به نظر شما خسارت میلیاردی موش به اقتصاد میتواند حرف درستی باشد؟ موش ها جوندگانی هستند که نه تنها در با حمله به مواد غذایی خسارت مالی به بار می‌آورند بلکه با انتقال بیماری خسارت جانی نیز به انسان وارد میکنند.. اینکه نام جونده را روی موش گذاشته اند به دلیل عادات رفتاریشان میباشد. آنها دندان هایی دارند که مدام بزرگ میشوند مگر اینکه چیزی را دایم بجون. برای همین از هیچ چیز نمیگذرند و مدام در حال جویدن هستند حالا میخواهد گنم و بادام زمینی باشد یا سیمان و چوب و کابل برق.

خسارت میلیاردی موش به اقتصاد
سمپاشی موش توسط شرکت سمپاشی نوید سلامت

سه نوع موش وجود دارد که از نظر مرفولوژی و تیپ ظاهری با هم متفاوت میباشند. یکی موش خانگی است این موش از بقیه کوچکتر بوده و قادر است از سوراخی به اندازه یک سکه عبور کند. اینگونه موش ها قادرند ضرر های اقتصادی زیادی به انسان وارد کنند ضمن اینکه از نظر بهداشتی مشکلات زیادی ایجاد میکنند.

گونه دوم به اصلاح به آنها رت میگوین و به موش نروژی نیز مشهور هستند. مشخصه ترین چیزی که آنها را از بقیه جا میکند دم دراز آنهاست که چندین برابر حجم بدن این موش است.

موش ها مخزن بسیاری از بیماری ها هستند و قادرند تعداد زیادی از انگل ها را به انسان منتقل کنند. وقتی فضله موش روی مواد غذایی مثلاً آجیل (که آن‌ را نمی‌شوییم) قرار می‌گیرد، چنانچه به سالمونلا آلوده باشد، ما مسمومیت پیدا می‌کنیم. ادرار اینها آلوده‌کننده است. اگر توی آب بریزد، اینها آلوده به لپتوسپیر هستند و می‌توانند آب‌ها را آلوده کنند. اگر لپتوسپیر با پوست تن تماس پیدا کند، از پوست می‌گذرد و به خون راه پیدا می‌کند و موجب یرقان می‌شود. از طریق گاز گرفتن برخی میکروب‌ها را منتقل می‌کنند. از طریق کک و کنه، بیماری‌ها را منتقل می‌کنند و به طور کلی می‌توان گفت اینها مخزن بیماری‌ها هستند؛ چه از طریق ادرار و مدفوع، چه از طریق گاز گرفتن و چه از طریق حشراتی که روی تن‌شان زندگی می‌کند. البته در مورد هاری، شک داشتیم که اینها بتوانند هاری را منتقل کنند.

خسارت میلیاردی موش به اقتصاد

متاسفانه مواردی مشاهده شده است که موش به سراغ بچه ها رفته و از گوشت آنها تغذیه میکنند. چندین گزارش در زمینه حمله موش به نوزاد منتشر شده است . پس اگر بگوییم موش ها علاوه بر غلات گوشتخوا هم هستند سخنی به گزاف نگفته ایم.

نکته جالب اینجاست که یک جفت موش قادر هستند ر عرض یک سال با زاد و ولد تعدادشان را به 500 عدد برسانند!

خب فرض کنید که 500 عد موش در مکانی مثی انبار سیلو وجو ارند. به نظرتان چیزی از غلات باقی میماند. یا وارد یک کارخانه شده و کابل های برق را بجوند به نظرتان ضرر اقتصادی ناشی از قطع برق و یا آتش سوزی قابل محاسبه هست

اصلا فرض کنید وارد موزه شده و یک جنس عتیقه را بجود و…..

خالا دیگر هزیه های بهداشتی که ناشی از اشغال تخت در بیمارستان را میشود را دیگر حساب نمیکنیم.

خسارت میلیاردی موش به اقتصاد

موش نیز مانند هر موجود زنده دیگری به آب و غذا و پناهگاه نیاز دارد. اگر هر کدام از آها را از موش بگیریم قادر به ادامه حیات نیت و یا بهتر بگوییم ادامه حیات برایش سخت میشود. موش های خانگی و یا شهری خیلی اهل لانه سازی نیستند. آنها ترجیح میدهند در سوراخی پنهان شوند بنابراین روی پل جوی ها و سوراخ درختان میتواند محیط مناسبی برای آنها باشد.

برای مبارزه با موش میتوان از روش های مختلفی استفاده کرد. استفاده از روش های فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و مکانیکی از این نمونه اند. در کلا شهر تهران حتی شهرداری مجبور به تیراندازی به سمت موش ها هم شده است که البته خیلی برایش نتیجه بخش نبوده است.

موش جونده ای است که ر شب فعالیت میکن بنابراین در صورتی که شما در اتاقی در منزلتان و یا محل کارتان در روز موش دیدید بدانید که تعداد آنها آنقدر زیاد شده است که به خود جرات داده اند در روزهم جولان بدهند.

شرکت سمپاشی نوی سلامت آمادگی خود را جهت مبارزه با انواع موش در منازل، کارخانه ها و ادارات اعلام میکند. کافی است با شماره های ذیل تماس بگیرید تا در کمتر از یک هفته مشکل شما به طور کامل حل شود.

هدف شرکت ارایه خدمات ارزان نیست بلکه کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است و کا را با ضمانت به شما تحویل میدهد. ” با آرامش زندگی کن”

خسارت میلیاردی موش به اقتصاد

جهت مشاهده فیلم مربوط به پست بالا روی عکس زیر کلیک کنید.

خسارت میلیاردی موش به اقتصاد.خسارت میلیاردی موش به اقتصاد.خسارت میلیاردی موش به اقتصادخسارت میلیاردی موش به اقتصادخسارت میلیاردی موش به اقتصادخسارت میلیاردی موش به اقتصادخسارت میلیاردی موش به اقتصادخسارت میلیاردی موش به اقتصادخسارت میلیاردی موش به اقتصادخسارت میلیاردی موش به اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *