آموزش وردپرس
خانه / سمپاشی موریانه / روش مبارزه با موریانه

روش مبارزه با موریانه

سمپاشی موریانه

ناوشکن های خاموش
موریانه‌ها را اغلب «ناوشکن‌های خاموش» می‌نامند، زیرا ممکن است مخفیانه در خانه شما پنهان شده و رشد کنند.

 

خسارت هزینه بالا
موریانه ها سالانه بیش از 1 میلیارد دلار خسارت به ایرانی ها ها وارد می کنند و بیشتر طرح های بیمه خسارت را پوشش نمی دهند.

به سرعت تولید مثل کنید
برخی از گونه های ملکه موریانه هر سال میلیون ها تخم می گذارند.

موریانه

هجوم موریانه های خانگی
همه موریانه ها مواد گیاهی مبتنی بر سلولز را مصرف می کنند. متأسفانه همه خانه ها صرف نظر از نوع ساختمانی که دارند می توانند مواد غذایی سلولزی را برای هجوم موریانه تهیه کنند.

ارتباط با ما

روش از بین بردن موریانه

به نظر شما روش مبارزه با موریانه چگونه است؟ موریانه‌ها حشراتی هستند که بدنی نرم دارند و به کندی حرکت می‌کنند به حکم طبیعت تا پایان عمر در دژ تاریکی که محل اجتماع آن‌هاست به سر می‌برند. زیرا در روشنایی آفتاب و فضای باز یارای ایستادگی در برابر دشمنان بی‌شمار خود را ندارند. موریانه ها خطرناک ترین موجودات برای سازه های چوبی هستند؛ زیرا، بدون ظاهر شدن و جلب توجه انسان، ممکن است سقفی را به کلی ویران کنند و خسارت های زیادی را به بار آورند. موریانه ها از نظر نوع زندگی به سه گروه عمده تقسیم می شوند

  • موریانه هایی که در زیر خاک زندگی می کنند.
  • موریانه هایی که در درون چوب های خشک زندگی می کنند
  • موریانه هایی که در چوب های مرطوب زندگی می کنند

موریانه های گروه اول همان طور که از اسم آنها پیداست، در زیر خاک زندگی می کنند. وظیفه تأمین غذا و حفر تونل ها و دالان ها به عهده موریانه های سرباز و کارگر است که شباهت زیادی به مورچه های بالدار دارند. غذای اصلی آن ها عمدتاً سلولز است که به وسیله کارگران هنگام حرف تونل ها و دالان ها به دست می آید. این ماه هضم نشدنی با کمک تک یاخته ای هایی که در معده ی موریانه ها وجود دارد، تبدیل به ماده هضم شدنی می شود. این گروه از موریانه ها تقریباً به انواع سوزنی برگان و پهن برگان به استثنای چوب هایی درون چوب سرخ چوب، سروتالاب و بعضی از کاج ها که از دوام طبیعی نسبتاً خوبی بر خوردارند، حمله می کنند. آن ها با تونل هایی که در چوب ایجاد می کنند، بتدریج باعث تضعیف و کاهش مقاومت های مکانیکی چوب می شوند، و در نهایت تخریب ناگهانی آن را موجب می گردند. موریانه ها، غالباً از طریق مجاری بسیار باریک، و مخفی وارد فونداسیون ساختمان می شوند و وسیله پایه های چوبی که در تماس با خاک هستند یا از طریق تونل های زیرزمینی که معمولاً در زیر ساختمان حفر می شود، وارد ساختمان می شوند، و فعالیت تخریبی خود را آغاز می کنند. برای شناخت کامل انواع موریانه ها مقاله ” همه چیز درباره ی موریانه و روش های فراری دادن آنها” را مطالعه کنید.

راه های ورود موریانه به خانه چیست؟

در صورتی که موریانه‌ها از ابتدا در آن خانه نبوده‌اند، از دو طریق می توانند به خانه شما راه پیدا کنند. یکی از طریق نفوذ در چوب خشک است. به این ترتیب که موریانه در منافذ چوب خشک شده و مرده رخنه کرده و در همان جا لانه درست کرده و تخم گذاری می‌کند. به این ترتیب لاروهای موریانه کم کم جمعیت جدیدی از این حشرات موذی را در خانه شما به وجود می‌آورند.

روش دیگر نفوذ موریانه‌ها از راه زمین است. به این ترتیب که موریانه‌ها در زیر زمین اطراف یک منبع غذایی مانند سازه‌های چوبی یا ریشه‌های درخت خشک شده جمع شده و بعد از تمام شدن آن منبع غذایی سعی می‌کنند به وسیله برخی تونل‌ها خودشان را به سطح زمین رسانده و توده‌های آذوقه جدید برای خودشان پیدا کنند. موریانه‌هایی که زیر زمین هستند، برای دسترسی به غذای جدید تونل‌هایی از زیر زمین روی سازه‌های چوبی ایجاد می‌کنند و خودشان را به سطح زمین می‌رسانند. جالب است بدانید که موریانه‌های زیرزمینی مسئول 90درصد از آسیب‌های ایجاد شده هستند.

از کجا بفهمیم در خانه موریانه هست؟

از آنجایی که موریانه ها انواع مختلف دارند و همچنین در زیر زمین زندگی میکنند و یا دربین چوب های منزل شما جولان میدهند شاید پیدا کردن آنها کار سختی باشد. برای این منظور بهترین راه این است که به کارشناسان شرکت سمپاشی نوید سلامت تماس بگیرید. میتوان از وجود موریانه در منزل بدون دیدنش از طریق آثار و نشانه هایی که به جا میگذارند مطمن شد. برخی از نشانه های آن شامل:

آسیب رساندن موریانه به چوب

روش مبارزه با موریانه

غذای اصلی موریانه سلولز است و چه چیزی بهتر از چوب که منبع غنی سلولز در منزل شماست. در صورتی که دیدید کمد های چوبی و کابینت های شما ، چهار چوب درب و یا حتی سقف در خانه های با سقف چوبی و یا دکور چوبی ازش خورده چوب به شکل خاک بیرون میریزد و یا حتی از پشت آن صدا می‌آید شک نکنید که مورد هجوم موریانه قرار گرفته اید. پارکت های چوبی را فراموش کردیم. مراقب باشید که موریانه آنقدر پارکت های کف منزل شما را نخورده باشد که زمان گذاشتن پا روی آن خرد شده و به پایین بیوفتید!!!

بال موریانه

موریانه ها بال دارند ؛ اگر دور تا دور پنجره را چک کردید و دیدید چیزی شبیه بال شبیه بال مورچه های بالدار به چشمتان خورد به وجود موریانه در خانه شک بکنید. وقتی که موریانه یک جایی یک غذای خوشمزه مثل چوب پیدا کرد باز خوشحالی بال های خود را باز میکند ( بال در میاره) و آنها را از بدن خود جدا میکند. زیرا به مراد خود رسیده و دیگر نیازی به این بال ها ندارد. اگر گوشه کنار منزل خود بخصوص در جاهایی که وسایل چوبی دارید بال دیدید باید یک اقدام فوری انجام دهید و اون اقدام چیزی نیت جز تماس با کارشناسان خبره در این زمینه.

ایجاد تونل های گلی توسط موریانه

تونل گلی توسط موریانه

واضح ترین نشانه وجود موریانه در منزل تونل هایی است که این حشره ایجاد میکند . تونل های گلی که زمانی که آن را با چاقو میتراشید به وضوح موریانه هایی که در داخل آن مشغول حفر تونل هستند را مشاهده میکنید . به طور کلی موریانه ها جاهایی را برای زندگی میپسندند که رطوبت نسبی داشته باشد و دمای معتدلی داشته باشد همچنین ترجیح میدهند در تاریکی فعالیت کنند لذا در جاهایی که درز و شکاف وجود دارد به خوبی ساکن میشوند.

فضله های قهوه ای رنگ موریانه

مو بایل خود را بردارید و چراغ قوه آن را روشن کنید و با دقت به محلی که موریانه ها تونل حفر کرده اند نگاه بیاندازید در آنجا قرص هایی به رنگ قهوه ای یا به رنگ چوب میبینید اینها چیری نیستند جز فضله های موریانه که در زمانی که موریانه ها به سمت چوب هجوم برده اند از خود به جای گذاشته اند. قطر آنها یک میلیمتر است و به صورت گلوله ای و به هم چسبیده دیده میشوند.

تو خالی شدن وسایل چوبی

فرض کنید که به وجود موریانه در محیط شک کردید اما هیچ اثری از موریانه مشاهده نمیکنید. کافی است با انگشت به چوب محلی که به آن شک دارید ضربه بزنید اگر دیدید توخالی است مطمن شوید که موریانه در محل دارید و دارد از تو وسایل چوبی را میخورد حالا کی صداش در میاد خدا میداند.

پارکت کف باد کرده

مبارزه با موریانه

یکی دیگر از علائم وجود موریانه در محیط این است که پارکت‌های چوبی خانه باد کرده و بالا بیایند. موریانه‌ها عاشق مناطق تاریک و مرطوب هستند. به همین خاطر است که در زیر سطوح چوب یا زیرزمین زندگی می‌کنند. زمانی که در محل تجمع آن‌ها و در زیر سطح رطوبت جمع شود، ممکن است کفپوش هم باد کرده و متورم شود. همچنین ممکن است یک سری علائم حباب مانند و تغییر رنگ را هم در کفپوش چوبی ببینید.

از آنجایی که این علائم معمولا با نشت آب اشتباه گرفته می‌شود، بهتر است ابتدا از نبود نشت آب در آن حوالی مطمئن شوید. اگر مطمئن شدید که هیچ آبی در آن حدود جمع نشده است، باید گزینه بعدی یعنی حمله موریانه‌ها را بررسی کنید.

انواع دیگری از موریانه‌ها هم هستند که تپه درست می‌کنند و در اطراف جایی که زندگی می‌کنند، موارد تپه مانندی به وجود می‌آورند. این نوع موریانه‌ها معمولا در استرالیا و آفریقا زندگی می‌کنند و در آمریکا و آسیا زیاد به چشم نمی‌خورند. به همین دلیل است که در این مقاله هم زیاد به این مورد نپرداختیم و شما هم احتمالا با این نوع از موریانه برخورد نخواهید داشت.

روش های خانگی مبارزه با موریانه بدون سمپاشی

جریان آب موریانه را میکشد

موریانه ها قادر به شنا کردن نیستند. همانطور که گفتیم برخی موریانه هستند که در خاک زندگی میکنند برای از بین بردن آنها راحترین و کم خطر ترین راه این است که تو لانه آنها آب بیاندازیم. بنابراین اگر شما باغ دارید و در حین صفا کردن در آن متوجه شدید که تونل گلی وجود دارد فقط کافی است تونل را خراب کرده و جوی آب را به سمت آن هدایت کنید

نور خورشید قاتل موریانه

گفتیم که تاریکی و رطوبت جز عواملی هستند که موریانه را به سمت خود جذب میکند. بنابراین اگر پرده های شما همیشه کشیده باشد باید انتظار حضور موریانه را در خانه خود بکشید. کافی است روزانه این پرده ها را کنار بزنید و سرزندگی را به خود و خانه خود هدیه دهید. نور خورشید به طور طبیعی نقش مهمی در کشتن موریانه ها ایفا می کند.اجاره دهید نور کافی برسد.

نمک نابود کننده موریانه

یک شیشه آب بردارید و انقدر نمک در آن بریزید که کاملا اشباع شود این آب نمک غلیظی که درسست کردید میتواند به تنهایی برای مبارزه با موریانه مورد استفاده قرار گیرد . کافی است محلول تهیه شده را با سرنگ و یا سمپاش و یا هر افشانه دیگری به محلی اسپری کنید که موریانه آنجا را تخریب کرده است. این محلول میتواند باعث از دست رفتن آب بدن موریانه و سپس مرگ آن شود.

نحوه از بین بردن موریانه چوب خشک

روغن پرتقال نابودکننده موریانه

اگر عصاره پوست پرتقال را بگیرید از آن روغنی خارج میشود که قابلیت حل شدن در آب را ندارد. به این روغن، روغن پرتقال میگویند. این روغن برای انسان خطرناک است در صورتی که به اشتباه خورده شود و یا به چشم برسد باعث مشکلاتی نظیر دردهای شکمی یا تحریک چشم میشود. اما این روغن خاصیت ضد حشره دارد. روغن پرتقال با تخریب غشای پوست حشره به درون بدن نفوذ میکند و بعد از یک یا دو هفته حشره را نابود میکند.

اسید بوریک موریانه کش طبیعی

اسید بوریک ماده شیمیایی نیست و به عنوان حشره کش طبیعی عمل میکند . این اسید بخصوص روی موریانه تاثیرگذار است. روش عملکرد آن تاثیر روی حشره از طریق متوقف کردن سیستم عصبی میباشد. با اینکه این ماده طبیعی است اما هنگام استفاده از آن باید مراقب بود. از ماسک و دستکش استفاده کرد و کودکان را از آن دور نگه داشت

کرم ها دشمن بیولوژیک موریانه

شاید باورتان نشود ولی امروزه با پیشرفت علم میتوان از مواد بیولوژیک برای از بین بردن حشرات استفاده کرد. نماتود ها نوعی کرم هستند که به شکل اسپری یافت میشوند و با اسپری کردن آن در محل تجمع موریانه دست به مبارزه بیولوژیکی زده ایم ن ها فقط بر روی حشرات تمرکز می کنند و فوری کلونی شان را نابود می کنند. به یاد داشته باشید که نماتدها باید بلافاصله استفاده شود. اگر شما بلافاصله از آن ها استفاده نمی کنید، آن را در یخچال نگه دارید و از آن ها هم در صبح زود یا بعد از غروب آفتاب استفاده کنید.

ویدئو زیر به خوبی نشان میدهد چگونه میتوان از شر موریانه که به منزل شما حمله کرد خلاص شد. مشکل موریانه بخصوص در خانه های قدیمی که به جای آجر و سیمان از کاهگل به عنوان مصالح استفاده شده است و یا خانه هایی که وسایل چوبی زیاد دارد و موریانه به آنها حمله ور شده است یک مشکل اساسی به حساب می‌اید . حتی در مواردی دیده شده است که صاحبخانه به دلیل به دلیل درمانده شدن از دست موریانه منزل خود را فروخته است. این ویدئو روش های سمپاشی و نحوه مبارزه با موریانه را به خوبی نشان میدهد و این نوید را میدهد که میتوان از شر موریانه هم خلاص شد.

تله‌های دست ساز برای از بین بردن موریانه

استفاده از تله مقوایی برای از بین بردن موریانه

میدانیم که موریانه ها برای زندگی کردن به سه عنصر غذا، رطوبت و تاریکی نیاز دارند بنابراین اگر ما این موارد را در کنارهم بچینیم موریانه نمیتواند جلوی آن مقاومت کند و جذب آن میشود. اما چگونه؟

کافی است تکه کارتنی را برداریم و آن را مرطوب کنیم. کارتن از سلولز ساخته شده است که غذای اصلی موریانه هست و رطوبت هم که ضلع بعدی برای جذب موریانه. این کارتن مرطوب موریانه را جذب میکند. بعد از جذب مریانه میتوانید آن را برداشته و سمپاشی کنید و یا آن را آتش بزنید.

استفاده از طعمه برای از بین بردن موریانه

یه سر به بازار بزنید. آنجا حتما طعمه موریانه را پیدا خواهید کرد. البته طعمه ها برای از بین بردن موریانه خیلی کاربردی نیستند اما میتوانند محل تجمع آنان را نشان دهند طعمه ها می تواند در مکان هایی بکار رود که آفت کش ها و مواد شیمیایی ممکن است برای خاک و یا گیاهان خطرناک باشند.

استفاده از روغن گیاه چریش برای نابودی موریانه

روغن گیاه چریش میتواند به عنوان یک راه حل مطمن و فوق العاده برای از بین بردن موریانه مورد استفاده قرار گیرد این روغن در زمانی استفاده میشود که ما قصدی برای استفاده از سموم شیمیایی برای نابودی موریانه نداشته باشیم اما یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن این است که روغن چریش به کندی عمل میکند و از زمان استفاده از آن تا نابودی موریانه باید چندین ماه صبر کنید . همچنین موریانه باید به طور مستقیم درگیر آن شود و گرنه موریانه میتواند جان سالم به در برد.

برای این کار می توانید با استفاده از یک تکه پنبه، روغن گیاه چریش را روی قسمت های چوبی آسیب دیده بمالید. صبر کنید تا موریانه ها روغن را جذب کنند و بعد از آن کشته شوند.

4 روش طبیعی برای خلاص شدن از شر موریانه

حذف رطوبت محیط

حدف رطوبت از هر آنچه در آن سلولز به کار رفته است میتواند تاثیر بسزایی در کاهش حضور موریانه در محل داشته باشد. برای اینکه رطوبت محل را بگیریم میتوانیم از موادی به اسم سیلیکاژل استفاده کنیم. این مواد تا 10 برابر حجم خود در خود رطوبت جذب میکنند احتمالا این مواد را در کارتن های موز و یا کفشی که میخرید و یا یک سری وسایل که در ذات خود رطوبت دارند و رطوبت زیاد باعث از بین رفتن آنها میشود دیده اید.

استفاده از روغن نئیم

روغن نئیم شامل ترکیبی به نام آزادیراچتین است که موریانه ها را می کشد. موریانه هایی که با این تماس برقرار می کنند، کشته خواهند شد. روغن نئیم می تواند برای چشم ها، پوست و شکم آزاردهنده باشد، اما غیر سمی است و برای استفاده انسانی ایمن تلقی می شود. روغن نئیم را به روش روغن پرتقال اعمال کنید. جایی بریزید که موریانه ها به طور مستقیم با آن تماس خواهند داشت.

استفاده از مخلوط سرکه و آبلیمو

سرکه نامی آشنا در دفع حشرات موذی است. تقریبا اکثر حشرات با سرکه مشکل دارند. حالا اگر بخواهیم به این خاصیت حالت سینرژیت هم بدهیم باید مقداری آب لیمو هم به آن اضافه کنیم. برای این منظور کافی است یک لیوان سرکه را با یک لیوان جوهر لیمو مخلوط کرده و به طور مستقیم روی موریانه اسپری کنید. ترکیب به دست آمده برای انسان ایمن است ولی برای موریانه فوق العاده سمی و کشنده

استفاده از اسپری بوراکس

اسپری بوراکس چیست؟ راستش شرکت نوید سلامت هم نمیداند. بنابراین این قسمت از نوشتار کاملا کپی شده از سایت های خارجی همکار است

این گزینه عموما برای استفاده در فضای باز انجام می شود ؛ نصف فنجان پودر بوراکس و یک گالن آب داغ در یک سطل را ترکیب کنید. مخلوط را به هم بزنید تا وقتی که تمام پودر حل شود و سپس مخلوط را در ظرف پمپ بریزید. مناطق آلوده به خوبی سطوح چوبی را اسپری بکنید ،آنها را خشک کنید و یک یا دو بار دیگر انجام دهید.

آب نمک موریانه را میکشد

شاید باورکردنش سخت باشد ولی انگار آب نمک دوای هر دردی است. کافی است یک لیوان اب نمک غلیظ درست کنید و آن را در یک افشانه یا سرنگ ریخته و در لانه موریانه تزریق کنید. در اثر برخورد موریانه با آب نمک فشار اسمزی بدن حشره بالا رفته و تشنه حال میشود. اگر این کار را برای چند روز متوالی تکرار کنید این تشنگی منجر به مرگ موریانه خواهد شد.

پودر فلفل موریانه را فراری میدهد

فلفل از جمله مواد طبیعی است که به عنوان دور کننده برای انواع حشرات مورد استفاده قرار میگیرد. جهت دور کردن موریانه با فلفل هندی از دو روش استفاده میشود اول اینکه فلفل را برداشته و به طور مستقیم روی موریانه و یا لانه ان بپاشید و دوم اینکه آن را با روغن نباتی مخلوط کرده و به شکل خمیر در آورید و خمیر به دست آمده را در محل های مورد نظر بمالید.

راه های نفوذ موریانه به خانه چیست؟

موریانه از طریق روش ها و راه های مختلف وارد منزل شما میشوند ولی در کل سه را اصلی برای ورود این حشرات به منزل وجود دارد که به شرح ذیل است.

رطوبت داخلی منزل شما

موریانه به شدت به رطوبت علاقه مند است بنابراین اگر شما در مناطق شرجی شمالی و یا جنوبی کشور عزیزمان ایران زندگی میکنید وجود موریانه در خانه تقریبا طبیعی به حساب میایید ولی در صورتی که در مناطق گرم و خشک مرکز ایران زندگی میکنید و موریانه دارید در اولین مرحله باید به وجود رطوبت در منزلتون شک کنید . این رطوبت میتواند از نشت لوله های آب و یا فاضلاب . زهکشی ضعیف و یا حتی جزیان هوای ضعیف در خانه باشد به خصوص موریانه های زیرزمینی و موریانه های چوب مرطوب، در محیط های نم دار و مرطوب زندگی می کنند. در حالی که موریانه های چوب مرطوب، چوب های آسیب دیده ناشی از آب و رطوبت را ترجیح می دهند، بنابر این یکی از راه های از بین بردن موریانه ها، کنترل میزان رطوبت موجود در خانه است.

چوب هایی که به ساختار خانه وصل هستند

هر گونه ارتباط چوب با ساختار خانه شما و یا قرار گرفتن چوب در نزدیکی منزل یعنی خطر وجود موریانه درمحل. بوته هایی که اطراف خانه شما رشد کرده اند. جمع شدن الوار در دور و بر منزلتان و یا حتی کود گیاهی میتواند استارت ورود موریانه را به منزلتان بزند. وجود این چوب ها امکان دسترسی موریانه به وسایل چوبی داخل ساختمان را آسان تر میکند.

شکاف های ساختمان بخصوص از طرف بیرون

به خوبی میدانیم که وجود درز و شکاف در منزل راه ورود حشرات و جوندگان به منزل را هموار میکند و از آنجا که موریانه هم جز آفات است از این مورد مستثنی نیست

  • درز و شکاف موجود در فونداسیون
  • ترک های ریز و درشت موجود در دیوارها
  • فواصل ایجاد شده بین قطعات دیوارپوش ها
  • درز و شکاف درب ها
  • چهارچوب های درزگیری نشده
  • فضای موجود در اطراف پنجره ها

همگی از مواردی هستند که موریانه ها می توانند از آنجا وارد خانه شوند.

بنابراین برای جلوگیری از ورود موریانه به خانه باید تمام موارد زیر را رعایت کنید اما اگر همه این کارها را انجام دادید و باز هم حریف این حشره موذی نشدید با ما تماس بگیرید تا هم از کارشناسان ما مشاوره بگیرید و هم جهت از بین بردن موریانه اقدام اصولی انجام دهیم

سایر روش‌های طبیعی نابودی موریانه ها

موریانه ها را فریز کنید!

میدانیم که نور خورشید یکی از راه های اصلی و مهم برای از بین بردن موریانه است زیرا نور خورشی هم رطوبت و هم تاریکی را از موریانه میگیرد. ممکن است شما در منطقه ای زندگی کنید که خبری از نور آفتاب نیست و هوا همیشه بارانی است مثل مناطق شمال کشور عزیزمان ایران در این مواقع میتوان برای از بین بردن موریانه کاملا برعکس عمل کرد به جای نور خورشید ما میتوانیم موریانه ها را فریز کنیم! برای اینکار وسایل چوبی که کوچک هستند را میتوانیم درون فریزر قرار دهیم . هر چند این روش اصلا روتین و کاربردی نیست اما بهرحال یکی از روش های از بی بردن موریانه میباشد

وسایل گرمایشی

ماکروویو فقط کاربرد گرم کردن غذا را ندارد این وسیله میتواند نقش بسزایی در مبارزه با موریانه ایفا کند.

به نظرتان این جمله درست است؟ جواب خیر است. بهتر است این جمله را اینگونه تصحیح کنیم وسایل گرمایشی بر پایه مایکروویو وجود دارد که به از بین بردن موریانه کمک شایانی می‌کند. گرما نقش بسزایی در از بین بردن موریانه دارد. استفاده از ماکروویو برای از بین بردن موریانه یک روش کاملا تخصصی است پس لطفا خودسرانه اقدام نکنید و با شرکت های مجاز سمپاشی برای مبارزه با موریانه استفاده کنید..

بهترین روش مبارزه با موریانه چیست؟

بدون شک بهترین راه برای مبارزه با موریانه تماس با شرکت سمپاشی و مبارزه با حشرات و جوندگان موذی است. در صورتی که موریانه شما را کلافه کرده است خود را اذیت نکنید و با تماس با شماره 09120791564 و یا 02177681330 خیال خود را راحت کنید. کارشناسان شرکت سمپاشی نوید سلامت در اسرع وقت به محل مراجعه کرده و مشکلتان حل خواهد شد. شرکت ما دارای 10 سال در این زمینه است شما میتوانید از طریق مراجعه به رزومه کاری شرکت در مورد عملکرد ما اطمینان حاصل کنید.

چگونه جلوی ورود موریانه به خانه را بگیریم؟

برای اینکه جلوی ورود موریانه به خانه را بگیریم باید ببینیم آنها چه چیزی دوست دارند و با حذف آن محل زندگی را برای آنان نامساعد کرده به این ترتیب ورود موریانه را به خانه محدود کنیم. این موارد به شرح ذیل میباشد

رطوبت را از خانه دور کنیم

خشک نگه داشتن محیط خانه تاثیر بسزایی در کنترل و حذف موریانه دارد. موریانه ها به شدت برای زنده ماندن به آب احتیاج دارند پس برای زندگی و یا زنده ماندن به دنبال مکان های مرطوب میگردند. باید بگردید و کل خانه را چک کنید که جای از منزل آبریزی نداشته باشد نشتی شیر آب، لوله فاضلاب زیر سینک ظرفشویی و یا حتی شکستگی لوله آب میتواند یک محل عالی برای موریانه ایجاد کند. حتی اگر در بیرون از خانه مانداب دارید و یا رطوبت در جایی جمع شده اسنت که نزدیک خانه شماست آن را فورا خشک کنید. کارتن های مرطوب چون هم سلولز دارند و هم رطوبت یک محل ایده آل برای موریانه به حساب میایند.

استفاده از سم در مصالح خانه!

خب اگر قصد خانه سازی دارید غیر از خرج آجر و سیمان و بنا و …. یه خرج دیگر هم اضافه کنید : خرج سم! بله درست شنیدید خرج سم برای جلوگیری از ورود موریانه به منزلتان قبل از شروع ساختمان سازی.

برای این منظور با ما تماس بگیرید تا به شما در این زمینه مشاوره دهیم. مخلوط کردن سم با براق کننده چوب، چسب کاغذ دیواری یا رنگ میتواند برای همیشه آرامش را به شما هدیه دهد. حتی می‌توانید

قبل ازساخت خانه، سم را به سیمان یا چسب پارکت اضافه کرده و هنگام ساخت کف خانه استفاده کنید. ا

عدم نگهداشت چوب در منزل

بدون شک هیچ غذایی برای موریانه خوشمزه تر از چوب نیست بنابراین اگر به هر دلیلی چوب در خانه نگهداری میکنید از چوب شومینه گرفته تا چوب برای ساخت زغال کباب بهتر است انها را در خانه نگهداری نکنید. و در صورتی که چاره ای جز این کار نداشتید آنها را به خوبی بپوشانید مثلا پلاستیک دور آن بکشید. یک راه دیگر هم وجود دارد و آن آغشته کردن چوب به سموم ضعیف میباشد. پیشنهاد میکنیم تا حد امکان این کار را نکنید بخصوص اگر چوب را با هدف زغال کباب در منزل نگهداری میکنید.

پوشاندن درزها و شکاف ها

تمام حشرات از جمله موریانه دوست دارند در بین درزها و شکاف ها پنهان شوند. بنابراین تا حد امکان آنها را بپوشانید محل هایی مانند محل ورود لوله آب به منزل مثل شوفاژها ترک دیوار و…. راه های اصلی ورود موریانه به منزل لست. تا حد امکان راه های ان بپوشانید.

خانه را بخوبی نظافت کنید

نظافت خانه بهترین راه برای جلوگیری از ورود حشرات موذی به داخل منزل است. یکی از راه‌های مؤثر برای در امان نگه داشتن خانه از شر موریانه، حفظ موانع ورود آنها از بیرون به داخل است. خوشبختانه خودتان نیز می‌توانید با هزینه‌ای کم این کار را انجام دهید. محصولات تخصصی شرکت سمپاشی نوید سلامت برای از بین بردن موریانه گزینهٔ مناسبی به حساب می‌آید. این مواد دارای ترکیب شیمیایی هستند که نوعی حشره‌کش است و می‌توان آن را در اطراف خانه اسپری کرد. .

 

سمپاشی تضمینی موریانه توسط خودم!

تمام مطالبی که در بالا ذکر شد میتواند در کاهش و یا حذف جمعیت موریانه موثر باشد اما در صورتی که میزان آلودگی بالا باشد و یا با روش های بالا نتوانسنیم آنها را از پا دربیاریم نوبت به استفاده از سموم میرسد. بهترین حالت ممکن و برای اینکه خیال خود را از وجود موریانه در منزل راحت کنیم این است که با یک شرکت سمپاشی مجاز تماس بگیریم . شرکت سمپاشی نوید سلامت با تجربه 10 ساله به شما تضمین میدهد که برای همیشه موریانه را از محل کار شما حذف کند. شماره های تماس ما: 02177681330- 09120791564

اما اگر به هر دلیلی تصمیم گرفتید خودتان کار سمپاشی منزل را انجام دهید باید از سم مخصوص موریانه استفاده کتید. شرکت ما پکیجی آماده کرده است که شامل یک سم مایع ترکیبی ( 3 نوع سم از 3 گروه متفاوت سموم) به همراه پودری مخصوص است که با استفاده از آن میتوانید برای همیشه موریانه را از خانه خود ریشه کن کنید.

شما باید این سم مایع را در اطراف خانه از بیرون و داخل اسپری کنید و اگر برایتان امکان پذیر نبود اطراف سازه های چوبی و یا درختان بپاشید. این سم به عنوان قاتل موریانه عمل میکند. این سم در شیشه های 50 و 100 و 250 میلی لیتر تهیه شده است. هر 50 سی سی از آن باید در 3 لیتر آب حل گردد و به روشی که به آن اشاره شد محل سمپاشی گردد.. جهت اطمینان از اینکه دیگر هیچ وقت موریانه به خانه شما حمله نکند یک روش منحصر بفرد وجود دارد . با کارشناسان ما تماس بگیرید تا از شنیدن آن متعجب شوید!

 

ویدئو زیر به خوبی نشان میدهد چگونه میتوان از شر موریانه که به منزل شما حمله کرد خلاص شد. مشکل موریانه بخصوص در خانه های قدیمی که به جای آجر و سیمان از کاهگل به عنوان مصالح استفاده شده است و یا خانه هایی که وسایل چوبی زیاد دارد و موریانه به آنها حمله ور شده است یک مشکل اساسی به حساب می‌اید . حتی در مواردی دیده شده است که صاحبخانه به دلیل به دلیل درمانده شدن از دست موریانه منزل خود را فروخته است. این ویدئو روش های سمپاشی و نحوه مبارزه با موریانه را به خوبی نشان میدهد و این نوید را میدهد که میتوان از شر موریانه هم خلاص شد.

برای دیدن فیلم روی عکس بالا کلیک کنید

روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.روش مبارزه با موریانه.

3 دیدگاه

  1. سمپاشی نوید سلامت

    سلام.
    موریانه سم مخصوص به خودشا داره . اگر خواسته باشید مشکل موریانه را به شکل ریشه ای حل کنید باید سم را علاوه بر محیط های درگیر به کف زمین هم تزریق کنید که روش خاص خودشا داره. شما میتونید از طریق واتس آپ با ما تماس بگیرید تا اطلاعات کامل در این زمینه در اختیارتون قرار داده بشه

  2. متاسفانه من از هیچی اطلاع نداشتم و بدون اطلاع از سمساری یک کمد دارای بوفه و جا کفشی و یک عدد کشوی لباس تهیه کردم. با قیمت ۱۵۰ تومن.دقیق یک ماه و نیمه که صداهایی از داخل کمد میاد اولش فکر میکردم جیجیرک باشه اما وقتی دیدم خبری از هیچ جونوری نیست قطعا موریانه‌ست تصمیمم اینه که کمد رو به یک سمساری بفروشم هر چند از یک سمساری هم گرفتمش.:)

    • سمپاشی نوید سلامت

      سلام دوست عزیز. لازم به فروش کمد نیست. شما می‌توانید با خرید سم مخصوص موریانه و سمپاشی کمد به طور کامل آن را ریشه کن کنید. برای آشنایی با سموم به قسمت فروشگاه در سایت ما سر بزنید. همچنین برای تهیه سم می‌توانید از طریق واتساپ و یا شماره های تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زناشویی