آموزش وردپرس
خانه / سمپاشی کرونا / کرونا ویروس: همه شما احتیاج دارید بدانید در مورد راه های پیشگیری و ریسک

کرونا ویروس: همه شما احتیاج دارید بدانید در مورد راه های پیشگیری و ریسک

این مقاله برگرفته از یک مقاله خارجی در مورد ویروس کرونا میباشد که توسط شرکت سمپاشی دیلیت ترجمه و در اختیار شما قرار گرفته است.

coronavirus چیست؟

مطابق WHO ، كروناویروسها خانواده ویروسهایی هستند كه باعث ایجاد بیماری هایی از سرماخوردگی گرفته تا بیماریهای شدیدتر مانند سندرم حاد تنفسی حاد (SARS) و سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) می شوند.

این ویروس ها در ابتدا از حیوانات به مردم منتقل می شدند. به عنوان مثال ، SARS از گربه های اهلی به انسان منتقل می شد در حالی که MERS از نوع شتر به انسان منتقل می شد.

چندین تاج شناخته شده در حیوانات در حال گردش هستند که هنوز انسان را آلوده نکرده اند.

نام coronavirus از واژه لاتین corona گرفته شده است ، به معنی تاج یا هاله. در زیر میکروسکوپ الکترونی ، به نظر می رسد که توسط یک تاج خورشیدی احاطه شده است.

coronavirus رمان ، که در تاریخ 7 ژانویه توسط مقامات چینی شناسایی و از آن زمان با نام SARS-CoV-2 شناخته شد ، سویه جدیدی است که قبلاً در انسان مشخص نشده بود. در مورد آن چیزهای کمی شناخته شده است ، اگرچه انتقال انسان به انسان نیز تأیید شده است.
COVID-19 آنچه در یک نام است

علائم چیست؟

طبق WHO علائم عفونت شامل تب ، سرفه ، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است.

در موارد شدیدتر ، می تواند منجر به ذات الریه ، نارسایی اندام های متعدد و حتی مرگ شود.

تخمین های فعلی دوره جوجه کشی – زمان بین عفونت و شروع علائم – از یک تا 14 روز است. بیشتر افراد آلوده طی پنج تا شش روز علائم خود را نشان می دهند.

با این حال ، بیماران آلوده همچنین می توانند بدون علامت باشند ، به این معنی که علیرغم داشتن ویروس در سیستم های خود ، هیچ علائمی از خود نشان نمی دهند.

چقدر کشنده است؟

با بیش از 24000 مرگ و میر ثبت شده ، تعداد تلفات ناشی از ویروس جدید کورنو ویروس بیش از حد از شیوع SARS 2002-2003 ، که منشاء آن نیز در چین بوده است ، عبور کرده است.

SARS حدود 9 درصد از مبتلایان را آلوده کرد – نزدیک به 800 نفر در سراسر جهان و بیش از 300 نفر فقط در چین. MERS ، که به طور گسترده ای گسترش نیافت ، کشنده تر بود و یک سوم از افراد آلوده را کشت.

در حالی که کروناویروس جدید از نظر تعداد موارد گسترده تر از SARS است ، براساس WHO ، میزان مرگ و میر تقریباً کمتر از 3.4 درصد است

کجا گزارش شده است؟

از 16 مارس ، تعداد بیشتری از موارد در خارج از سرزمین اصلی چین نسبت به داخل کشور ثبت شده است ، و این نشانگر یک نقطه عطف جدید در گسترش همه گیر جهانی است.

این ویروس از سراسر چین به سراسر چین شیوع یافته است و WHO را بر آن داشته تا شیوع بیماری COVID-19 را به یک بیماری همه گیر اختصاص دهد.

انتقال انسان به انسان پس از ثبت موارد بدون ارتباط آشکار با چین آشکار شد.

برای جلوگیری از گسترش آن چه کاری انجام می شود؟

دانشمندان در سراسر جهان در حال مسابقه برای تولید واکسن هستند ، اما هشدار داده اند که به احتمال زیاد کسی قبل از سال 2021 برای توزیع گسترده در دسترس نخواهد بود.

در همین حال ، تعداد فزاینده ای از کشورها مجموعه ای از اقدامات گسترده را برای کاهش سرعت گسترش تاج از جمله تعطیلی در سطح کشور ، ممنوعیت تجمعات ، تعطیلی مدارس ، رستوران ها ، کافه ها و کلوپ های ورزشی و همچنین صدور اجباری از کار انجام داده اند.

شرکتهای هواپیمایی بین المللی پروازهای سراسر جهان را لغو کرده اند. برخی از کشورها ورود غیر شهروندان به سرزمین خود را ممنوع کرده اند ، و چندین کشور دیگر شهروندان خود را از خارج کشور تخلیه کرده اند.

این ویروس از کجا منشا گرفته است؟

مقامات بهداشتی چین هنوز در تلاشند تا منشأ ویروس را تعیین كنند كه به گفته آنها احتمالاً از یك غذای دریایی در ووهان چین بدست آمده است كه حیوانات وحشی نیز به طور غیرقانونی معامله می شدند.

در 7 فوریه ، محققان چینی گفتند که ویروس می تواند از طریق حیوانات آلوده به قاچاق غیرقانونی ، که از نظر غذا و دارو در آسیا جایزه می گیرند ، از یک گونه آلوده به حیوانات به انسان سرایت کند.

دانشمندان به خفاش ها یا مارها به عنوان منبع احتمالی ویروس اشاره کرده اند.

آیا این یک اورژانس جهانی است؟

بله ، این شیوع یک بیماری اضطراری جهانی است ، WHO در 30 ژانویه اعلام کرد و در 11 مارس هنگامی که بحران را یک بیماری همه گیر اعلام کرد ، زنگ خطر را بیشتر کرد.

هشدار بین المللی بهداشت ، فراخوانی از کشورها در سراسر جهان برای هماهنگ کردن پاسخ خود تحت هدایت WHO است.

از سال 2005 به هنگام رسمی شدن این اعلامیه ، پنج فوریت بهداشت جهانی وجود داشته است: آنفولانزای خوکی در سال 2009 ، فلج اطفال در سال 2014 ، ابولا در سال 2014 ، زیکا در سال 2016 و ابولا دوباره در سال 2019.

آیا افراد سیگاری در معرض خطر بیماری کروناویروس هستند؟

آژانس اتحادیه اروپا برای کنترل بیماری می گوید ، استعمال سیگار می تواند افراد را در معرض عوارض جدی ناشی از عفونت کروناویروس قرار دهد.

مركز اروپایی كنترل و پیشگیری از بیماری (ECDC) در ارزیابی روزآمد خود از خطرات ناشی از تاج ویروس ، افراد سیگاری را در بین افراد بالقوه آسیب پذیر در برابر COVID-19 قرار داد.

به نظر می رسد که افراد سیگاری مستعد ابتلا به عوارض تنفسی ناشی از این بیماری هستند و ECDC گفت که توصیه می شود آنها را به عنوان یک گروه آسیب پذیر بالقوه شناسایی و تأیید کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *