آموزش وردپرس
خانه / سمپاشی کرونا / ضدعفونی و گندزدایی ویروس کرونا

ضدعفونی و گندزدایی ویروس کرونا

تماس با ما

ضد عفونی و گندزدایی ویروس کرونا

تمیز کردن و ضد عفونی کردن و گندزدایی  ویروس کرونا

بیان مسئله

در مورد کرونا ویروس جدید (SARS-CoV-2) که باعث بیماری کرونا 2019 (COVID-19) می شود ، چیزهای زیادی می آموزید. براساس آنچه در حال حاضر در مورد COVID-19 شناخته شده است ، شیوع آن از فرد به فرد دیگر در بین مخاطبین نزدیک (در حدود کمتر از 180 سانتیمتر ) بیشتر اتفاق می افتد. این نوع انتقال از طریق قطرات تنفسی اتفاق می افتد. از طرف دیگر ، انتقال کروناویروس جدید به افراد از سطوح آلوده به ویروس اثبات نشده است. مطالعات اخیر حاکی از آن است که افرادی که به این ویروس آلوده شده اند اما علائم ندارند نیز در انتشار COVID-19 نقش دارند. انتقال coronavirus معمولاً بیشتر از طریق قطرات تنفسی از طریق اشیاء و سطوح ، صفحه کلید ، اسباب بازی ها ، و غیره اتفاق می افتد. شواهد فعلی نشان می دهد که SARS-CoV-2 ممکن است ساعتها در  روز در سطوح مختلف از سطوح مختلف زنده بماند. تمیز کردن سطوح به وضوح کثیف و به دنبال آن ضد عفونی کردن بهترین اقدامات برای پیشگیری از COVID-19 و سایر بیماریهای تنفسی ویروسی در خانوارها و محلات جامعه است.

هنوز مشخص نیست که چه مدت هوای داخل اتاق اشغال شده توسط شخصی که دارای COVID-19 تایید شده است ، به طور بالقوه عفونی باقی مانده است. در هنگام تصمیم گیری در مورد مدت زمان بستن اتاقها یا مناطقی که افراد قبل، از آن استفاده می کنند ، امکانات اتاق مانند اندازه اتاق و طراحی سیستم تهویه (از جمله گردش آب [تغییرات هوا در ساعت] و محل تأمین و خروجی های خروجی) را در نظر بگیرند. ضد عفونی اولیه، اتخاذ تدابیری برای بهبود تهویه در یک منطقه یا اتاق که شخصی در اثر بیماری COVID-19 بیمار بوده و یا مشکوک به آن بوده است به کوتاه شدن مدت زمان برداشتن قطرات تنفسی از هوا کمک خواهد کرد.


هدف

این راهنمایی توصیه هایی راجع به تمیز کردن و ضد عفونی خانوارهایی که افراد تحت بررسی (PUI) یا افراد دارای COVID-19 تأیید شده ساکن هستند یا ممکن است در انزوا باشند) ارائه می دهد. این هدف با هدف محدود کردن بقای ویروس در محیط ها انجام می شود. اگر اطلاعات اضافی در دسترس باشد ، این توصیه ها به روز می شوند.

این دستورالعمل ها روی تنظیمات خانه متمرکز شده و برای عموم مردم در نظر گرفته شده است.

تمیز کردن به از بین بردن میکروب ها ، خاک و ناخالصی ها از سطوح اشاره دارد. این میکروب ها را نمی کشد ، اما تعداد آنها را کاهش داده و خطر شیوع عفونت را کاهش می دهد.
ضد عفونی کننده به استفاده از مواد شیمیایی برای از بین بردن میکروب های روی سطوح اشاره دارد. این فرآیند لزوماً سطوح کثیف را تمیز نمی کند یا میکروب ها را از بین نمی برد ، بلکه با از بین بردن میکروب های روی سطح پس از تمیز کردن ، می تواند خطر انتشار عفونت را کاهش دهد.

توصیه های کلی برای تمیز کردن معمول و ضد عفونی سطوح در خانه ها:

اعضای جامعه می توانند تمیز کردن معمول سطوح آلوده را مرتباً انجام دهند (برای مثال: جداول ، میز کار ، سوئیچ های سبک ، دسته مبل  ، میز ، توالت ، سینک ، و وسایل الکترونیک . مواد ضد عفونی کننده دارای برچسب هستند . برچسب ها حاوی دستورالعمل هایی برای استفاده ایمن و موثر از محصول تمیز کننده از جمله موارد احتیاطی هستند که هنگام استفاده از محصول باید از جمله مواردی مانند پوشیدن دستکش و اطمینان از تهویه مناسب هنگام استفاده از محصول استفاده کنید.
برای لوازم  الکترونیک ، دستورالعمل های روی مواد ضدعفونی کننده  را باید اجرایی کرد. برای ضد عفونی کردن صفحه نمایش لمسی ، از دستمال مرطوب یا اسپری حاوی حداقل 70٪ الکل استفاده کنید. سطوح را کاملاً خشک کنید تا از جمع شدن مایعات جلوگیری شود.

سطوح که معمولا همه به آن دست میزنند  (به عنوان مثال جداول ، صندلی های دارای پشتی سخت ، درب ، سوئیچ های سبک ، تلفن ها ، تبلت ها ، صفحه نمایش لمسی ، کنترل از راه دور ، صفحه کلید ، دستگیره ، میز ، توالت ، سینک باید روزانه و به طور مرتب ضد عفونی گردد . تا آنجا که ممکن است ، یک بیمار باید در یک اتاق خاص و به دور از افراد دیگر در خانه خود ، در قرنطینه قرار بگیرد.

فروشگاه سموم

فروشگاه ایمن شاپ

شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی