعان خود مناطق گرم و مرطوب را برای زنگی ترجیح میدهد. سوسک استرالیایی علاقه زیادی به خوردن گیاهان دارد و در گلخانه ها زیاد مشاهده میشود. همچنین به پنبه کاری ها هم حمله میکند.

اما آنچه ما ایرانی ها بیشتر میبینیم دو گونه سوسک آلمانی و سوسک آمریکایی هست.تماس مستقیم(روی شماره کلیک کنید): 02177681330

سوسک ها بیشتر در کجا زندگی می‌کنند؟

  • مجاری فاضلاب،
  • چاه توالت،
  • زیرزمین،
  • انباری‌ها،
  • شوفاژ‌خانه‌ها،
  • هرگونه اثاث ثابت و بدون استفاده در خانه،
  • توده زباله،
  • توده روزنامه و یا کتاب،
  • زباله دان،
  • کابینت ها،
  • کشوها،
  • دستشویی،
  • حمام، پشت و زیر یخچال و اجاق گاز،
  • چاهک ها،
  • پریز‌های برق،
  • درزها و شکاف‌های دیوا،
  • سقف، کفپوش،
  • پشت کاغذ‌دیواری،
  • زیر کاشی ها و موزاییک های لق و پشت لوله های گاز و آب.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دانشمندان برای اینکه بفهمند سوسک ها بیشتر در کجا زندگی میکنند تا بتوانند روش های کنترل آنان را دریافته و از کسترش سوسک جلوگیری کنند دست به ابداعاتی مثل نصب دوربین روی بدن آنها زده اند. محققان دانشگاه واشنگتن یک دوربین رباتیک جدید توسعه داده‌اند که به اندازه‌ای کوچک و سبک است که می‌تواند در پشت یک سوسک قرار بگیرد و از آنجا به صورت بیسیم کنترل شود تا به چیزهای مختلف تمرکز کند و فیلمبرداری کند. در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر از کار علمی دارید میتوانید نتایج این پژوهش را در مجله ذکر شده پیدا کنید. ” Science Robotics

به طور کلی هر جایی که غذا و رطوبت و تاریکی باشد سوسک هم هست. شک نکنید

سوسک ها چه بیماری هایی به انسان منتقل می‌کنند؟

سوسک ها حشراتی هستند که قادرند تعداد زیادی میکرو ارگانیسم از باکتری گرفته تا ویروس از نوع بیماری زا و غیر بیماری زا را در دستگاه گوارش خود و همچنین روی بدن و شاخک ها و پرز های بدن خود حمل کنند . از طرفی یک سوسک قبل از اینکه شروع به تغذیه کند روی غذا استفراغ میکند و این عادت غذایی بد باعث میشود بسیاری از باکتری های بیماری زایی که در دستگاه گوارش سوسک وجود دارد به غذا منتقل شود و زمانی که انسان از آن غذا تغذیه میکند عملا به جای غذا مشغول خوردن باکتری و ویروس بیماری زا است.

پرز بدن آنها نیز منتقل کننده انواع بیماری ها به انسان است. از آنجا که یک سوسک به همه جا سر میزند و از همه چیز تغذیه میکند ( از محتویات چاه توالت گرفته تا سس گوجه فرنگی روی غذا) ناقل بالقوه ای برای انتقال بسیاری از بیماری ها میباشد.

بیماری هایی که توسط سوسک به انسان منتقل میشوند عبارتند از:

  • فلج اطفال،
  • قارچ های بیماری زا،
  • تب زرد،
  • وبا،
  • یفتری،
  • سل و
  • انواع اسهال های خونی
  • آلرژی با علایمی نظیر عطسه، آبریزش از بینی و چشم و حتی مشکلاتی شبیه آسم شوند.

سوسک ها چه چیزی میخورند؟

ما همیشه سوسک ها را در محیط اطراف خود میبینیم ولی هیچ وقت این سوال برایمان پیش نیامده که سوسک ها چه چیزی میخورند؟ آنها از چه چیزی تغذیه میکنند؟

جواب این سوال یک کلمه است: سوسک همه چیز خوار است!ز غذاهای انسان گرفته همچون گیاهان، سبزیجات، برنج، هویج، نان، شیر، مواد قندی، قهوه، روغن تجمع یافته اطراف اجاق گاز و یا مواد غیر‌خوراکی نظیر: کاغذ، مقوا، صابون، حشرات مرده (حتی سوسری های مرده)، پارچه، کتاب، مدفوع، خلط سینه، زخم‌های انسانی، هرگونه موجود مرده، چسب، چرم، ته سیگار، خمیر دندان، رنگ، مو و ناخن انسان.

روش های مبارزه با سوسک

نحوه از بین بردن سوسک
روش از بین بردن سوسک
  • مبارزه فیزیکی با سوسک

منظور از مبارزه فیزیکی تمامی روش هایی است که به صورت مکانیکی و بدون استفاده از مواد شیمیایی سوسک را میکشیم و یا از محل فراری میدهیم. بهسازی محیط و از بین بردن پناهگاه آنها بهترین روش برای از بین بردن سوسک هست. گفتیم پناهگاه سوسک، مگر سوسک ها پناهگاه هم دارند؟ جواب بله هست پس نام میبریم

چهارچوب های درب های فرسوده

لیه شکاف های دیوار‌ها، کف، سقف، درزهای بین پله های و غیره

بین کاشی ها، بین دیوار و کف و حاشیه اطراف قرنیز‌ها

محل نگهداری زباله

مجاری فاضلاب .

خب حالا که فهمیدیم که پناهگاه سوسک کجاست پس باید فکری کنیم که این پناهگاه تخریب شود. بنابراین باید

چارچوب‌ درهای فرسوده عوض شود.

کلیه شکاف های دیوار‌ها، کف، سقف، درزهای بین پله های و غیره با سیمان یا مصالح دیگر ساختمانی دقیقا گرفته شود.

بند کشی بین کاشی ها، بین دیوار و کف و حاشیه اطراف قرنیز‌ها تجدید شود.

رعایت نظافت و بهداشت ساختمان‌‌ها، جمع‌آوری و حمل بهداشتی و دفع زباله.

جلوگیری از ریخت و پاش مواد غذایی.

پوشاندن مجاری فاضلاب با توری مناسب و استفاده از توری ریز در مدخل فاضلاب و دهانه لوله‌های فاضلاب.

  • مبارزه شیمیایی با سوسک
روش از بین بردن سوسک
نحوه مبارزه با سوسک

منظور از مبارزه شیمیایی همان سمپاشی سوسک است اما سمپاشی به چند روش مختلف انجام میشود که در زیر به آنها اشاره شده است

سمپاشی ابقایی:

منظور از سمپاشی ابقایی این است که سموم حشره کش که دارای انواع کلره، فسفره و … میباشد را در محل هایی مانند چاه فاضلاب، حمام، سرویس های بهداشتی، پشت ماشین لباسشویی، پشت ماشین ظرفشویی، پشت آبگرمکن، پشت گاز، داخل و زیر کابینت و … بریزیم

گردپاشی:

گرد پاشی معمولا دورتادور دیوار انجام میشود. روشی است که توسط شرکت های سمپاشی به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد.

طعمه گذاری

خیلی از مواقع سوسک ها به انواع مواد غذایی دسترسی دارند مثلا در آشپزخانه های صنعتی همیشه چیزی پیدا میشود که سوسک ها بخورند برای همین دز اینگونه مواقع از روش طعمه گذاری استفاده میشود.

  • استفاده از شکارچیان طبیعی

برخی از حشرات و جوندگان هستند که علاقه زیادی به خوردن سوسک دارند اینها حتی تخم های خود را در کپسول های سوسک قرار میدهند. این موجوادت عبارتند از:

قورباغه ها،

جوجه تیغی ها،

لاک پشت ها،

مارمولک ها،

موش ها،

هزارپایان

و یک نوع زنبور

شیوه زندگی سوسک ها چگونه است؟

حیوان تنبل پستانداری است که نماد انسان های تنبل است. این حیوان در روز جهانی تنبل ها زیاد در صفحات اینستاگرام میبینیم. اما مطلبی که جالب است بدانید این است که سوسک ها هم دست کمی از آنها ندارند. . سوسک ها در روز 18 ساعت استراحت میکنند و قادرند تا 80 درصد از زندگی خود را در استراحت مطلق به سر ببرند.

نکته جالب دیگر در مورد سوسک این است که این حشره میتواند تا 40 دقیقه بدون اینکه نفس بکشد زنده بماند. بعضی وقتها فشار شلنگ را بر روی سوسک میگیریم و آن را به سمت چاه فاضلاب هدایت میکنیم و فکر میکنیم آن را غرق کردیم اما ماجرا بر خلاف تصور ماست.

سوسک موجودی است که مثل انسان قابلیت درک درد را دارد. پس اگر با دمپایی به جان سوسک افتادید سعی کنید با همان ضربه اول او را بکشید و زجر کششان نکنید.

گفتیم که سوسک فوق العاده تنبل است و 18 ساعت در شبانه روز را در خواب ناز به سر میکند اما کافی است که شما را با دمپایی ببیند یا مارمولکی را رویت کرده و احساس خطر کند. با سرعت قهرمان دو سرعت المپیک میدود ، بله 1 متر بر ثانیه سرعت اوست.

چنانچه سر یک سوسری قطع گردد، سوسری قادر است تا یک هفته زنده بماند. پس از یک هفته تنها به علت بی آبی می میرد. چون دهانی ندارد که با آن آب بنوشد.

چگونه از شر سوسک ها خلاص شویم؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد روش هایی فیزیکی و شیمیایی برای نابودی سوسک ها وجود دارد اما به غیر از سم مواد دیگری هم هستند که سوسک ها را از پا در می‌آورد یا آنها را فراری میدهد و حذف میکند..این مواد عبارتند از:

  • شکر و جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یک ماده کشنده برای ریشه کن کردن سوسک به حساب می‌آید زیرا جوش شیرین به خاطر خاصیت قلیایی خود به شدت با اسید معده سوسک واکنش داده و تولید گاز میکند و این باعث مرگ سوسک میگردد اما باید راهی پیدا کنیم که سوسک جوش شیرین را بخورد برای این منظور آن را با شکر قاطی میکنیم. سوسک شکر دوست دارد بنابراین برای غذای خوشمزه خطر خوردن جوش شیرین را به جان میخرد و تمام!

  • آمونیاک
  • اسید بوریک + آرد
  • شکر+ نشاسته ذرت

نحوه عملکرد نشاسته ذرت دقیقا شبیه به جوش شیرین است. بنابراین اگر جوش شیرین در خانه نداشتید از نشاسته ذرت استفاده کنید. از مخلوط آنها نیز میتوانید استفاده کنید. بیچاره سوسک ها!!!

روش از بین بردن سوسک
برای دانلو فایل صوتی ” روش های از بین بردن سوسک” بر روی آیکون بالا کلیک کنید

آیا سوسک ها نسبت به گذشته در برابر سموم مقاوم تر شده اند؟

براساس مطالعات جدیدی که انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که سوسک های آلمانی دیگر نسبت به بسیاری از سموم مقاوم شده اند و برای کنترل سوسک باید از سموم قوی تر و به مراتب خطرناک تر استفاده کرد. سوسک های آلمانی بیشترین سوسک های جهان هستند که تحقیقات نشان میدهد در برابر سموم تا 6 برابر مقاوم تر شده اند. این تحقیق نشان میدهد که نه تنها سوسک ها تعدادشان کاهش نیافته است بلکه روز به روز بر تعداد آنها افزوده میشود.. یک جفت سوسک میتوانند ماهانه 20 عدد از خود را تکثیر کنند.

اما یک خبر خوش!؟ بیش از هزار و ۶۰۰ گونه سوسک، تنها ۳۰ گونه از این حشرات علاقه‌مند به زندگی کردن در کنار انسان‌ها هستند. از میان این ۳۰ گونه نیز شش نوع سوسک از همه بیشتر مشهورند که بر اساس اندازه، طرح‌های روی بدنش و محل زندگی‌شان از یکدیگر قابل تشخیص هستند

هدف از خلقت سوسک چیست؟!

بارها پیش آمده که که مشتریان شرکت سمپاشی نوید سلامت از ما میپرسند هدف از خلقت سوسک چیست؟ باید بگوییم درست است که سوسک برای انسان سراسر ضرر است اما این موجود در چرخه حیات گیاهان نقش اساسی ایفا میکند. باید توجه داشت که گیاهان اولین حلقه زنجیره غذا برای بسیاری از موجودات زنده، مانند ما انسان‌ها هستند. سوسک‌ها علاوه بر کمک به گرده افشانی در گیاهان با کندن خاک، به چرخه نیتروژن که برای زندگی گیاهان بسیار ضروری است کمک می‌کنند. زاد و ولد سوسک‌ها برای سایر جانوارن مانند پرندگان و حیوانات کوچک منبع مهم تغذیه است. البته مزیت سوسک ها به اینجا هم تمام نمیشود. از آنجا که بدن سوسک منبع عظیم باکتری های بیماری زا میباشد این حشره برای اینکه خود مریض نشود به طور دایم از خود آنتی بیوتیک ترشح میکند و همین انتی بیوتیک در شرکت های بزرگ دارو سازی مورد استفاده قرار میگیرد. خب پس تا اینجا یک مزیت گیاه پزشکی و یک مزیت پزشکی را مثال زدیم و سر مهندسین بی کلاه ماند. مزیت مهندسی سوسک! این است که از نحوه حرکت و فرمت بدن سوسک برای ساختن ربات ها استفاده میشود

راه های دفع و فراری دادن سوسک کدامند؟

  • سوسک ها به نور حساس هستند بنابراین اگر شب خوابیدید و ترس از سوسک باعث شده نتوانید راحت بخوابید کافی است چراغ را روشن کنید. همگی فرار میکنند به همین راحتی
  • سوسک ها به شدت قدرت بویایی قوی دارند ضمن اینکه به شدت از بوی سیر و پیاز و سرکه و اب لیمو فراری هستند کافی است در کابینت را باز کرده و مقداری پودر سیر در محل بریزید دیگر اثری از سوسک نخواهید دید.

تقریبا تمام روش های از بین بردن، دفع و پاکسازی با سوسک در اینجا بیان شد ولی متاسفانه بیشتر مردم بدترین راه را انتخاب میکنند . اکثر افراد اگر سوسک ببینند به صورت فیزیکی ان را از پا درمیاورند. اگر دقت کرده باشید زمانی که با کفش روی سوسک میزنید از بدن آن ترشحاتی خاج میشود این ترشحات همان محتویات معده سوسک میباشد و از آنجا که معده سوسک محل حضور بیشتر باکتری های بیماری زا است پخش شدن ان روی زمین یا فرش یا موکت باعث انتشار گسترده ای از آلودگی در آن محل میشود.

اگر از دست سوسک هایی که هر شب در مزل و محل کار شما جولان میدهند خسته شده اید همین الان گوشی تلفن را بردارید و با شماره 09120791564 تماس بگیرید . کارشناسان ما ضمن پاسخگویی به سوالات شما در اسرع وقت جهت سمپاشی محل برای از بین بردن سوسک در خدمت شما هستند. همچنین شما میتوانید از طریق آیکون واتس آپ در سایت با ما در ارتباط باشید.

روش از بین بردن سوسک
برای دیدن ویدئو ” روش از بین بردن سوسک” روی عکس بالا کلیک کنید

به طور قطع حفظ نظافت و تمیزی منزل و محل کار شما اولویت اول در حذف سوسک از مناطق آلوده هست. شاید باورکردنش سخت باشه ولی نان خشکی که شما نگهداری میکنید بدون اینکه درب سطل آن را ببندید عامل فوق العاده مهم در تکثیر و تولیئ مثل و فراهم آوردن محیطی دنج برای سوسک میباشد.

به طور کلی سوسک محیط های گرم و مرطوب را دوست دارد برای همین شاید شما سوسک را زیر سینک ظرفشویی بیش از سایر مکان ها دیده باشید حالا به این موارد مواد غذایی هم اضافه کنید. دیگه اونجا میشه بهشت سوسک ها!

برای کنترل سوسک اول از همه باید محیط زندگی مون را بهسازی کنیم. این بهسازی محیط یعنی چی؟ در زیر به چند نمونه از اون اشاره میکنیم.

  • اگر درها فرسوده شدند و درز و شکاف توش میبینیم درب ها باید عوض بشن. حتی اگر درب ها هم تعویض نشدند چهارچوب اونها را باید تعمیر و یا عوض کنیم
  • تمام شکاف ها و درزها در هر جایی از دیوار گرفته تا سقف و کف ساختمان باید گرفته بشه.
  • هر به چند وقتی در اثر شستشو درز کاشی ها و سرامیک ها باز میشه. یه دوغاب ساده مشکل را حل میکنه و نه تنها منزل شما شکیل تر میشه جلوی ورود حشرات بخصوص سوسک هم گرفته میشه
  • چاه های فاضلاب محل تولید مثل سوسک هست. برای همین قراردادن درپوش روی چاه سرویس بهداشتی مانع از ورود و خروج سوسک به اتاق زایمان میشه!!!
  • نصب توری ریز در پشت درب ها و پنجره ها و هواکش ها
  • استفاده از سیستم مکانیزه برای بسته شدن درب های ورود
  • خیلی ها برای پوشاندن کف کابینت ها و کمد ها از روزنامه استفاده میکنند غافل از اینکه روزنامه غذای لاکچری برای سوسک به حساب میاد
  • استفاده از سطل زباله درب دار و پلاستیک زباله داخلش

جهت خرید م سوسک کلیک کنید

موارد بالا روش های مکانیکی مبارزه با سوسک بود اگر از همه ی این روش ها استفاده کردید و نتیجه نگرفتید باید به سراغ روش های شیمیایی بیایید. خیلی سختش نکنیم باید سمپاشی کنیم. برای سمپاشی هم دو روش وجود داره. یکی اینکه به ما زنگ بزنید و ما بیاییم منزلتون را سمپاشی کنیم. که کارمون را تا یک سال هم ضمانت میکنیم. یا اگر دوست نداشتید باز به ما زنگ بزنید تا سموم مورد نیاز را بهتون بدیم و خودتون استفاده کنید البته تو این مورد دوم ضمانتی از طرف ما نیست.

موادی هم هستند که برای سوسک خاصیت کشندگی و دور کنندگی دارن که در زیر لیستش را میاریم

استفاده از مایع کنستانتره

استفاده از جوش شیرین و شکر

استفاده از محلول آمونیاک

استفاده از نشاسته ذرت

استفاده از آرد سفید

استفاده از اسید بوریک

استفاده از کاکائو

استفاده از محلول صابون

استفاده از اسپری حشره کش

استفاده از لیسترین

استفاده از فلفل سیر و پیاز

استفاده از پینستول و سفید کننده

استفاده از تله فرمالدئید

آشنایی با سوسک

سوسک حشره ای چندش آوراز نوع بند پایان است که فوق العاده موفق عمل کرده است و در جایی از این کره خاکی نیست که ما برویم و اثری از این موجود نبینیم. از استوا گرفته تا قطب سوسک ها حضور فعال دارند. شواهدی وجود دارد که سوسک ها از موریانه ها تکامل یافته اند.جهت دریافت مشاوره از طریق واتساپ پیام دهید

بهترین روش برای از بین بردن سوسک کابینت چیست؟

احتمالا منزل شما درگیر سوسک ریز کابینت شده است که در اینترنت به دنبال راه حلی برای از بین بردن آن هستید .همه قبول دارند تجاوز سوسک‌ها به خانه تان می‌تواند تجربه‌ای واقعا هولناک باشد. وقتی یکی از آن‌ها را در آشپزخانه دیدید بدانید احتمالا مدتی است که تعداد زیادی از آن‌ها پشت دیوارهایتان کمین کرده اند.. سوسک جز حشرات کثیفی است که ناقل بیش از 100 نوع بیماری به انسان میباشد بنابراین روشن است که باید فکری برای از بین بردن آنها بکنید  دراین نوشتار  برترین روش ها  برای از بین بردن سوسک کابینت ذکر شده است. 

سمپاشی

بدون شک راحت ترین ، ایمن ترین و مطمئن ترین راه برای از بین بردن سوسک کابینت سمپاشی است ولی زمانی ما میتوانیم از آن مطمئن باشیم که کار را به متخصص آن بسپاریم. بارها پیش آمده است سمپاشی غیر اصولی یک مکان نه تنها از تعداد حشرات آنجا کم نکرده است بلکه باعث مقاومت حشره به سم شده و دیگر از بین بردن آن را در منزل به امری محال تبدیل کرده است . متاسفانه مواردی هم پیش آمده است که سمپاشی غیر اصولی باعث مرگ افراد ساکن در خانه و یا همسایگان مجاور شده است. بنابراین حتما جهت سمپاشی منزل خود به شرکت های سمپاشی دارای مجوز از وزارت بهداشت مراجعه کنید. حتی اگرفقط قصد خرید سم را دارید و خودتون میخواهید کار سمپاشی منزلتان را انجام دهید با تماس با شرکت های مجاز سم مخصوص و مناسب و ایمن را تهیه و اقدام به سمپاشی کنید.

تماس با ما

عناصر طبیعی برای از بین بردن سوسک کابینت چیست؟

در این مقاله به عناصری طبیعی می‌پردازیم که برترین روش برای از بین بردن سوسک کابینت را آموزش می‌دهد و باری خلاص شدن از شر سوسک‌ها بیش‌ترین استفاده را دارند، از جمله بوریک اسید و خاک دیاتومه و نیز دیگر مواد طبیعی که سوسک را دفع می‌کنند. علاوه بر این، رهنمود‌ها و اندازه‌ی مصرف مواد را می‌یابید که می‌توانید به آسانی به کار بگیرید تا مانع از هجوم سوسک‌ها به خانه تان شوید.پیشگیری بهتر از درمان است، بنابراین، در درجه‌ی اول تمیز نگه داشتن خانه، عاری از باقی مانده‌ی خوراکی یا طعمه‌های دیگر برای سوسک ها، می‌تواند مانع از آن شود که سوسک‌ها خانه تان را منزل خودشان بدانند.

روش از بین بردن سوسک

به طور مرتب کف خانه، هم چنین زیر و پشت وسایل آشپزخانه را جارو کنید و تمیز کنید.هرگونه کارتن شیاردار، و هرگونه کلکسیون ساک‌های پلاستیکی را از خانه بیرون ببرید، چون سوسک‌ها عاشق پنهان شدن در چنین جا‌هایی هستند.سطوح را با سرکه تمیز کنید تا ضدعفونی شود، و خوراکی را در ظرف‌هایی نگه داری کنید که هوا به آن‌ها نفوذ نمی‌کند.نگذارید سطل زباله برای مدت طولانی بماند و مطمئن شوید درب آن بسته است.سوسک‌ها موجوداتی تشنه هستند، بنابراین مطمئن شوید تمام شیر‌های آبی را که چکه می‌کنند، درست کرده اید.با این حال گاهی با وجود تلاش‌های مرتب ما برای پاکیزگی و ضدعفونی کردن، حتی ممکن است تمیزترین و بی لکه‌ترین قسمت‌های خانه هم هدف هجوم سوسک‌ها قرار بگیرد. در ادامه چند روش ایمن و طبیعی آمده است که کمک تان می‌کند از شر هجوم سوسک‌ها خلاص شوید، و از هجوم جدید جلوگیری کنید.برترین روش برای از بین بردن سوسک : از بوره و شکر استفاده کنیددرست کردن ترکیبی از بوره و شکر به نسبت ۳:۱ (۳ سهم بوره در ازای ۱ سهم شکر) روشی بی نهایت موثر برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها است.شکر سوسک‌ها را به طمع وامی دارد تا از مخفیگاه شان بیرون بیایند و آن‌ها را به ذره ذره خوردن بوره فریب می‌دهد، که برای حشرات کشنده است، اما میزان سمیت آن برای انسان‌ها به طور چشمگیری کم‌تر است- تا حدی که این ماده اغلب در بازار به عنوان پودر کمکی برای شست وشوی لباس و ظرف عرضه می‌شود

.

با این حال وقتی برای سوسک طعمه می‌گذارید، احتیاط کنید، آن را جایی قرار دهید که به آسانی برای سوسک‌ها در دسترس باشد، اما در مسیر رفت و آمد انسان یا حیوان خانگی نباشد. (توجه:هرگز عامدانه بوره یا دیگر محصولات بوریک اسید را نخورید!) مواد این طعمه را ترکیب کنید و آن را در جا‌هایی که قبلا شاهد ورود یا فرار سوسک‌ها از محل زندگی تان بوده اید، نزدیک گوشه‌ها و شکاف‌های دیوار قرار دهید، تا به زودی از بین بروند

جهت خرید سم سوسک کلیک کنید.

چگونه با اسید بوریک از شر سوسک خلاص شویم

به عنوان جایگزینی برای بوره و شکر، می‌توان با استفاده از اسید بوریک، آرد، و پودر کاکائو به نسبت ۱:۲:۱، طعمه‌ای طبیعی برای سوسک درست کرد.

مانند طعمه‌ی شکر، این ترکیب را می‌توان نزدیک شکاف‌هایی قرار داد که ورود و خروج سوسک‌ها از آن جا مشاهده شده است.
قسمت‌هایی که سوسک‌ها به طور رایج در آن یافت می‌شود شامل، پشت و زیر و سطل زباله، پشت و زیر یخچال، و در رخنه‌هایی در قرنیز‌های آشپزخانه یا سرویس بهداشتی است.

مطمئن شوید هر هفته طعمه‌ی سوسک را جایگزین می‌کنید تا از شر سوسک‌ها خلاص شوید، و طعمه‌هایی را که مرطوب می‌شوند عوض کنید، چون این روش تنها در صورتی موثر است که طعمه خشک بماند.

 تفاله قهوه را دور نریزید

قهوه خور‌ها خوشحال خواهندشد از این که بدانند پودر قهوه دفع کننده‌ای فوق العاده برای سوسک است.

اگر با سوسک مشکل دارید، تفاله قهوه‌ی استفاده شده را از فیلتر قهوه سازتان بردارید و آن را بیرون از خانه در جا‌هایی قرار دهید که گمان می‌کنید سوسک‌ها از آن وارد می‌شوند.

نزدیک پی خانه دنبال رخنه‌ها یا شکاف‌ها باشید، یا اگر خانه تان سقف کاذب دارد یا در کف زمین فضایی برای تاسیسات برق یا لوله کشی وجود دارد، به آن دسترسی پیدا کنید و به دنبال جا‌هایی باشید که احتمال وجود سوسک در آن هست. تفاله‌ی استفاده شده را در این مکان‌ها قرار دهید. این مانع از ورود سوسک‌ها به محل زندگی تان می‌شود

جهت خرید سم سوسک کلیک کنید.

خاک دیاتومه خوراکی را فراموش نکنید

خاک دیاتومه یک ماده‌ی طبیعی است که ذاتا خواص پاک کنندگی دارد، و اغلب در پودر‌های پاک کننده استفاده می‌شود، حتی زمانی در خمیردندان به طور شایع استفاده می‌شد.

هم چنین خاک دیاتومه ماده‌ای است که برای کنترل حشرات بی نظیر است. اگر از آن به درستی استفاده شود، خطر آن برای انسان‌ها و حیوانات خانگی صفر است و روشی طبیعی برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها است.

از یک فروشگاه نوسازی وسایل خانه، خاربار فروشی، یا به صورت برخط خاک دیاتومه‌ی خوراکی بخرید. (توجه:خاک دیاتومه باید برچسب “خوراکی ” داشته باشد تا مصرف آن در خانه ایمن باشد!)، آن را در بیرون خانه و محیط اطراف بپاشید.

هم چنین می‌توانیدخاک دیاتومه را در لبه‌ی پنجره‌ها و زیر درگاه‌های بیرونی قرار دهید. در عرض ۲ روز، خاک دیاتومه جادو می‌کند و خانه‌ی شما را از شر سوسک‌های ناخوانده خلاص می‌کند.

مانند طعمه‌هایی که اساس شان بوریک اسید است، خاک دیاتومه در صورت مرطوب شدن بی تاثیر می‌شود، پس بعد از بارش باران مطمئن شوید دوباره اطراف خانه تان از این ماده می‌پاشید.

آب صابون درست کنید

با پاشیدن آب صابون به سوسکی که در حال دویدن است، به وسیله‌ی یک اسپری، می‌توانید سوسک را بکشید و بعد از آن به آسانی محل را تمیز کنید، این یک روش موثر برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها است که باید به سرعت انجام شود.

به هر حال، این یک روش فعال برای کنترل آفت است، که لازم است وقتی سوسک را می‌بینید، آب صابون را به آن اسپری کنید- این روش روی سوسک‌هایی که بین کف پوش‌ها یا پشت دیوار‌ها کمین کرده اند تاثیری ندارد. اما اگر هنگامی که در انتظار یک طعمه یا تله هستید تا اثر کند، گاهی سوسک‌ها را در حال گردش در گوشه و کنار خانه می‌بینید، این شیوه‌ای موثر و کارآمد خواهدبود. به سوسک آب صابون بپاشید، سپس کثیفی ایجاددشده را تمیز کنید. این روشی بسیار ساده برای خلاص شدن از شر سوسک‌ها به طور طبیعی است.

از علف گربه استفاده کنید

نعنا گربه ای، که معمولا با عنوان سنبل الطیب، علف گربه، یا نعنا گربه‌ای شناخته می‌شود، گیاهی از تیره‌ی نعنا با بویی تند است که برای گربه‌ها جذاب است.

فواید سنبل الطیب بیش‌تر از جذب کردن گربه‌ها و درست کردن دمنوش آرام بخش اعصاب برای آدم‌ها است. شما می‌توانید از آن برای خلاص شدن از شر سوسک هم استفاده کنید (و یکی از ۱۰ برترین روش دفع پشه نیز هست).

سنبل الطیب را همان طور که برای نوشیدن درست می‌کنید آماده کنید (شما می‌توانید از دمنوش آن برای سرماخوردگی و آنفلونزا استفاده کنید)، برای هر یک فنجان آب حدودا ۱ قاشق چای خوری سنبل الطیب خشک شده را استفاده کنید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خیس بخوردیک اسپری را با این دمنوش پر کنید و این ترکیب را در سرتاسر قرنیز‌های خانه، نزدیک درزها، جایی که ممکن است سوسک‌ها پنهان شوند، پشت و زیر وسایل، و هرجای دیگری که گمان می‌کنید ممکن است سوسک‌ها در خانه تان تجمع کرده باشند، به کار ببرید.

جهت خرید سم سوسک کلیک کنید.

تله‌ی بطری نوشابه

شما می‌توانید با استفاده از یک بطری ۲ لیتری نوشابه‌ی گازدار، قیچی، یک حلقه چسب نواری، و یک فنجان آب میوه‌ی شیرین (آب گواوا و انبه برای این کار خیلی خوب جواب می‌دهد) تله‌ای موثر برای سوسک درست کنید.

با استفاده از قیچی یک سوم از بالای بطری (قسمت سر بطری) را ببرید، سپس آن را وارونه کنید و سر و ته روی بطری بریده شده بگذارید، تا حالت قیفی شکل به سمت درون بطری ایجاد کند.

قسمت بریده شده را با بقیه‌ی بطری بچسبانید، سپس یطری را، از طریق قسمت قیفی شکل، با آب میوه‌ای به انتخاب خودتان پر کنید.

بطری را جایی بگذارید که احتمال دارد سوسک باشد و صبر کنید، همین! سوسک‌ها آب میوه‌ی خوشمزه را بو می‌کشند و دوان دوان می‌آیند، اما نمی‌توانند از بطری فرار کنند، به این طریق در تله می‌افتند- این گونه می‌توانید سوسک‌ها را بکشید. این روش برای زمانی مناسب است که تعداد کمی سوسک سرگردان در خانه تان است، نه یک هجوم در ابعاد گسترده.

مشاوره و سفارش سمپاشی تحت نظر وزارت بهداشت: 02177681330  

 اسپری اسانس

علم ثابت کرده است استفاده از اسانس‌های گزینش شده می‌تواند برای دفع حشرات و پیشگیری از هجوم آن‌ها خوب جواب بدهد.

در ۲۰۰۱ پژوهشگران دانشگاه آبرن طی پژوهشی پی بردند که اسانس نعنا برای بیش از یک گونه سوسک بی نهایت سمی است.

برای ساختن یک دفع کننده‌ی سوسک طبیعی، یک اسپری را با آب پر کنید و ۲۰ قطره اسانس نعنای کوهی یا نعنای زینتی یا سرو به آن اضافه کنید.

این ترکیب را به شدت تکان بدهید و هم بزنید (در برخی از انواع آن ۲ قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه می‌شود یا از آب صابون استفاده می‌شود) و “محل‌هایی را که مشکل سوسک دارد” – هرگونه برآمدگی یا فضا بین دیوار و قرنیز، پشت و زیر وسایل خانه (ماشین لباسشویی، مایکروویو، یخچال) -اسپری کنید.

این روش نه تنها سوسک‌های موجود را می‌کشد و ورود سوسک‌های جدید را به تاخیر می‌اندازد، بلکه رایحه‌ای خنک و خشک به جا می‌گذارد! این روشی جالب است.

 چند حبه سیر در مناطقی که تحت هجوم سوسک‌ها قرار گرفته است بگذارید.

سیر دارای بوی تندی است که معمولا سوسک‌ها را دور نگه می‌دارد. سوسک‌ها نمی‌توانند بوی سیر را تحمل کنند و به سرعت آن جا را ترک خواهند کرد.

مواد مورد نیاز:
چند حبه سیر تازهروش انجام کار:
– همه‌ی حبه‌های سیر را پوست بکنید.
– حبه‌ها را در مناطق آسیب دیده و مناطق اطراف آن قرار بدهید.
– اجازه بدهید به مدت دو تا سه روز بماند و بعد آن‌ها را بردارید و به جای شان سیر تازه بگذارید.
– این کار را به مدت دست کم ده روز انجام بدهید تا سوسک‌ها از آن جا نقل مکان کنند!
۱۰. مقداری برگ بو در قسمتی که سوسک دارد، بریزید.
برگ بو یکی دیگر از گیاهان دارویی تند است که سوسک‌ها از آن بیزار هستند. بوی برگ بو باعث دور شدن سوسک‌ها می‌شود و آن‌ها را از خانه تان فراری خواهد داد.
مواد مورد نیاز:
– یک مشت برگ بوی تازه یا خشک
– هاون
روش انجام کار:
مقدار برگ بو بردارید و آن‌ها را با استفاده از هاون بکوبید و تبدیل به پودر کنید.
– هنگامی که برگ‌ها پودر شدند آن‌ها را در مناطقی که سوسک‌ها لانه کرده اند، مناطقی که سوسک‌ها زیاد از آن‌ها عبور و مرور می‌کنند یا هر منطقه‌ی دیگری از خانه که مورد هجوم واقع شده است، بریزید.
– اجازه بدهید پودربرگ بو به مدت ۵ تا ۷ روز بماند.
– یک هفته‌ی دیگر هم این کار را تکرار کنید تا از شر سوسک‌ها خلاص شوید.
دو روش دیگر برای از بین بردن سوسک‌ها
با استفاده از وازلین یک تله‌ی ژله‌ای تهیه کنید.
تله‌ی ژله‌ای وازلین برای به دام انداختن و کشتن سوسک‌های مزاحمی که در خانه‌ی شما لانه کرده اند، شگفتی می‌آفریند. چسبندگی و ضخامت وازلین سوسک‌ها را به دام خواهد انداخت و باعث خواهد شد که آن‌ها در تله بمیرند.

شماره تماس شرکت سمپاشی سوسک : 02177681330

مواد مورد نیاز:
– وازلین
– قاشق
– چند تکه مقوا که به شکل مربع برش خورده است
– مواد غذایی مانند نان، چیزی شیرین و یا هر خوراکی دیگری که سوسک‌ها را جذب خود می‌کند.
روش انجام کار:
– یک تکه مقوا بردارید و روی آن یک قاشق غذاخوری وازلین بمالید.
– ماده‌ی غذایی را روی آن بگذارید.
– تله را در مناطقی که مورد هجوم سوسک‌ها قرار گرفته بگذارید.
– اجازه بدهید تله به مدت دست کم یک هفته بماند و هر چند روز یک بار به آن سر بزنید و ببینید در چه وضعیتی است.
– هنگامی که یک یا چند سوسک در تله وجود دارد، آن را بردارید و دور بیندازید و به جایش یک تله‌ی تازه بگذارید.
خلاص شدن از شر سوسک‌ها از بستنی تله بسازید.
اگر شما بستنی باقی مانده در یخچال دارید که کسی قصد خوردن آن را ندارد، می‌توانید از آن به عنوان یک تله‌ی سوسک بسیار عالی استفاده کنید. قند موجود در بستنی سوسک را جذب خود می‌کند و چسبندگی آن، آن‌ها را به دام می‌اندازد. هنگامی که بستنی ذوب شد، سوسک در آن غرق می‌شود.

جهت خرید سم سوسک کلیک کنید.

مواد مورد نیاز:
– کمی بستنی
روش انجام کار:
– بستنی را در جایی که سوسک‌ها زیاد عبور و مرور می‌کنند یا در نزدیکی لانه شان قرار بدهید.
– اجازه بدهید تله‌ی بستنی به مدت چند روز بماند.
– دائم تله را چک کنید و وقتی دیدید چند سوسک در دام افتاده اند، تله‌ی بستنی را بردارید و دور بریزید.

استفاده از تله خیار برای نابودی سوسک ریز کابینت

شاید باورتان نشود ولی اگر یک خیار را در ظرف آلمینیومی قرار دهید و بگذارید یک شب بماند، آب خیار با آمینیوم ظرف واکنش نشان داده و بویی ایجاد میکند که بسیار برای سوسک مشمئز کننده است. خیلی طو نمیکشد که دیگر اثری از سوسک در منزل خود نمیبینید.

آمونیاک درمان درد سوسک کابینت

آمونیاک جز موادی است که به شدت تحریک کننده است بوی قوی آن باعث فراری دادن سوسک میشود . کافی است دو فنجان از پودر آمونیک را داخل یک ظرف آب بریزید و آن را داخل چاه های فاضلاب بریزید. منظور از چاه فاضلاب سینک روشویی و ظرفشویی، کف شور آشپزخانه، حمام و سرویس های بهداشتی است. این کار را دوبار در هفته به مدت دو هفته انجام دهید تا دیگر اثری از سوسک کابینت نبینید.

روش های فیزیکی برای از بین بردن سوسک

تا اینجا هر روشی که برای نابودی سوسک به آن اشاره شد جز روش های شیمیایی بود اما چند روش ساده و مهم وجود دارد که برای از بین بردن سوسک ها و یا بهتر بگوییم جلوگیری از ورود سوسک به منزل شما وجود دارد.

دور نگه داشتن آب و غذا از محیط زندگی سوسک

به طور کلی سوسک ها به شدت به جاهای گرم و مرطوب و تاریک گرایش  دارند. بنابراین دور نگه داشتن آنان از رطوبت آنها را فرار ی میدهد. سوسک بدون نوشیدن آب یک هفته بیشتر دوام نمیاورد در حالی که اگر غذا نخورد تا یکماه زنده میماند. پس اگر در منزل شیری دارید که چکه میکند و یا نشت آب از محلی دارید حتما آن را درست کنید. از این خاصیت برای از بین بردن سوسک هم استفاده میشود زیرا طعمه های ژلاتینی وجود دارد که سوسک جهت رفع تشنگی به سمت آن می‌آید. این طعمه نه تنها مشکل تشنگی سوسک را حل نمیکند بلکه او را تشنه تر میکند. و به این ترتیب سوسک از بین می‌رود. جهت تهیه طعمه ها با شماره های 02177681330  و  09120791564 تماس بگیرید تا همکاران ما این طعمه های فوق العاده را برایتان ارسال کنند. شما همچنین میتوانید با کلیک روی عکس زیر این ظعمه ها را به صورت اینترنتی همین الان سفارش دهید

نظافت اصل اساسی برای نابودی سوسک

سوسک از جمله حشراتی است که همه چیز میخورد ولی یک نکته وجود دارد آنها عاشق چربی هستند. بنابراین کافی است که باقیمانده غذا در ظرف شما شسته نشود ، مهمانی به راه میوفتد و همه سوسک ها دعوتند! پس یادتان باشد بعد هر وعده غذایی ظرف های آن را بشویید.

غذایتان را پنهان کنید

غذا‌ها را در ظروف سربسته نگهداری کنید و برای مدت زیادی غذا‌ها را در محیط آشپزخانه رها نکنید. شب‌ها ظرف‌های کثیف را داخل سینک ظرفشویی رها نکنید. بهترین جا برای نگهداری میوه‌ها نیز داخل یخچال است.

زباله در خانه نگهداری نکنید

سوسک ها هم برای تغذیه و هم برای تولید مثل و تخمگذاری به شدت به اشغال علاقه دارند. زیرا در سطل زباله هم غذا هست و هم رطوبت و هم تاریکی. بنابراین یادتان  باشد که درب سطل زباله را باز نگذارید و خیلی سریع زباله را از منزل خود دور کنید.

سم سوسک کش

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن Dead-cockroach.jpg است

برای آشنایی و خرید سموم سوسک کش اینجا را کلیک کنید

سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه

سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه، قابل اطمینان‌ترین روش برای نابودی این موجودات سرسخت است. سوسک‌های ریز سیاه خانگی یا همان سوسک آشپزخانه که به سوسک کابینت یا سوسک آلمانی هم معروف هستند، از دیگر انواع سوسک‌ها بسیار کوچک‌تر هستند؛ به همین دلیل به آسانی درون درزها و شکاف‌ها مخفی می‌شوند. این نوع از سوسک‌ها در مقابل سموم بسیار مقاوم‌اند؛ همین‌طور، مهم‌ترین نکته در مورد سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه، سمپاشی تخم سوسک‌ها است. در این مطلب موارد ضروری در مورد سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه توضیح داده شده است. مراحل سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه اگر مشکل سوسک ریز آشپزخانه یا سوسک آلمانی دارید، حتماً به این فکر می‌کنید که چطور می‌توان از شر یکی از سرسخت‌ترین آفات موجود، خلاص شد. سوسک‌های آلمانی درون همه چیز نفوذ می‌کنند، به سرعت تکثیر می‌شوند و می‌توانند به مدت چند ماه بدون غذا و دو هفته بدون آب زنده بمانند. این موجودات ریز قطعا یک چالش بزرگ برای شما محسوب می‌شوند اما با ابزار و محصولات مناسب، می‌توانید پیروز نبرد با سوسک‌های آلمانی شوید. قبل از این که از یک فرد حرفه‌ای برای سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه کمک بگیرید، چند اقدام ضروری هست که خود شما می‌توانید انجام. دهید تا بهترین نتیجه‌ی ممکن حاصل شود.

پاک‌سازی محیط و مبارزه با سوسک ریز آشپزخانه پاک‌سازی، مهم‌ترین مرحله سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه است. کوتاهی در نظافت منظم و صحیح منزل، اولین دلیل ظهور سوسک ریز آشپزخانه است. درست مانند بیش‌تر آفات، سوسک ریز آشپزخانه هم به 3 چیز برای ادامه‌ی حیات خود نیاز دارد: غذا، آب و پناهگاه. اگر حتی بتوانید یکی از این موارد را حذف کنید، جمعیت سوسک‌ها یا به شدت کاهش می‌یابد یا به جای دیگری نقل مکان می‌کنند.

حذف منابع غذای سوسک ریز آشپزخانه حذف منابع غذای سوسک ریز آشپزخانه، یک نبرد همیشگی برای دفع این نوع سوسک‌ها است. در ادامه به مهم‌ترین راهکارها برای حذف منابع غذایی این نوع سوسک‌ها می‌پردازیم.
•    وسایل آشپزخانه را تمیز کنید.
•    ‌کابینت‌ها را خالی کنید و آن‌ها را تمیز کنید.
•    صرف غذا را تنها به یک بخش از خانه محدود کنید.
•    هرشب قبل از خواب، کف آشپزخانه را به طور کامل جاروبرقی بکشید.
•    تمام قسمت‌های خانه را هر 2-3 روز یک بار جاروبرقی بکشید.
•    هرشب بر روی کانترهای آشپزخانه اسپری گندزا بزنید.
•    ظرف غذای حیوان خانگی خود را هر شب خالی کنید یا در کیسه پلاستیک بگذارید.
•    غذاها را در ظرف‌های عایق نگهداری کنید.
•    از سطل زباله‌ای استفاده کنید که در آن به خوبی چفت می‌شود و هر شب قبل از خواب، آشغال‌ها را به بیرون از خانه منتقل کنید. 2. حذف منابع آب سوسک ریز آشپزخانه گرچه حذف تمام منابع آب تقریبا غیرممکن است، اما حذف عمده‌ی منابع موجود، باعث کاهش رشد سوسک ریز آشپزخانه می‌شود.
•    شیرها و لوله‌های آبی که چکه می‌کنند را تعمیر کنید.
•    لوله‌هایی که عرق می‌کنند را تعمیر کنید.
•    قبل از خواب، سینک‌های آشپزخانه و حمام و دستشویی را با دستمال توالت به طور کامل خشک کنید.
•    وان و دوش را کاملاً خشک کنید.
•    اسفنج و اسکاچ‌های شست و شوی ظرف را در پلاستیک‌های غیر قابل نفوذ یا درون ماشین ظرفشویی قرار دهید.
•    ظرف آب حیوانات خانگی باید شب‌ها بیرون از خانه گذاشته شود یا به طور کامل خشک شود و صبح‌ها مجددا پر شود.
•    مسواک‌های مرطوب هر شب درون پلاستیک دربسته و غیر قابل نفوذ قرار داده شوند. 3. حذف پناهگاه‌های سوسک ریز آشپزخانهسوسک‌ ریز آشپزخانه، شکاف‌های باریک یا درزها و روزنه‌های تاریک دیوارها را برای پنهان‌شدن ترجیح می‌دهند. هرچقدر می‌توانید این مکان‌ها را دررزگیری کنید. در اینجا به مواردی اشاره شد که خودتان می‌توانید برای درمان سوسک ریز در آشپزخانه به کار بگیرید و پس ار آن از یک فرد حرفه‌ای برای سمپاشی این سوسک ریز سیاه کمک بگیرید تا تمام سوسک‌های ریز آشپزخانه از منزل شما برای همیشه رخت ببندند. افراد زیادی به دنبال قوی‌ترین سم سوسک ریز برای از بین بردن سوسک ریز خانگی می‌گردند. با یک جست و جوی ساده در اینترنت یا بازار، با انواع و اقسام سموم که اغلب هم تحت عنوان سم قوی برای سوسک ریز معرفی می‌شوند مواجه می‌شوید. اما پیشنهاد می‌شود این کار را به افراد متخصص و شرکت‌های معتبر بسپارید تا نه خودتان سردرگم شوید نه از نتیجه‌ای که باید حاصل شود مأیوس شوید. خطرات سوسک آلمانیسوسک‌ ریز آشپزخانه با آلوده‌کردن مواد غذایی از طریق عوامل بیماری‌زای موجود در توالت‌ها، زباله‌ها و … باعث انتقال
•    بیماری‌های باکتریایی، اسهال، وبا
•    بیماری‌های ویروسی، فلج اطفال
•    حمل تخم کرم‌های انگلی
و همچنین واکنش‌های آلرژیک مانند ناراحتی پوستی، خارش، تورم پلک و ناراحتی‌های تنفسی میَ‌شوند. در آخر لازم به ذکر است که سوسک ریز آشپزخانه یکی از سرسخت‌ترین آفات موجود است که به سادگی منزل شما را ترک نمی‌کند. تنها راه تضمینی برای نابودی این آفات، سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه است. لازم است این کار با نهایت دقت و طبق اصول انجام ش ود تا برای همیشه از شر این سوسک‌ها خلاص شوید. بنابراین بهتر است سمپاشی سوسک ریز آشپزخانه را به افراد حرفه‌ای و تکنسین‌های سمپاشی بسپارید.

ویرایش

فروشگاه سموم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی