آموزش وردپرس
خانه / سمپاشی ساس / روش از بین بردن ساس
روش سمپاشی ساس

روش از بین بردن ساس

تماس با ما

به نظر شما روش از بین بردن ساس جیست؟ ساس حشره ای است خونخوار و قدرتمند با قدرت تولید مثل بالا ولی کوچک و ریز است. بر خلاف بسیاری از حشرات که دنبال جای کثیف برای زندگی میگردند و عدم نظافت مناسب خانه حضور آنها را پر رنگ تر میکند، حشره ساس اصلا اینگونه عمل نمی کند و شما آن را حتی در اتاق های یک هتل لوکس هم میبینید. در این مقاله سعی بر آن شده است تا هر آنچه در مورد حشره ساس به صورت کاربردی وجود دارد را ذکر کنیم.

ساس حشره ای خونخوار است که فقط از موجودات خونگرم تغذیه میکند. وخون انسان خوشمزه ترین غذایی است که برای به دست آوردن آن حتی حاضر است جان خود را از دست بدهد. دو گونه ساس وجود دارد ولی آنچه اهمیت پزشکی دارد ساس تخت خواب است که شب ها موقعی که در خواب راحت هستیم به سراغمان می‌اید و تا صبح آرامش را از ما میگیرد.. ساس تختخواب بدنی تخت دارد و ازمانی که خون میخورد شکم آن باد میکند و گرد میشود.مبل‌های راحتی، تشک تخت، لباس و سایر وسایل نرم و پارچه‌ای می‌توانند محیط مناسبی برای زندگی این حشرات باشند. این حشرات همچنین تاریکی را ترجیح می‌دهند.

ساس جز حشراتی است که فقط موقع خواب به انسان و یا سایر موجودات حمله میکند و در صبح و یا زمانی که شما بیدار هستید اثری از ساس نمیبینید. این حشره از ساعت 1 نیمه شب تا 5 صبح بیشترین فعالیت را دارد. جالب اینجاست زمانی که ساس انسان را میگزد ممکن است تا 14 روز اثری از نیش حشره در محل نباشد. البته خیلی از مواقع هم همان لحظه جای آن متورم میشود ، این بستگی به فیزیولوژی بدن انسان دارد

روش از بین بردن ساس
سمپاشی ساس توسط شرکت سمپاشی نوید سلامت

از کجا بفهمیم در خانه ساس وجود دارد؟

اگر دیدید که شب چیزی شما را میگزد و آن را پیدا نمیکنید کافی است نگاهی به لبه های تشک تخت خواب، گوشه های کاغذ دیواری که بلند شده اند ، گوشه و کنار کمد ها ، میز ها و دراور ها بیاندازید. وجود لکه های قهوه ای تیره روی تشک و ملحفه و تخت هم میتواند نشان از آلودگی محل با ساس باشد. این لکه ها در واقع مدفوع ساس است. در صورتی که آلودگی خیلی زیاد باشد بویی شبیه به بوی گشنیز را در منزلتان حس خواهید کرد.

روش های مبارزه با ساس

به طور قطع برای اینکه مطمن شوید در خانه ساس دارید یا نه باید از یک متخصص کمک بگیرید. کارشناسان شرکت سمپاشی نوید سلامت این کار را برای شما انجام میدهند.. ساس حشره ای است که قدرت تولید مثل بالایی دارد بنابراین اگر آن را دیدید و یا احساس کردید در خانه ساس دارید موضوع را پشت گوش نیاندازید. روش های مختلفی برای مبارزه با ساس وجود دارد. یکی از این روش ها سمپاشی است. متاسفانه بسیاری از افراد برای حل این مشکل به عطاری ها و یا سم فروشی ها مراجعه میکنند و سمومی تهیه میکنند که نه تنها منجر به حل مشکل نمیشود بلکه بدن حشره را نسبت به سموم مقاوم میکند.

برای خلاص شدن از شر ساس باید موارد زیر را در نظر بگیرید

  • با توجه به اینکه از بین بردن ساس کار راحتی نیست، چون این حشرات نسبت به آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌های معمولی مقاوم هستند و اگر دقت کافی نداشته باشید، به‌راحتی دیده نمی‌شوند باید از اقدام خودسرانه جهت مبارزه با ساس پرهیز کنید
  • استفاده از جاروبرقی بدر از بین بردن تخم ساس و حتی خود حشره تاثیر بسزایی دارد
  • درصورتی که شرایط حادی داشته باشید، ممکن است به کمک متخصصان نیاز پیدا کنید. شرکت سمپاشی نوید سلامت در این مورد از متخصصان مجرب بهره میگیرد. کافی است تلفن را برداشته و با شماره 02177681330 تماس بگیرید. دیگر بقیه کار را به ما بسپارید.
  • قبل از اینکه تمام کارهای بالا را انجام دهید باید ابتدا محل اختفا ساس ها را پیدا کنیم گزش ساس در شب انجام میشود بنابرابراین اگر دیدید شب ها یک دراکولا به شما حمله میکند و خون شما را میمکد به احتمال زیاد ساس دارید وجود لکه های قهوهای تیره که ناشی از مدفوع ساس میباشد روی ملحفه و یا حتی قطره های خون روی تخت و خارش شدید محل گزش نشان از وجود ساس در محل است.
  • کرما تاثیر بسزایی در دور کردن ساس از محل دارد شستن لباس‌ها و ملحفه با آب داغ، یکی از روش‌های مؤثر برای از بین بردن ساس است. گرمای بالای 45 درجه به مدت یک ساعت ساس را از بین میبرد. در صورتی که بتوانیم دما را به بالای 60 درجه برسانیم دیگر اثری از ساس نخواهد بود اما رساندن دما به این حد آن هم برای منزل کار آسانی نیست. در مواردی مشاهده شده است که صاحبخانه برای این منظور از شعله آتش استفاده کرده است. استفاده از آتش همانا و به آتش کشیدن خانه همان. برای اینکه موفق شویم به وسیله گرما ساس را نابود کنیم استفاده از بخار شوی میتوانید گزینه خوبی باشد.
  • تله هایی برای به دام انداختن ساس وجود دارد که به صورت پد های چسبناکی هستند که زیر پایه تخت قرار میگیرد و ساس زمانی که از مخفیگاه خود خارج میشود و از پایه تخت به منظور حمله به انسان بالا میرود در آن گیر می افتد البته این را هم بگوییم که این پد ها زیبایی خانه را از بین میبرد و ظاهر ناخوشایندی را در محیط ایجاد میکند.
  • سرما نیز در از بین بردن ساس موثر است اما کاربردی نیست . برای از بین بردن ساس با سرما باید حداقل به مدت 4 روز دمایی محیط را به منفی 18 درجه سانتیگراد برسانیم که برای شرایط غیرآزمایشگاهی مناسب نیست.
  • برخی از مواد شیمیایی هستند که میتوانند حشره ساس را از بین ببرند این مواد عبارتند از: یرترین (pyrethrins) و پیرتروئید (pyrethroids) که از گل داوودی به دست می‌آیند ، مواد خشک‌کننده‌ای مثل بوریک اسید و خاک دیاتومه که پوشش محافظ بدن حشرات را از بین می‌برند ، مواد زیست‌شیمیایی همچون روغن چریش که به‌صورت پرس سرد تولید شده باشد پیرول (pyrroles)، نیکوتینوئید (neocotinoids)، نوع مرکبی از نیکوتین که بر سیستم عصبی حشرات تأثیر می‌گذارد.

در صورتی که شک کردیم در خانه ساس داریم باید چکار کنیم؟

گزش شبانه حشره ای ما را از دل خواب بیرون میکند. شب اول به آن اعتنا نمیکنیم ولی انگار دست بردار نیست و هر شب میگزد. تو اینترنت سرچ میکنیم و شک میکنیم که در خانه ساس داریم. به دنبال نشانه های ان میرویم تا مطمنم شویم که حشره ساس است. اما این نشانه ها جیست؟

روش از بین بردن ساس

  • لکه خون بر روی ملحفه
  • وجود ساس در محل استراحت حیوان خانگی
  • خرید وسایل دست دوم در یکی دو هفته اخیر
  • مسافرت در یکی دو هفته اخیر که باعث انتقال ساس از هتل و یا محل اقامت شما به منزل شده است

از چه کارهایی برای مقابله با ساس دوری کنیم؟

  • سمپاشی سرخود با استفاده از سموم موجود در عطاری ها و داروخانه ها. این کار نه تنها تاثیر مثبتی در از بین بردن ساس ندارد بلکه باعث ایجاد مقاومت نسبت به سموم توسط حشره میشود.
  • استفاده از حشره کش ها بر روی بدن برای دوری از گزش حشره! این میتواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد.
  • استفاده از موادی مثل بنزین و نفت و گازوئیل که به دلیل قابلیت اشتعال بالا در مواردی باعث ایجاد آتش سوزی هم شده است.

چگونه جای نیش ساس را درمان کنیم

برای درمان خارش ناشی از گزش حشره ساس بهتر است به پزشک مراجعه کنید ولی اگر در شرایطی نبودید که از پزشک مشورت بگیرید استفاده از کرم موضعی کورتیزون و ی آنتی بیوتیک و یا آنتی هیستامین میتواند در کاهش خارش و یا واکنش آلرژیک احتمالی تاثیر بسزایی داشته باشد.

از کجا بفهمیم که ساس ما را نیش زده است؟

بیشتر ساس ها درهنگام خواب از بدن میزبان خود تغذیه می‌کنند. مکیدن خون کاملا بدون درد انجام می‌شود، به همین دلیل است که معمولا فرد میزبان متوجه نمی‌شود.

این حشرات درحال مکیدن خون، مقداری از بزاق دهان خود را وارد پوست میزبان می‌کنند. اگر آنها برای چند هفته به‌طور مستمر تنها یک میزبان را بگزند، آن فرد ممکن است نسبت به بزاق ساس و مواد شیمیایی موجود در آن حساس‌تر شود. به همین دلیل ممکن است بسیاری از افراد درنهایت به گزش این حشرات واکنش آلرژیک نشان دهند.

ساس، مثل کک‌، در یک ردیف نیش می‌زند. تقریبا در هر ردیف معمولا دو تا سه جای گزش مشاهده می‌شود. احتمالا به این خاطر است که در موقع مکیدن خون، به دلایل مختلف متوقف می‌شود و دوباره با فاصله‌ی یکی دو سانت از محل گزش قبلی، کار خود را از سر می‌گیرد.

جای گزش حشرات ممکن است تا ۱۴ روز پس از گزیدگی بروز کند، ولی معمولا در چند روز نخست ظاهر می‌شود. گزش ساس ها بزرگ‌تر از گزش کک است و معمولا در مرکز آن نقطه‌ی قرمزی وجود ندارد. جای گزش این حشرات، متورم و قرمز می‌شود.

بیشتر افرادی که مورد گزش ساس قرار می‌گیرند هیچ علائمی نشان نمی‌دهند و حتی متوجه این اتفاق نمی‌شوند. به همین دلیل، پی بردن به حضور و هجوم این حشرات و از بین بردن آنها، کار سختی است.

در مواد نادر، ممکن است که افراد به گزش ساس واکنش نشان دهند. آنافیلاکسی یا بیش‌دفاعی، نوعی واکنش آلرژیک جدی است که به‌طور ناگهانی آغاز می‌شود و می‌تواند منجر به مرگ شود. آنافیلاکسی معمولا با علائمی مثل ضایعات جلدی، خارش پوست ، تورم گلو همراه است. بروز واکنش آسمی به گزش ساس، نادر ولی ممکن است.

اطلاعات تکمیلی در مورد ساس

بعضی وقت ها چیز هایی در مورد ساس میشنویم که بار علمی ندارد در زیر برخی باور های نادرست در مورد ساس اشاره شده است.

  • در برخی منابع اشاره میشود که ساس باعث انتقال بیماری میشود. این مطلب به هیچ عنوان درست نیست
  • شنیده میشود که افرادی که از نظر مالی در شرایط خوبی نیستند به دلیل فقر و شرایط بد زندگی دچار حمله و یا حضور ساس میشوند. این مطلب هم صحیح نیست.
  • ساس ربطی به نظافت و پاکیزگی ندارد. این حشره هم در خانه های تمیز و هم در خانه های کثیف دیده میشود. هم تو خانه های مرفهین و هم در خانه هایی با سطح درآمد پایین دیده میشود.
  • ساس با چشم غیر مسلح به راحتی دیده میشود. بعضی ها این حشره را با نوعی کنه به نام مایت اشتباه میگیرند که به راحتی قابل دیدن نیست.
  • ساس ها هر 7 روز یکبار خونخواری میکنند و این یک وعده غذا برای 70 روز آنها کفایت میکند.
  • گرمای بدن و دی اکسید کربن موجود در بازدم شما دلیل جذب ساس به انسان است
  • هر ساس در طول عمر خود میتواند صدها تخم بگذارد . ساس ها در فصل تولید مثل روزانه 7 تخم میگذارند

چطور از شر ساس خلاص شویم؟

فقط کافی است تلفن منزل خود را برداشته و با یکی از شماره های ذیل تماس بگیرید. همکاران ما در سراسر کشور آماده پاسخگویی به شما و حل مشکلتان هستند.

02126374825

03155587227

09120791564

09217701848

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن bedbugs.png است
سم ساسپودر ساس کشقرص گاز سوز
سم مایع ساس پودر مخصوص ساسقرص گاز سوز
جهت خرید کلیک کنید جهت خرید کلیک کنید جهت خرید کلیک کنید
مشخصات و روش مصرفمشخصات و روش مصرفمشخصات و روش مصرف
موجودموجودموجود

روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.روش از بین بردن ساس.

فروشگاه سموم

فروشگاه ایمن شاپ

شبکه های اجتماعی

یک دیدگاه

  1. همین ساسو کم داشتم که اذافه شد

    این به این معنی نیست که روز نیست هست مثلا در منزل من لای چوب تخت بگیر تا زیر تشک بگیر تازیر فرش منتهی کمتر خودش را در روز نشان می دهد ولی بسیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی