آموزش وردپرس
خانه / سمپاشی کرونا / روش از بین بردن ویروس کرونا

روش از بین بردن ویروس کرونا

از اسفند ماه 98 تا کنون که به طور رسمی ویروس کرونا در ایران انتشار پیدا کرد هنوز نه در ایران و نه در هیچ کجای دانشمندان نتوانسته اند راه حلی برای رهایی بیماران از این ویروس پیدا کنند و همچنان این ویروس کشنده با قدرت انتشار بالا و قدرت مرگ ومیر زیاد در راس همه ی خبرهای دنیا قرار گرفته است . فقط یک چیز است که در برابر این ویروس حرفی برای گفتن دارد: رعایت دستور العمل های بهداشتی

تحقیقات زیادی جهت پیدا کردن ماده ای که بتواند ویروس کرونا را از بین ببرد انجام شده است در تحقیقی که در یکی از ایالات آمریکا انجام شد دانشمندان به این نتیجه دست یافته اند که ماده یُد می‌تواند در از بین بردن کرونا موثر باشد. به گفته این دانشمندان ماده ید ضدعفونی کننده مناسبی در برابر ویروس کرونا است و ۱۵ ثانیه شستشوی دهان و بینی با آن ویروس را از بین خواهد برد. یکی از راه های صلی ورود ویروس کرونا به بدن دهان و بینی میباشد .

در تحقیق دیگری که باز هم در آمریکا انجام شد مشخص شد که اشعه ماوراء بنفش هم قدرت فوق العاده ای در از بین بردن ویروس کرونا دارد. اشعه ماورا بنفش میتواند در عرض 6 ثانیه بیش از 99.9 درصد ویروس کرونا را از بین ببرد.

ویروس کرونا چگونه به افراد منتقل میشود.

فرض میکنیم که یکی از همکاران و یا اعضای خانواده شما به کرونا مبتلا شده است بهترین روش برای اینکه از خود در برابر ابتلا به کرونا محافظت کنیم این است که در ابتدا بدانیم روش انتقال آن چگونه است. به طور کلی ویروس کرونا از دو طریق به انسان منتقل میشود.خست اینکه یک فرد سالم از هوای آلوده به قطرات تنفسی فرد مبتلا به ویروس کرونا تنفس کند؛ این هوای آلوده می‌تواند ناشی از سرفه، عطسه، تنفس و سخن گفتن فرد بیمار باشد. دوم اینکه، یک فرد سالم با سطوح آلوده به ویروس کرونا تماس داشته باشد و سپس به دهان، بینی، چشم‌ها و مواد خوراکی دست بزند. ویروس کرونا می‌تواند در بلند مدت نیز بر روی سطوح زنده باقی بماند.

روش پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا

از تماس نزدیک با افراد بیمار اجتناب کنید از لمس کردن چشم، بینی و دهان خودتان اجتناب کنید هنگامی که بیمار هستید، در خانه بمانید در صورت سرفه یا عطسه دستمال کاغذی جلوی دهان و بینی خودتان بگیرید و سپس آن دستمال را به سرعت دور بیندازید. اشیا و سطوحی که با آن‌ها سروکار دارید را دائماً پاک و ضدعفونی کنید.

آیا استفاده از آنتی بیوتیک در پیشگیری و یا درمان کرونا موثر است؟

خیر. آنتی­‌بیوتیک­‌ها کاربردی برای درمان ویروس­‌ها نداشته و تنها روی عفونت­‌های باکتریایی موثراند. با توجه به ویروس بودن عامل ویروس کرونا، برای پیشگیری یا درمان این بیماری، به هیچ عنوان نباید از آنتی­‌بیوتیک­‌ها استفاده کرد. مصرف آنتی­‌بیوتیک­‌ها تنها در صورت تجویز پزشک و با هدف درمان عفونت­‌های باکتریایی مجاز است.

چگونه ماشین خود را در برابر ویروس کرونا ضدعفونی کنیم؟

شرکت خودرو سازی فورد با همکاری محققان میکروبیولوژی دانشگاه اوهایو، نرم‌افزاری ساخته است که با استفاده از بخاری ماشین ویروس کرونا را از بین می‌برد.

این نرم‌افزار دمای هوا ماشین را به مدت پانزده دقیقه تا ۵۶ درجه سانتی‌گراد بالا می‌برد. فورد می‌گوید تحقیقاتش نشان داده که در این دما، یک پروتئین که از اجزای مهم تشکیل‌دهنده ویروس است از بین می‌رود و به این ترتیب ماشین تا ۹۹ درصد از ویروس پاک می‌شود.

آزمایش این نرم‌افزار در شاسی‌بلندهای پلیس فورد در نیویورک، لس‌آنجلس و چند شهر دیگر آغاز شده است.

ضدعفونی هر ماشین حدود یک ساعت و نیم وقت می‌گیرد. نرم‌افزار ابتدا مطمئن می‌شود که ماشین به اندازه کافی بنزین دارد و کسی داخل ماشین نیست. بعد از قفل کردن درها و بستن پنجره‌ها، دور موتور ماشین برای تولید گرما بالا برده می‌شود و سیستم تهویه ماشین با فشار زیاد هوای گرم را به داخل اتاق می‌فرستد. بعد از پانزده دقیقه، کولر ماشین فعال می‌شود تا دمای هوا به حالت عادی برگردد.

آیا اتو بخار در از بین بردن ویروس کرونا موثر است؟

یکی از سطوحی که ممکن است در انتقال عفونت نقش داشته باشند، لباس‌ها هستند. به همین دلیل شناسایی روش های از بین بردن ویروس بر سطح لباس ها بسیار حائز اهمیت است و نقش بسزایی در پیشگیری از انتقال عفونت بین افراد خواهد داشت.

مطالعات اخیر نشان داده اند که ویروس کرونا پس از پنج دقیقه قرار گرفتن در معرض حرارت70 درجه سانتی گراد از بین می رود. با وجود مطالب ذکر شده، سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های امریکا هیچ توصیه‌ای مبنی بر استفاده از اتوی بخار به منظور پاکسازی لباس‌ها از ویروس کرونا اعلام نکرده‌اند.عدم توصیه برای استفاده از اتو برای پاکسازی لباس‌ها از ویروس به معنی بی‌اثر بودن آن نیست و ممکن است به این دلیل باشد که دست‌یابی به حرارت، رطوبت و مدت زمان لازم جهت از بین بردن ویروس با اتو در منزل سخت است.

مهمترین محل های ضدعفونی منزل کجاست؟

  • کلید و پریزهای برق
  •  دستگیره درب
  •  صندلی‌ها
  •  پیشخوان آشپزخانه و روی میزها
  •  توالت
  • سینک و شیر آب
  • نرده راه پله‌ها
  •  کنترل (تلویزیون و…)
  • تلفن و تبلت
  • صفحه کلید کامپیوتر

بهترین روش ضدعفونی ویروس کرونا چیست؟

برای اینکه خیالتان راحت کنید و اطمینان حاصل کنید که در منزل و یا محل کار شما دیگر اثری از ویروس کرونا نیست باید با شرکت هایی که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت میکنند تماس گرفته و از آنها مشاوره بگیرید. شرکت سمپاشی نوید سلامت بعد از شیوع ویروس کرونا به شکل اختصاصی در این راه قدم گذاشت و ضدعفونی مراکز معتبر بین المللی مثل سازمان ملل متحد و یا یونیسف و سازمان جهانی غذا را در رزومه کاری خود دارد. کافی است گوشی را برداشته و با یکی از شماره های ذیل تماس بگیرید. کارشناسان ما در 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی شما هستند.

02177681330

03155582227

09120791564

09217701848

تماس با ما

فروشگاه سموم

فروشگاه ایمن شاپ

شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی