آموزش وردپرس
خانه / دسته‌بندی نشده / سمپاشی حشرات – چراغ هایی با کارایی تله! برای به دام انداختن حشرات

سمپاشی حشرات – چراغ هایی با کارایی تله! برای به دام انداختن حشرات

چراغ هایی برای روشنایی خیابان ها ابداع شده که پشه ها را به خود جذب می کند و در دام می اندازد. کارشناسان امیدوارند با کمک این چراغ ها از گسترش بیماری هایی مانند مالاریا جلوگیری کنند.

چراغ هایی برای روشنایی خیابان ابداع شده که پشه ها را به دام می اندازند. این چراغ های خیابانی به وسیله انرژی باد و خورشید روشن می شوند. آنها نور مافوق بنفش (فرابنفش (به انگلیسی: Ultraviolet) یا به اختصار UV، موجی است در گستره امواج الکترومغناطیسی با طول موجی در محدوده ۱۰ تا ۴۰۰ نانومتر که کوتاه‌تر از نور مرئی و بلندتر از پرتو ایکس است. به بیانی دیگر انرژی آن کمتراز پرتو ایکس، ولی بیشتراز نور مرئی است. اشعه UV در نور خورشید موجود است و تقریباً شامل ۱۰٪ از تمام امواج منتشر شده از سطح خورشید می‌شود. این اشعه هم چنین در هنگام جوشکاری قوس الکتریکی منتشر می‌شود. همچنین برای تولید آن از لامپ‌های مخصوصی از جمله لامپ سیاه یا لامپ بخار جیوه استفاده می‌شود. )را به سطحی از دی اکسید تیتانیوم (
دی اکسید تیتانیوم، همچنین به عنوان تیتانیوم(۴) اکسید یا تیتانیا شناخته شده، پدیداریِ طبیعی اکسیدتیتانیوم است با فرمول شیمیایی TiO2. هنگامی که به عنوان رنگدانه استفاده می‌شود، به نام‌های تیتانیوم سفید، رنگدانه سفید۶ (PW6)، یا CI 77891 خوانده می‌شود. به‌طور کلی منبع آن از ایلمنیت، روتیل و آناتاز تأمین می‌شود. کاربردهای وسیعی از جمله رنگ کرم‌های ضدآفتاب و رنگ‌های خوراکی دارد. هنگامی که به عنوان رنگ غذا استفاده می‌شود، عدد ئی آن ۱۷۱ است. تولید جهانی در سال ۲۰۱۴ حدود ۷٫۵ میلیون تن بود و این مقدار در حال افزایش است. )می تابانند. این روند مقادیر اندکی از دی اکسید کربن را منتشر می کند که پشه ها به آن جذب می شوند.

از سوی دیگر یک فن حشرات را درون تور به دام می اندازد.

کارشناسان امیدوارند با استفاده از این ابزار بتوانند از گسترش بیماری های خطرناکی که با پشه منتقل می شوند (مانند مالاریا) جلوگیری کنند.

سمپاشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی