آموزش وردپرس
خانه / سمپاشی سوسک / روش از بین بردن سوسک
سمپاشی منازل- چگونه منزل خود را سمپاشی کنیم؟

روش از بین بردن سوسک

تماس با ما

آیا میدانید روش از بین بردن سوسک چیست؟ این سوالی است که در تمام تاریخ توسط انسان ها بارها و بارها پرسیده شده است. سوسک حشره ای چندش آوراز نوع بند پایان است که فوق العاده موفق عمل کرده است و در جایی از این کره خاکی نیست که ما برویم و اثری از این موجود نبینیم. از استوا گرفته تا قطب سوسک ها حضور فعال دارند. شواهدی وجود دارد که سوسک ها از موریانه ها تکامل یافته اند.

انواع سوسک را بشناسیم

وقتی اسم سوسک را میشنویم ممکن است اولین چیزی که به ذهنمان میرسد حشره ای است قهوه ای رنگ چندش آور که در سرویس های بهداشتی و یا کابینت آشپزخانه آن را دیده ایم اما جالب است بدانید که بیش 120 گونه سوسک با اشکال مختلف وجود دارد. با توجه به اینکه این مبحث در موضوع بحث ما نمیکنجد برای آشنایی فقط به نام آنها اشاره میکنیم.

آشنایی با سوسک کابینت

به طور کلی 4 گونه سوسک وجود دارد که با انسان خو گرفته اند و ما همواره آنها را در خانه و آشپزخانه گرفته تا رستوران و غذا خوری و سرویس بهداشتی میبینیم. این 4 گونه عبارتند از:

  • سوسک آلمانی

غالب ترین نوع سوسک خانگی است و کنترل آنها بسیار مشکل است برخی از منابع منشا آن را اروپا و برخی دیگر آفریقا میدانند. این سوسک در بین سایر سوسک ها از همه مقاوم تر هستند و جالب است بدانید سوسک آلمانی به عنوان خطرناک ترین آفت در سطح جهان شناخته شده است حتی برخی محققین بر این باورند که بین اپیدمی سرطان و این سوسک ها ارتباط نزدیکی وجود دارد.

این سوسک ها 7 روز بعد از بلوغ جفت گیری میکنند. نگهداری از تخم ها توسط حنس ماده انجام میشود و 15 تا 40 روز طول میکشد. این حشرات قدرت تولید مثل فوق العاده بالایی دارند به طوری که هر سوسک ماده آلمانی در یکسال میتواند 30000 حشره جدید به وجود آورد!!! طول عمر حشره بالغ 6 تا 10 ماه است.

  • سوسک شرقی

منشا آن را روسیه و آفریقا اعلام کرده اند . این مدل سوسک بر خلاف سایر گونه های سوسک که مناطق گرم و مرطوب را میپسندند بیشتر به مناطق معتدل علاقه مندند . سوسک شرقی حدود 6 ماه عمر میکند

  • سوسک آمریکایی

سوسک آمریکایی از نظر ابعاد و اندازه بسیار بزرگتر از سوسک آلمانی است ولی به مراتب ضعیف تر نیز میباشد به طور متوسط اندازه آن 3 تا 4 سانتیمتر میباشد. این مدل سوسک یک هفته بعد از بلوغ عمل جفت گیری را انجام میدهند . نکته جالب اینجاست که سوسک بالغ به وسیله آب دهانش تخم ها را به گوشه و کنار میچسباند و با خرده نان، کاغذ پاره و فضولات آن را میپوشاند. تولید مثل سوسک آمریکایی بسیار کمتر از سوسک آلمانی هست و یک سوسک قادر است در یکسال تنها 150 سوسک ایجاد کند. این سوسک بعد از مدل آلمانی خود بیشترین میزان فراوانی را در خانه ها دارند. سوسک آمریکایی اغلب بعد از یک بارندگی سنگین به خانه ها هجوم میاورند. چاههای فاضلاب، درخت و درختچه های کنار ساختمان ها و یا ریشه های آویزان درخت ها ورود سوسک به خانه را آسان میکند

روش از بین بردن سوسک

  • سوسک استرالیایی

اینگونه سوسک ها در نواحی جنوب و گرم ایران مانند سواحل خلیج فارس انتشار دارند، رنگ آن خرمایی و اندازه آن تا 3.5 سانتیمتر میرسد. حشره بالغ بین 4 تا 6 ماه عمر میکند . این مدل سوسک نیز مثل سایر همنوعان خود مناطق گرم و مرطوب را برای زنگی ترجیح میدهد. سوسک استرالیایی علاقه زیادی به خوردن گیاهان دارد و در گلخانه ها زیاد مشاهده میشود. همچنین به پنبه کاری ها هم حمله میکند.

اما آنچه ما ایرانی ها بیشتر میبینیم دو گونه سوسک آلمانی و سوسک آمریکایی هست.

سوسک ها بیشتر در کجا زندگی می‌کنند؟

  • مجاری فاضلاب،
  • چاه توالت،
  • زیرزمین،
  • انباری‌ها،
  • شوفاژ‌خانه‌ها،
  • هرگونه اثاث ثابت و بدون استفاده در خانه،
  • توده زباله،
  • توده روزنامه و یا کتاب،
  • زباله دان،
  • کابینت ها،
  • کشوها،
  • دستشویی،
  • حمام، پشت و زیر یخچال و اجاق گاز،
  • چاهک ها،
  • پریز‌های برق،
  • درزها و شکاف‌های دیوا،
  • سقف، کفپوش،
  • پشت کاغذ‌دیواری،
  • زیر کاشی ها و موزاییک های لق و پشت لوله های گاز و آب.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دانشمندان برای اینکه بفهمند سوسک ها بیشتر در کجا زندگی میکنند تا بتوانند روش های کنترل آنان را دریافته و از کسترش سوسک جلوگیری کنند دست به ابداعاتی مثل نصب دوربین روی بدن آنها زده اند. محققان دانشگاه واشنگتن یک دوربین رباتیک جدید توسعه داده‌اند که به اندازه‌ای کوچک و سبک است که می‌تواند در پشت یک سوسک قرار بگیرد و از آنجا به صورت بیسیم کنترل شود تا به چیزهای مختلف تمرکز کند و فیلمبرداری کند. در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر از کار علمی دارید میتوانید نتایج این پژوهش را در مجله ذکر شده پیدا کنید. ” Science Robotics

به طور کلی هر جایی که غذا و رطوبت و تاریکی باشد سوسک هم هست. شک نکنید

سوسک ها چه بیماری هایی به انسان منتقل می‌کنند؟

سوسک ها حشراتی هستند که قادرند تعداد زیادی میکرو ارگانیسم از باکتری گرفته تا ویروس از نوع بیماری زا و غیر بیماری زا را در دستگاه گوارش خود و همچنین روی بدن و شاخک ها و پرز های بدن خود حمل کنند . از طرفی یک سوسک قبل از اینکه شروع به تغذیه کند روی غذا استفراغ میکند و این عادت غذایی بد باعث میشود بسیاری از باکتری های بیماری زایی که در دستگاه گوارش سوسک وجود دارد به غذا منتقل شود و زمانی که انسان از آن غذا تغذیه میکند عملا به جای غذا مشغول خوردن باکتری و ویروس بیماری زا است.

پرز بدن آنها نیز منتقل کننده انواع بیماری ها به انسان است. از آنجا که یک سوسک به همه جا سر میزند و از همه چیز تغذیه میکند ( از محتویات چاه توالت گرفته تا سس گوجه فرنگی روی غذا) ناقل بالقوه ای برای انتقال بسیاری از بیماری ها میباشد.

بیماری هایی که توسط سوسک به انسان منتقل میشوند عبارتند از:

  • فلج اطفال،
  • قارچ های بیماری زا،
  • تب زرد،
  • وبا،
  • یفتری،
  • سل و
  • انواع اسهال های خونی
  • آلرژی با علایمی نظیر عطسه، آبریزش از بینی و چشم و حتی مشکلاتی شبیه آسم شوند.

سوسک ها چه چیزی میخورند؟

ما همیشه سوسک ها را در محیط اطراف خود میبینیم ولی هیچ وقت این سوال برایمان پیش نیامده که سوسک ها چه چیزی میخورند؟ آنها از چه چیزی تغذیه میکنند؟

جواب این سوال یک کلمه است: سوسک همه چیز خوار است!ز غذاهای انسان گرفته همچون گیاهان، سبزیجات، برنج، هویج، نان، شیر، مواد قندی، قهوه، روغن تجمع یافته اطراف اجاق گاز و یا مواد غیر‌خوراکی نظیر: کاغذ، مقوا، صابون، حشرات مرده (حتی سوسری های مرده)، پارچه، کتاب، مدفوع، خلط سینه، زخم‌های انسانی، هرگونه موجود مرده، چسب، چرم، ته سیگار، خمیر دندان، رنگ، مو و ناخن انسان.

روش های مبارزه با سوسک

نحوه از بین بردن سوسک
روش از بین بردن سوسک
  • مبارزه فیزیکی با سوسک

منظور از مبارزه فیزیکی تمامی روش هایی است که به صورت مکانیکی و بدون استفاده از مواد شیمیایی سوسک را میکشیم و یا از محل فراری میدهیم. بهسازی محیط و از بین بردن پناهگاه آنها بهترین روش برای از بین بردن سوسک هست. گفتیم پناهگاه سوسک، مگر سوسک ها پناهگاه هم دارند؟ جواب بله هست پس نام میبریم

چهارچوب های درب های فرسوده

لیه شکاف های دیوار‌ها، کف، سقف، درزهای بین پله های و غیره

بین کاشی ها، بین دیوار و کف و حاشیه اطراف قرنیز‌ها

محل نگهداری زباله

مجاری فاضلاب .

خب حالا که فهمیدیم که پناهگاه سوسک کجاست پس باید فکری کنیم که این پناهگاه تخریب شود. بنابراین باید

چارچوب‌ درهای فرسوده عوض شود.

کلیه شکاف های دیوار‌ها، کف، سقف، درزهای بین پله های و غیره با سیمان یا مصالح دیگر ساختمانی دقیقا گرفته شود.

بند کشی بین کاشی ها، بین دیوار و کف و حاشیه اطراف قرنیز‌ها تجدید شود.

رعایت نظافت و بهداشت ساختمان‌‌ها، جمع‌آوری و حمل بهداشتی و دفع زباله.

جلوگیری از ریخت و پاش مواد غذایی.

پوشاندن مجاری فاضلاب با توری مناسب و استفاده از توری ریز در مدخل فاضلاب و دهانه لوله‌های فاضلاب.

  • مبارزه شیمیایی با سوسک
روش از بین بردن سوسک
نحوه مبارزه با سوسک

منظور از مبارزه شیمیایی همان سمپاشی سوسک است اما سمپاشی به چند روش مختلف انجام میشود که در زیر به آنها اشاره شده است

سمپاشی ابقایی:

منظور از سمپاشی ابقایی این است که سموم حشره کش که دارای انواع کلره، فسفره و … میباشد را در محل هایی مانند چاه فاضلاب، حمام، سرویس های بهداشتی، پشت ماشین لباسشویی، پشت ماشین ظرفشویی، پشت آبگرمکن، پشت گاز، داخل و زیر کابینت و … بریزیم

گردپاشی:

گرد پاشی معمولا دورتادور دیوار انجام میشود. روشی است که توسط شرکت های سمپاشی به ندرت مورد استفاده قرار میگیرد.

طعمه گذاری

خیلی از مواقع سوسک ها به انواع مواد غذایی دسترسی دارند مثلا در آشپزخانه های صنعتی همیشه چیزی پیدا میشود که سوسک ها بخورند برای همین دز اینگونه مواقع از روش طعمه گذاری استفاده میشود.

  • استفاده از شکارچیان طبیعی

برخی از حشرات و جوندگان هستند که علاقه زیادی به خوردن سوسک دارند اینها حتی تخم های خود را در کپسول های سوسک قرار میدهند. این موجوادت عبارتند از:

قورباغه ها،

جوجه تیغی ها،

لاک پشت ها،

مارمولک ها،

موش ها،

هزارپایان

و یک نوع زنبور

شیوه زندگی سوسک ها چگونه است؟

حیوان تنبل پستانداری است که نماد انسان های تنبل است. این حیوان در روز جهانی تنبل ها زیاد در صفحات اینستاگرام میبینیم. اما مطلبی که جالب است بدانید این است که سوسک ها هم دست کمی از آنها ندارند. . سوسک ها در روز 18 ساعت استراحت میکنند و قادرند تا 80 درصد از زندگی خود را در استراحت مطلق به سر ببرند.

نکته جالب دیگر در مورد سوسک این است که این حشره میتواند تا 40 دقیقه بدون اینکه نفس بکشد زنده بماند. بعضی وقتها فشار شلنگ را بر روی سوسک میگیریم و آن را به سمت چاه فاضلاب هدایت میکنیم و فکر میکنیم آن را غرق کردیم اما ماجرا بر خلاف تصور ماست.

سوسک موجودی است که مثل انسان قابلیت درک درد را دارد. پس اگر با دمپایی به جان سوسک افتادید سعی کنید با همان ضربه اول او را بکشید و زجر کششان نکنید.

گفتیم که سوسک فوق العاده تنبل است و 18 ساعت در شبانه روز را در خواب ناز به سر میکند اما کافی است که شما را با دمپایی ببیند یا مارمولکی را رویت کرده و احساس خطر کند. با سرعت قهرمان دو سرعت المپیک میدود ، بله 1 متر بر ثانیه سرعت اوست.

چنانچه سر یک سوسری قطع گردد، سوسری قادر است تا یک هفته زنده بماند. پس از یک هفته تنها به علت بی آبی می میرد. چون دهانی ندارد که با آن آب بنوشد.

چگونه از شر سوسک ها خلاص شویم؟

همانطور که در بالا به آن اشاره شد روش هایی فیزیکی و شیمیایی برای نابودی سوسک ها وجود دارد اما به غیر از سم مواد دیگری هم هستند که سوسک ها را از پا در می‌آورد یا آنها را فراری میدهد و حذف میکند..این مواد عبارتند از:

  • شکر و جوش شیرین

جوش شیرین به عنوان یک ماده کشنده برای ریشه کن کردن سوسک به حساب می‌آید زیرا جوش شیرین به خاطر خاصیت قلیایی خود به شدت با اسید معده سوسک واکنش داده و تولید گاز میکند و این باعث مرگ سوسک میگردد اما باید راهی پیدا کنیم که سوسک جوش شیرین را بخورد برای این منظور آن را با شکر قاطی میکنیم. سوسک شکر دوست دارد بنابراین برای غذای خوشمزه خطر خوردن جوش شیرین را به جان میخرد و تمام!

  • آمونیاک
  • اسید بوریک + آرد
  • شکر+ نشاسته ذرت

نحوه عملکرد نشاسته ذرت دقیقا شبیه به جوش شیرین است. بنابراین اگر جوش شیرین در خانه نداشتید از نشاسته ذرت استفاده کنید. از مخلوط آنها نیز میتوانید استفاده کنید. بیچاره سوسک ها!!!

روش از بین بردن سوسک
برای دانلو فایل صوتی ” روش های از بین بردن سوسک” بر روی آیکون بالا کلیک کنید

آیا سوسک ها نسبت به گذشته در برابر سموم مقاوم تر شده اند؟

براساس مطالعات جدیدی که انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که سوسک های آلمانی دیگر نسبت به بسیاری از سموم مقاوم شده اند و برای کنترل سوسک باید از سموم قوی تر و به مراتب خطرناک تر استفاده کرد. سوسک های آلمانی بیشترین سوسک های جهان هستند که تحقیقات نشان میدهد در برابر سموم تا 6 برابر مقاوم تر شده اند. این تحقیق نشان میدهد که نه تنها سوسک ها تعدادشان کاهش نیافته است بلکه روز به روز بر تعداد آنها افزوده میشود.. یک جفت سوسک میتوانند ماهانه 20 عدد از خود را تکثیر کنند.

اما یک خبر خوش!؟ بیش از هزار و ۶۰۰ گونه سوسک، تنها ۳۰ گونه از این حشرات علاقه‌مند به زندگی کردن در کنار انسان‌ها هستند. از میان این ۳۰ گونه نیز شش نوع سوسک از همه بیشتر مشهورند که بر اساس اندازه، طرح‌های روی بدنش و محل زندگی‌شان از یکدیگر قابل تشخیص هستند

هدف از خلقت سوسک چیست؟!

بارها پیش آمده که که مشتریان شرکت سمپاشی نوید سلامت از ما میپرسند هدف از خلقت سوسک چیست؟ باید بگوییم درست است که سوسک برای انسان سراسر ضرر است اما این موجود در چرخه حیات گیاهان نقش اساسی ایفا میکند. باید توجه داشت که گیاهان اولین حلقه زنجیره غذا برای بسیاری از موجودات زنده، مانند ما انسان‌ها هستند. سوسک‌ها علاوه بر کمک به گرده افشانی در گیاهان با کندن خاک، به چرخه نیتروژن که برای زندگی گیاهان بسیار ضروری است کمک می‌کنند. زاد و ولد سوسک‌ها برای سایر جانوارن مانند پرندگان و حیوانات کوچک منبع مهم تغذیه است. البته مزیت سوسک ها به اینجا هم تمام نمیشود. از آنجا که بدن سوسک منبع عظیم باکتری های بیماری زا میباشد این حشره برای اینکه خود مریض نشود به طور دایم از خود آنتی بیوتیک ترشح میکند و همین انتی بیوتیک در شرکت های بزرگ دارو سازی مورد استفاده قرار میگیرد. خب پس تا اینجا یک مزیت گیاه پزشکی و یک مزیت پزشکی را مثال زدیم و سر مهندسین بی کلاه ماند. مزیت مهندسی سوسک! این است که از نحوه حرکت و فرمت بدن سوسک برای ساختن ربات ها استفاده میشود

راه های دفع و فراری دادن سوسک کدامند؟

  • سوسک ها به نور حساس هستند بنابراین اگر شب خوابیدید و ترس از سوسک باعث شده نتوانید راحت بخوابید کافی است چراغ را روشن کنید. همگی فرار میکنند به همین راحتی
  • سوسک ها به شدت قدرت بویایی قوی دارند ضمن اینکه به شدت از بوی سیر و پیاز و سرکه و اب لیمو فراری هستند کافی است در کابینت را باز کرده و مقداری پودر سیر در محل بریزید دیگر اثری از سوسک نخواهید دید.

تقریبا تمام روش های از بین بردن، دفع و پاکسازی با سوسک در اینجا بیان شد ولی متاسفانه بیشتر مردم بدترین راه را انتخاب میکنند . اکثر افراد اگر سوسک ببینند به صورت فیزیکی ان را از پا درمیاورند. اگر دقت کرده باشید زمانی که با کفش روی سوسک میزنید از بدن آن ترشحاتی خاج میشود این ترشحات همان محتویات معده سوسک میباشد و از آنجا که معده سوسک محل حضور بیشتر باکتری های بیماری زا است پخش شدن ان روی زمین یا فرش یا موکت باعث انتشار گسترده ای از آلودگی در آن محل میشود.

اگر از دست سوسک هایی که هر شب در مزل و محل کار شما جولان میدهند خسته شده اید همین الان گوشی تلفن را بردارید و با شماره 09120791564 تماس بگیرید . کارشناسان ما ضمن پاسخگویی به سوالات شما در اسرع وقت جهت سمپاشی محل برای از بین بردن سوسک در خدمت شما هستند. همچنین شما میتوانید از طریق آیکون واتس آپ در سایت با ما در ارتباط باشید.

روش از بین بردن سوسک
برای دیدن ویدئو ” روش از بین بردن سوسک” روی عکس بالا کلیک کنید

روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.روش از بین بردن سوسک.

فروشگاه سموم

فروشگاه ایمن شاپ

شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی