آموزش وردپرس
خانه / سمپاشی ساختمان مسکونی، تجاری ، اداری،درمانی و صنعتی / سمپاشی کارخانه – سمپاشی محیط‌های صنعتی

سمپاشی کارخانه – سمپاشی محیط‌های صنعتی

سمپاشی کارخانجات

سمپاشی کارخانجات سمپاشی صنایع

مقدمه

در مبحث سمپاشی منازل  علتهای مختلفی برای اینکه افراد جامعه برای حفظ آرامش خود و رفاه زندگی خود به سمپاشی و مبارزه با حشرات و جوندگان رو می‌آورند ذکر شد از جمله ایجاد ترس و وحشت و مسایل بهداشتی اما این موارد شاید دلیل قانع کننده ای نباشد برای اینکه مدیر یک کارخانه تصمیم به صرف هزینه برای کنترل حشرات و جوندگان در صنعت خود بگیرد. فرض کنید به یک مدیر کارخانه گفته شود کارخانه نیاز به سمپاشی دارد چون شرکت سوسک دارد و کارکنان از سوسک میترسند! در بیشتر مواقع مدیر با یک لبخند کنایه آمیز از کنار این مسئله عبور می‌کند. پس دلیل اصلی اینکه کارخانجات به سمپاشی و کنترل حشرات و جوندگان در محل کار روی می‌آورند چیست؟

ضرر مالی و جانی. مدیر یک شرکت زمانی که میبیند حضور حشرات و جوندگان موذی در کارخانه باعث میشود شرکت از حضور آنها متضرر شده و از طرفی ممکن است خطرات جانی ( نیش مار و عقرب و رتیل) و بهداشتی برای سیستم به وجود آمده است  آن را دلیلی قانع کننده برای خود می داند که شروع به کنترل این موجودات در کارخانه کند.

دلایل لزوم سمپاشی و کنترل حشرات و جوندگان در صنایع و کارخانجات

  • ایجاد اختلال در کار ماشین آلات

بارها اتفاق افتاده است که وجود برخی از خزندگان و جوندگان در کارخانجات باعث توقف تولید شده است به عنوان مثال فرض کنید یک مار به زیر یک دستگاه می‌رود. اپراتور به منظور حفظ جان خود دستگاه را خاموش می‌کند و از سایر کارگران هم کمک میخواهد تا بتوانند مار را از محل دور کنند و یا آن را از بین ببرند. در برخی مواقع که حتی تلاش ها نتیجه هم نمیدهد و مدیران شرکت مجبور میشوند از آتش نشانی برای رفع این مشکل کمک بخواهند  که باعث میشود ساعت ها تولید متوقف شود . برخی جوندگان مثل موش علاقه زیادی به جویدن کابل های برق دارند و این باعث میشود برق یک کارخانه قطع شود و قطع برق یعنی توقف تولید = ضرر مالی. چندین سال پیش یکی از شرکت های خودروسازی از شرکت سمپاشی نوید سلامت درخواست کرد که برای سمپاشی و طعمه گذاری و کنترل حشرات و جوندگان مراجعه کند وعلت اصلی این درخواست این بود که یک موش به سراغ یکی از پست های برق شرکت رفته بود و جویدن کابلها باعث قطع برق یکی از سالنهای تولید شده بود. از آنجا که برای تولید کل پروسه باید مرحله به مرحله انجام شود قطع برق در یک سالن به معنی توقف تولید در کل شرکت میباشد. فکر کنید برای شرکتی که ساعتی 30 دستگاه خودرو تولید میکند. قطعی برق برای چندین ساعت چه ضرر مالی را متوجه کارخانه می‌کند.

  • ایجاد سوراخ و منافذ در سقف و دیوار ها
  • آتش سوزی و ایجاد خفگی

حشرات و جوندگان و پرندگان برای اینکه سرپناهی برای خود داشته باشند لانه سازی میکنند. موارد متعددی پیش آمده است که این موجودات با ساخت لانه در منافذ و دودکش ها باعث برگشت گاز ناشی از وسایل گرم کننده مثل منواکسید کربن شده اند و باعث ایجاد مسمومیت ناشی از منواکسید کربن و یا حتی مرگ کارکنان شده اند. این رفتار حشرات و جوندگان باعث آتش سوزی نیز شده است

  • آسیب به محصولات نهایی شرکت و برند شرکت

این مشکل بیشتر برای صنایع غذایی اتفاق می‌افتد. فکر کنید یک عدد کیک یا همبرگر خرید میکنید. موقعی که درآن را باز میکنید با صحنه مشمئز کننده مدفوع یه جونده مثل موش و یا دست و پای له شده سوسک مواجه میشوید. این گونه اخبار خیلی سریع در شبکه های اجتماعی انتشار پیدا میکند و شما می‌توانید در کمتر از چند ساعت فیلمی که از این صحنه گرفتید را در تلگرام فراگیر کنید! و این یعنی نابود شدن برند یک شرکت که سالها برای آن زحمت کشیده است این موضوع در مواقعی میتواند حتی منجر به ورشکستگی یک صنعت و بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران شود.

  • ایجاد فاجعه ایمنی

کارگرانی را فرض کنید که در ارتفاع روی یک میله آهنی مشغول به کار هستند.ناگهان یکی از کارگران سر میخورد و از ارتفاع به پایین پرت می‌شود. موضوع مورد بررسی قرار میگیرد. این مسئله حتی در ارزیابی ریسک واحد ایمنی و بهداشت هم مورد توجه قرار نگرفته است. بررسی های مکرر یک دلیل ساده را برای مرگ و یا نقص عضو دائمی این کارگر بیان میکند. “پای کارگر روی مدفوع یک پرنده رفته است” کارگر سر خورده است !”

حشرات و جوندگان در صنایع غذایی

صنعت تولید و بسته بندی مواد غدایی یک صنعت بسیار رقابتی است که نیازمند سختگیرانه ترین استانداردهای ایمنی و بهداشت و کیفیت است. وجود آلودگی مواد غذایی ناشی از فعالیت حشرات و جوندگان تاثیرات منفی بالایی بر جذب مشتری در این صنعت میگذارد. شرکت ایمن محیط سیلک با برند سمپاشی نوید سلامت آمادگی خود را برای همکاری با شرکتها،صنایع و کارخانجات جهت کنترل حشرات و جوندگان اعلام میدارد.

مشکلات رایج آفات در شرکت های تولیدی مواد غذایی

در حالی که تعداد زیادی از گونه آفت درصنایع مواد غذایی وجود دارد، مجرمان عمده عبارتند از:

جوندگان : موشها مشکل آفت اصلی برای صنایع هستند.  این جونده 10 برابر بیشتر از غدایی که مصرف میکند مواد غدایی را نیمه کاره رها میکند!  عادت به جویدن کابل های برق دارد  و باعث ایجاد خطر اتصال کوتاه و آتش سوزی می‌شود  و این باعث می‌شود هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری و تمیز کردن محل به شدت افزایش پیدا کند.

 

  • سوسک : سوسک آفت اصلی برای صنعت فرآوری مواد غذایی است. سوسک می توانید تعدادی از بیماری ها، مانند سالمونلا، اسهال خونی و وبا را منتقل کند.
  • مگس : مگس بر روی یک طیف گسترده ای از مواد غذایی از جمله مدفوع و زباله تغذیه می کند. آنها قادر به ایجاد آلودگی باکتریایی، برای مثال، سالمونلا و وبا عوامل بیماری زا هستند
  • آفات انباری : همانطور که  نام نشان می دهد در حال حاضر، این حشرات به طور عمده از آفات مواد غذایی میباشد.

 

شرکت سمپاشی نوید سلامت  با ارائه اقدامات پیشگیرانه کنترل آفات برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به آلودگی اولیه، درمان غیر سمی برای هر آفت میکند

پیشگیری آفات و گزارش خدمات یک عنصر مهم در روند کاری شرکت خدمات سمپاشی نوید سلامت می‌باشد. متخصصین ما شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد کنترل حشرات و جوندگان در شرکت خود لطفا با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی